Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Lämpötilaero Lv tuotanto 723  (Luettu 1130 kertaa)

Poissa Mikas

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
  • Maalämpöfoorumi
Lämpötilaero Lv tuotanto 723
« : 06.07.23 - klo:19:23 »
Tuollaista virhettä pumppu ilmoittaa ja menee jatkuvasti häiriötilaan. Onko kellään tietoa mistä voisi olla kyse?

Poissa deBaer

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 7
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Lämpötilaero Lv tuotanto 723
« Vastaus #1 : 10.07.23 - klo:10:32 »
Hei,

Onko uusi lämpöpumppu? Näyttäisi siltä, että lämpötilamittauksia olisi kytketty väärin päin. Jos kyseessä ei ole uusi asennus, kannattaa varmaan siinäkin tapauksessa kääntyä asentajan puoleen. Liitteenä on netistä löytynyt englanninkielisen käsikirjan selitys. Suomenkielinen minulla on vain paperisena.
MLP AIT PWZSV 12 | puskurivaraaja TPS-200 | kiertopumppu Grundfos Alpha1 25-80 | patterilämmitys | 230 m kaivo | 160 m2, 1922, länsirannikolla

Poissa Mikas

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Lämpötilaero Lv tuotanto 723
« Vastaus #2 : 15.07.23 - klo:05:06 »
Kyseessä on noin vuoden vanha asennus. Erikoista tässä on se, että laite näyttää kokeneen ihmeparantumisen eli on nyt toiminut häiriöttä viimeiset viisi päivää ??? Sain kuitenkin asentajaliikkeen kautta kaksi uutta anturia merkinnöillä 60057701. Ajattelin yrittää vaihtaa nuo anturit itse ja jos menee ns. sormi suuhun, niin asentajaliike tulee ne sitten vaihtamaan. Saapa nähdä miten onnistuu ::)

Poissa Aajiih

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 8
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Lämpötilaero Lv tuotanto 723
« Vastaus #3 : 18.09.23 - klo:07:33 »
Kyseessä on noin vuoden vanha asennus. Erikoista tässä on se, että laite näyttää kokeneen ihmeparantumisen eli on nyt toiminut häiriöttä viimeiset viisi päivää ??? Sain kuitenkin asentajaliikkeen kautta kaksi uutta anturia merkinnöillä 60057701. Ajattelin yrittää vaihtaa nuo anturit itse ja jos menee ns. sormi suuhun, niin asentajaliike tulee ne sitten vaihtamaan. Saapa nähdä miten onnistuu ::)

Tuliko laite kuntoon anturin vaihdolla? Meillä maaliskuussa asennettu. Alkoi heti tekemään virheitä 722, sekä 723, satunnaisesti muutaman päivän väliajoin
 Kesän ajan virheet loppuivat, ilmojen kylmetessä alkoivat taas.
Asennusliikkeen pitänyt joku päivä tull katsomaan, ei ole vielä näkynyt.

Poissa Mikas

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Lämpötilaero Lv tuotanto 723
« Vastaus #4 : 24.09.23 - klo:10:32 »
Näyttäisi siltä, että kyseessä oli kosketushäiriö. Eli tuo varaajan kylkeen menevä anturi ei ollut kunnolla kosketuksessa itse varaajaan. En siis vaihtanut anturia vaan työnsin anturia johdosta sisäänpäin siten, että kolahti kiinni varaajaan ja sitten teippasin johdon siten ettei se päässyt liikkumaan. Olisiko päässyt kuljetuksessa liikkumaan siten ettei saanut kunnon kosketusta. Sen jälkeen ei ole tullut yhtään virheilmoitusta.