Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: hp/ms -alarm  (Luettu 7150 kertaa)

Poissa sepa

• Tulokas
  • *
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
hp/ms -alarm
« : 09.07.09 - klo:18:56 »
Missä vika, kun Nibe fighter 1217-8 antaa hälytyksen hp/ms -alarm?

Poissa capeja

• Nuorempi jäsen
  • **
Re: hp/ms -alarm
« Vastaus #1 : 28.07.09 - klo:20:06 »
muistaakseni tuli minun 1210-8:ssa sama häly kun yritin nostaa käyttöveden lämpötilan käsisäädöillä yli 60-asteiseksi. Palautin asetuksen automaattiseksi ja häly katosi. Alkuperäinen ongelma oli että käyttövesi tuntui välillä loppuvan suihkuttelun aikana mutta korjaisin sen nostamalla käynnistysrajaa 44-asteesta 48/49-asteeseen.

-pekka

Poissa eko

• Tulokas
  • *
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: hp/ms -alarm
« Vastaus #2 : 29.07.09 - klo:12:49 »
Lainaus
muistaakseni tuli minun 1210-8:ssa sama häly kun yritin nostaa käyttöveden lämpötilan käsisäädöillä yli 60-asteiseksi. Palautin asetuksen automaattiseksi ja häly katosi. Alkuperäinen ongelma oli että käyttövesi tuntui välillä loppuvan suihkuttelun aikana mutta korjaisin sen nostamalla käynnistysrajaa 44-asteesta 48/49-asteeseen.

-pekka

Mulla Carrier C9, mutta "vika" kuullostaa tutulta.

Laitoin LKV parametrit joskus 51+-10C (alkuper. 51+-4C). MLP alkoi pukkaamaan "Korkea paluu LP", joka johtuu 55C rajasta paluulämpötilasta (jolloin kompura suojaus-syystä pois). Kompura trippasi ja resetoitui automaattisesti, kun paluu-anturi taas alle 55C.

Paluu LP on meillä -2.7C vedenlämpötilasta, kun LKV-sykli päällä. Nyt LKV asetukset 49+-9C ja trippaukset loppuneet kokonaan (LKV nousee käytännössä 56.4C asteeseen). Meillä siis käynnistysraja 40C

Vesi on riittänyt eikä turhaa sammuile suihkuttelujen (1 trooppinen lautas-) välissä....