Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Nibe 1240 käyntiajat  (Luettu 4341 kertaa)

Poissa kainovelli

• Nuorempi jäsen
  • **
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Nibe 1240 käyntiajat
« : 15.02.09 - klo:18:44 »
Morjens taas. Olen asentanut Nibe 1240-8 -76 valm n. 120 m2 taloon ja  155 m syvä porakaivo. Patterilämmitys (orig) + patteriverkossa myös psh+s lattialämpö omalla termostaatilla. Lisäksi UKV 100 puskurivaraaja. Nyt helmikuun pakkaspäivinä ( 6 vrk n. -3 - -7) käyntiajat n. 28 min kerrallaan ja käynnistyksiä 24 / vrk. Asteminuutit -150 ja käynnistysväli 35 min. Pitäisikö yrittää saada käynnistyksiä vielä harvemmaksi ?  Rinnakkaissiirto -1 ja sisälämpö on pysynyt tasaisesti 21 asteessa. Jos on kokemuksia samantyylisestä kattauksesta niin kertokaa, tai kommentoikaa muuten!! Erittäin tyytyväinen Nibeisti.

Poissa jynu

• Täysjäsen
  • Thermia TWS 8, TIP 100, kaivo 160m,  9.6.08 -->
Re: Nibe 1240 käyntiajat
« Vastaus #1 : 16.02.09 - klo:15:25 »
Lainaus
Jos on kokemuksia samantyylisestä kattauksesta niin kertokaa, tai kommentoikaa muuten!! Erittäin tyytyväinen Nibeisti.

Minulla on aikalailla samanlainen Thermia-viritys. Asteminuutit ovat nyt -90 ja käyntiajat samaa luokkaa ja tauot vähän pidempiä, jolloin startteja tullee vuorokaudessa nafti 20.  

Olisi kiinnostavaa tietää, paljonko menovesi on käyntijakson alussa ja lopussa. Luulisi olevan melko paljon vaihtelua, kun asteminuutit on vedetty noinkin pieneksi.

Poissa kainovelli

• Nuorempi jäsen
  • **
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: Nibe 1240 käyntiajat
« Vastaus #2 : 17.02.09 - klo:12:03 »
Lainaus
Lainaus
Jos on kokemuksia samantyylisestä kattauksesta niin kertokaa, tai kommentoikaa muuten!! Erittäin tyytyväinen Nibeisti.

Minulla on aikalailla samanlainen Thermia-viritys. Asteminuutit ovat nyt -90 ja käyntiajat samaa luokkaa ja tauot vähän pidempiä, jolloin startteja tullee vuorokaudessa nafti 20.  

Olisi kiinnostavaa tietää, paljonko menovesi on käyntijakson alussa ja lopussa. Luulisi olevan melko paljon vaihtelua, kun asteminuutit on vedetty noinkin pieneksi.

[Täytyypi koettaa tsekata.  Kiitos vastauksesta..]