Maalämmön suunnittelu > Yleistä

Maalämpöpumpun uusiminen

(1/2) > >>

Sulake:
Terve.
Alkaa Thermian villa classic 105 Olla tuntiensa pääsä. Asennettu v.2001.
Kysymys kuuluu kumpi Niben koneista olisi passeli tuon tilalle?  NIBE S1255-12 R (3-12kw) vai NIBE S1255-16 R (4-16kw). Tai järkeväpääkin saa toki ehdottaa.

Lämpö maapiiristä 2X 350m.

kaupunkitila:
Moi, minulla ei ole vastausta kysymykseen, mutta kiinnostaisi tietää, huomaatko jostain laite alkaa olla viimeisillä metreillä? Paljonko on tunteja / käynnistyskertoja?

Väheneekö lämmitysteho, kolisee? Muuta?

Roori:

--- Lainaus käyttäjältä: Sulake - 20.02.24 - klo:18:44 ---Terve.
Alkaa Thermian villa classic 105 Olla tuntiensa pääsä. Asennettu v.2001.
Kysymys kuuluu kumpi Niben koneista olisi passeli tuon tilalle?  NIBE S1255-12 R (3-12kw) vai NIBE S1255-16 R (4-16kw). Tai järkeväpääkin saa toki ehdottaa.

Lämpö maapiiristä 2X 350m.

--- Lainaus päättyy ---
Mikä on tuon vanhan antoteho, oliskos 5kW?
Miltä näyttää sähkön vuosikulutuspalkit 20v taaksepäin tai niin kauas kun siirtoyhtiö näyttää?

euroshopperi:

--- Lainaus käyttäjältä: Roori - 22.02.24 - klo:09:11 ---Mikä on tuon vanhan antoteho, oliskos 5kW?
Miltä näyttää sähkön vuosikulutuspalkit 20v taaksepäin tai niin kauas kun siirtoyhtiö näyttää?

--- Lainaus päättyy ---
Meinaatko, että olisi kaivettu 2 x 350 m maapiiriä 5 kW koneelle? Saattaisi olla kyllä yli 10 kW tehoinen pumppu ja tuohon lienee molemmat kysytyt invertterit käypäisiä.16 kW invertterin pystyy rajoittamaan maltillisimmille kierroksille ja itse voisin ottaa tuon. Alin teho eroaa 3 kW vs 4 kW.

Roori:

--- Lainaus käyttäjältä: euroshopperi - 22.02.24 - klo:12:23 ---Meinaatko, että olisi kaivettu 2 x 350 m maapiiriä 5 kW koneelle? Saattaisi olla kyllä yli 10 kW tehoinen pumppu ja tuohon lienee molemmat kysytyt invertterit käypäisiä.16 kW invertterin pystyy rajoittamaan maltillisimmille kierroksille ja itse voisin ottaa tuon. Alin teho eroaa 3 kW vs 4 kW.

--- Lainaus päättyy ---
Mistä sitä tietää, siksi kysyin, 5 näkyy olevan viimene luku tyypissä...

Jos 10kW niin ilman muuta pienempi 12kW malli jos ei laajennusajatuksia.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta