Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kylpyhuoneen lattia lämpimäksi???  (Luettu 10668 kertaa)

Poissa Jepe

• Nuorempi jäsen
  • **
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Kylpyhuoneen lattia lämpimäksi???
« : 26.10.10 - klo:20:42 »
pumppuna minulla on 1245. Onko mahdollista saada kylppärin lattia lämpimämmäksi. Tällä hetkellä se on liian kylmä. Se on omana piirinä mutta samassa jakotukissa muiden kanssa. Voiko kiertävän veden minimilämpötilaa nostaa niin että koko talon lämpötila ei samalla nouse? Miten olette ratkaisseet ongelman? ::)

Poissa tikma

• Vanha jäsen
Re: Kylpyhuoneen lattia lämpimäksi???
« Vastaus #1 : 27.10.10 - klo:08:44 »
Ensimmäisenä vois koittaa avata kylppärin lattian kiertoa suuremmalle. Jos ei auta, niin sitten on pakko nostaa kiertävän veden lämpötilaa (ja pienentää muita kiertoja ellei ole termostaatteja). Tuossa voi helposti käydä siten, että kylmällä kelillä kylppärin lattia on sitten vastaavasti llian kuuma...
Lämpöässä V9, 203GT, 200m/115mm kaivo, Enervent Pandion eco EDW-CG (maakylmä).

Tupa 182m2/151m2 ja 55,5/49m2 autotalli
#107 #232

Poissa torakka

• Nuorempi jäsen
  • **
« Vastaus #2 : 28.10.10 - klo:17:33 »
Minulla on jakotukissa sulkuventtiilit pesuhuoneitten lattiakierron ja patterikierron välissä,voi kesällä sulkea patterikierron ja asettaa minimi lämmöt lattiakiertoon.

Poissa Hate

• Tulokas
  • *
  • Itse vaan, vaikka päin seinää...
« Vastaus #3 : 08.11.10 - klo:07:46 »
Laita lämmityksen menolämmön minimi 28 asteeseen, niin homma alkaa pelittämään. Termarithan hoitelevat sitten muut tilat sopiviksi...
Näin itselläni on toiminut hyvin.

Poissa Jepe

• Nuorempi jäsen
  • **
« Vastaus #4 : 16.10.12 - klo:21:17 »
Tämä on unohtunut mulla pitkäksi aikaa kun on ollut muita kiireitä. Itselläni on niin hullusti suunniteltu lattialämmitys että joka huoneessa on kaksi piiriä joista ulommainen ei ole termarin perässä. Eli huoneet lämpenee liikaa kun saan kylpyhuoneen lattian lämmöt sopivaksi.
Ilmeisesti mulla ei ole muita vaihtoehtoja kuin ostaa kaikkiin piireihin toimilaitteet termostaattien perään??? Nyt kun termari sulkee vain huoneesta keskimmäisen piirin.
Kyllä mä oon kironnut kyllä montaa muutakin mun lvi-suunnittelijan ratkaisua. >:(

Raid

• Vieras
« Vastaus #5 : 17.10.12 - klo:09:34 »
Lainaus
Tämä on unohtunut mulla pitkäksi aikaa kun on ollut muita kiireitä. Itselläni on niin hullusti suunniteltu lattialämmitys että joka huoneessa on kaksi piiriä joista ulommainen ei ole termarin perässä. Eli huoneet lämpenee liikaa kun saan kylpyhuoneen lattian lämmöt sopivaksi.
Ilmeisesti mulla ei ole muita vaihtoehtoja kuin ostaa kaikkiin piireihin toimilaitteet termostaattien perään??? Nyt kun termari sulkee vain huoneesta keskimmäisen piirin.
Kyllä mä oon kironnut kyllä montaa muutakin mun lvi-suunnittelijan ratkaisua. >:(
Koita kuristaa sitä piiriä jakotukilta.  Meillä on takkahuone ja pesuhuone ilman termareita ja kyllä ne sai toimimaan hyvin säätämällä virtausnopeutta.

Poissa zeniitti

• ♪♫♪♪♫
  • Yleismoderaattori
  • Konkari
  • Nibe 1245 8kW / 160m / Vallox 150Effect SE MLV
« Vastaus #6 : 17.10.12 - klo:11:40 »
Samaa mieltä kuin Raidi. Ei meilläkään ole kaikki oleskelutilojen piirit termpostaattien varassa. Olikohan niin, että 5 termaria ja 3 ilman. Minimeno meillä on 25 eikä ole tuntunut kylmältä kertaakaan, edes laattalattioissa. Asteminuutit on -160. Kesällä laitan koko oleskelutilojen jakotukin kiinni, silloin saa kuitenkin kosteisiin tiloihin (+khh) ajettua minkä lämpöistä vettä tahansa muun kämpän siitä kuumenematta.

Meillä on warmian lattialämmitys eikä siinä ainakaan jakotukin nupit kierrä koko kierrosta. Olisiko noin "50min" eli melkin täysi kierros. Vinkkinä sulle, kannattaa tehdä tussilla siihen korkkiin jotkut viivat ja numerot. Sitten on helpompi pysyä kartalla, että paljon viime kerralla kuristit kiertoa.

Tuli mulla eteen, kun piti saada autotallin lämmöt pysymään jotenkin edes 15-18 asteen välissä, mutta menikin helposti yli 20. Jotenkin kun saisi sopivan asennon tallin jakotukkiin, että ei tarttisi säätää ollenkaan. Eipä se vaan taida toimia samalla lämpökäyrällä, millä taloa lämmitellään.

Poissa klippan

• Täysjäsen
« Vastaus #7 : 17.10.12 - klo:21:27 »
Vuonna 2002 kun meille Nereus asennettiin, kertoili myyjä, notta reunapiirillä hanskataan talosta karkaava lämpö ja keskipiirillä säädetään sitten lämmöt kohdilleen. Mene ja tiedä.
Mutta eikö yleisesti laiteta taloon vähintään 2-säätöryhmää, pesutiloille (taikka laatta lattioille) oma ja muille tiloille oma ryhmä? Vai tuleeko tässä kustannussäästö mukaan kuvioihin.
Meinaan mulle neuvottiin laittamaan laattalattioille oma säätöryhmä, jolloin voi niihin lattioihin säätää ihan oman lämpöisen veden, mikä jalalle tuntuu mukavalta. Ja näin on päässyt käymään.
Alpha Innotec WZS 101h