No pystyiskö Niben valmistajaan saamaan yhteyttä suoraan?Siellä luulisi olevan tietoa kaikkiin ongelmiin ja huoltoliikkeiden osaamisiin.
Tai sitten Niben käyttämän logiikan valmistajaan/huoltoon.
Kyllä maahantuojaan yhteyden saa, toiminnan nopeus tai tarmo ei vaan päätä huimaa. Vian ilmoittaminen maahantuojalle pitäisi mielestäni riittää, en katso että minun pitäisi henkilökohtaisesti lähteä maahantuojan tukipuhelimen lisäksi vielä soittelemaan ruotsinmaalle itse valmistajan tai osia toimittavien alihankkijoiden pääkonttoreihin tällaisesta asiasta.
Tuntuu uskomattomalta että tuollaisen häiriön korjaaminen vie kaksikin viikkoa nykypäivänä kun on käytettävissä nämä tietoliikennesysteemit
Niinpä. Kyseessä on mitä ilmeisimmin ohjemisto tai elektroniikka vika.
Luulisi laitteita olevan joilla niben sielunelämää voisi tutkailla, onhan siinä RCU:lle valmis porttikin piirikortin kyljessä, ei niitä vainlukulaitteita kuitenkaan ole paikanpäälle vielä ilmaantunut.
Joko laitteita ei ole, tai niitten käyttäjiä ei jostain syystä haluta kouluttaa, tai jotain?.
Joka tapauksessa mielestäni aika lailla huono asia noinkin paljon logiikkaa sisältävän laitteen huoltoketjussa. Ja pistää todella miettimään tehtyä valintaa näin jälkikäteen.
Mielenkiinnolla odottelenkin miten suu pannaan jos tuo näytön vaihto ei tuo muutosta asiaan, vaihdetaanko osia yksi kerrallaan kunnes napsahtaa kohdalleen vai keksitäänkö jotakin muuta? Elämme jännittäviä aikoja

Kaiken kaikkiaan Niben maahantuojan toiminnasta jää joka tapauksessa tosi heikko kuva. Aikaisemmin olen kyselijöille kirkkain silmin Nibeä, pienin varauksin, voinut suositella. Tämän jälkeen se on kyllä mahdotonta.
Tee kirjallinen valitus asennusfirmalle (kopio maahantuojalle, kuluttajalautakunnalle), johon laitat selkeän korjauksen takarajan ("riittävä aika". Sen jalkeen valita kuluttajalautakuntaan ja vaadi välitöntä korjausta. korjauta itse maahantuojan kustannuksella. Tulee säpinää....
Joo sehän on pienmmissäkin laitteissa tuo kohtuullinen takuu korjausaika 2 viikkoa, tärkeissä laitteissa lyhyempi. Lämmityksen kun luulisi olevan ns "tärkeä" laite jota koskevat vieläkin lyhyemmät "kohtuullisen korjausajan" vaatimukset.
Ensimmäisen yhteydenoton 2 viikon päivämäärä täytyy juurikin maanataina, silloin täytynee aloittaa reklamaatiot tyylliin "tulkaa kiskomaan shit pihalle ja laittakaa toimiva paikalleen".
Vaikka asia tulisikin lähiaikoina kuntoon on jonkinlainen reklamaatio kirjelmä pakko tästä kyllä laatia. Vaikka sitten saisi asiakasrekisteriin merkinnän "asiakas on outo"

Asennusfirmaa sen paremmin kuin takuusta vastaavaa myyjäliikettäkään ei ole vaan olen koko ajan ollut yhteydessä ns "hevosen suuhun" eli maahantuojaan joka sitten nakittaa paikallisen huoltoliikkeen tekemään arpomiaan osien vaihto toimenpiteitä.
Eli siinä mielessä tuo homma on kyllä toiminut eikä maahantuoja ole yrittänyt luikkia omasta vastuustaan.