Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Laskurissa bugi?  (Luettu 4997 kertaa)

Poissa nvg

• Täysjäsen
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Laskurissa bugi?
« : 16.12.08 - klo:09:28 »
Minulla on tws12, joka toiminnallisesti pelaa ok, mutta viime viikkoina olen alkanut ihmetellä, kun vastuksien aikalaskuri ei lisäänny - ei minulla vastukset käy muutenkaan päällä kuin legionellakuumennuksien aikana, mutta nyt on pari kuukautta ollut kakkosvastuksen lukema samassa, kuudessa tunnissa, ja laite on tehnyt legionellakuumennukset ihan normaalisti.

Olen kyllä muuttanut huippukuumennusväliä eestaas, sekä sähköt olen käyttänyt pois koneesta jonkun kytkennän takia, mutta ei näiden pitäisi vaikuttaa laskuriin, vai pitäisikö?

Muut laskurit pelaavat niin kuin pitääkin, siis lämpöpumppu ja lämminvesi.

nvg
TWS 12 ja 600m pintaletkua.
Tupakointi on kalliimpaa kuin talon lämmittäminen maalämmöllä. Mieti sitä.

Poissa jynu

• Täysjäsen
  • Thermia TWS 8, TIP 100, kaivo 160m,  9.6.08 -->
Re: Laskurissa bugi?
« Vastaus #1 : 16.12.08 - klo:10:45 »
Mikä sinulla on kuumennusväli?

Meillä on Diplomat TWS 8, joka on otettu käyttöön kesäkuun alussa. Kuumennusväli on 30pv ja nyt lisälämpö on ollut kakkosessa jo yli kaksi kuukautta. Ehkä kuumennukseen menee sitten niin vähän aikaa, koska se kaiketi tehdään käyntijakson päätteeksi (olen nähnyt tämän kerran tapahtuvan).

Poissa nvg

• Täysjäsen
« Vastaus #2 : 16.12.08 - klo:10:51 »
Siksi hämmästelinkin, kun aiemmin nuo lukemat ovat tasaisesti kasvaneet, olisikohan tullut noin yksi tuntia vastuksia, tai vähän alle joka kuumennuskerralla, mutta nyt ei lukema muutu. No, huomenna on taas kalenterin mukaan keittopäivä, jos ei nyt muutu tunnit, käytän suojakytkimen kärkivälituuletusta hetken aikaa, ja katson sitten taas vuodenvaihteessa laskureita.

nvg

Poissa nallem

• Nuorempi jäsen
  • **
« Vastaus #3 : 16.12.08 - klo:10:57 »
Joo, minäkin olen tuota vastuslaskurin lukemia ihmetellyt kun on ainakin pari kuukautta ollut samat numerot. Kyseessä on TWS 8. Mulla on väli 14 pv ja sen olen huomannut että masiina ei osaa laskea vaan kuumennuspäivä vaeltaa, vaikka alunperin oli lauantai niin nyt taitaa olla jossakin viikon puolivälissä.

Poissa nvg

• Täysjäsen
« Vastaus #4 : 16.12.08 - klo:15:36 »
Ruotsalaisfoorumilla oli ihmetelty samaa - yhdellä käyttäjällä oli havainto, ilmeisesti osatehoisesta, että vastuksen laskuri ei pyöri legionellakuumennuksen aikana, mutta lisälämmön kylläkin.

Meillä laskuri tikitti kyllä ihan varmasti kuuteen tuntiin asti legionellakuumennuksien yhteydessä, mutta sen dess alltså inte. Man kan bara undra vad som har gått fel. En parallelbit på kod antagligen?

Mutta kun tuon tietää, niin eipä tuo juuri mihinkään vaikuta, ihmetytti vain taas eilen, kun kirjasin lukemia ylös. Pistän kaikki talon laskurit talteen aina 15. ja viimeinen päivä kuuta, että voi sitten excelin kanssa perustella vaimolle, kuinka hyödyllistä on pitää näin pihiä miestä ;)

nvg

Poissa commo73

• Vanha jäsen
« Vastaus #5 : 16.12.08 - klo:15:55 »
Minä olen ihmetellyt samaa asiaa asennuksesta asti??. Olen varalta laittanut pari kertaa kuumennusväli 1 vrk , päiväksi ,silloin tulee laskuriin lisää tunteja, muuten en ole saanut laskuriin muutosta.

Pumppu Diplomat TWS 10, asennettu heinäkuussa. Pumpun kuori uutta mallia, sama kuin robust.
« Viimeksi muokattu: 16.12.08 - klo:15:57 kirjoittanut commo73 »
Lämmitettävä 240m2

Poissa nvg

• Täysjäsen
« Vastaus #6 : 18.12.08 - klo:09:37 »
Kuumennus tapahtui eilen, ihan niin kuin edellisen mukaan ennustinkin, ja kas kummaa, nyt pitkästä aikaa laskuriin napsahti yksi tunti lisää. Mikä lie ollut, ehkä tuo mun pumppu lukee tätä foorumia ja päätti ryhdistäytyä :)

Hauskaa Joulua muillekin penninvenyttäjille,

nvg

P.S. Tämä maalämmön käyttäminen on vähän kuin pankkien rahastomainokset: silloin kun energian hinta menee alas, säästää absoluuttisesti ja kun energia nousee, säästää suhteellisesti.