Menee ohi alkuperäisen aiheen, mutta F1145 omaa siinä määrin noita AUX-liitäntöjä, että ei oikein maksa vaivaa alkaa säätämään tuon modbusin kautta, kun saman voi tehdä millä tahansa raspi/esphome -relekortilla tai vaihtoehtoisesti vaikka 1-2 Shelly Uni Plus -palikalla. Sillä saa sen 1-4 aux-relettä ulkoiseen ohjaukseen, ja se kyllä toimii vallan mainiosti pörssisähkön kanssa.
Toki jos ajatuksena on harrastamisen ilo, niin sitten ei kannata lähteä tähän ajatukseen mukaan! 
Njaa, ei ollenkaan ohi aiheesta. Eli saisikos noilla AUXeilla aikaiseksi esim. pyynnön pudotuksen tai LKV kiellon tai siirron tai säästöohjelman valinnan?
Mä jo harkitsin niiden parin ohjainkortin shoppailua (~500€?), jotta koneen saisi internet protokollan pariin. Taloudellinen yhtälö vaikea.

Harrastamisen ilosta tässä kyllä säädetään.
Itse kysymyksestä: nibegw hieman eteni ja tutkin linuksin sarjaliikenteen lainalaisuuksia ja siellä vuonohjauksessa se mun juurisyy jossain lymyilee. Nyt kun tosiaan Nibe ei lopeta lämmitystä enää Modbus-virheeseen, niin tämähän on ihan turvallistakin harrastusta. Kehitys kehittyy.

Tuo Homeassistant-nibegw hieman puraisi kun se toimiessaan mainosti löytäneensä Nibestä 1500 sensoria..

Ties mitä virityksiä luvassa!