Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: UUSI sarja BOSCH Compress CS7800i  (Luettu 22494 kertaa)

Poissa Marius

• Täysjäsen
  • Maalämpöfoorumi
Vs: UUSI sarja BOSCH Compress CS7800i
« Vastaus #200 : 19.09.23 - klo:16:15 »
Onko Husdatan kanssa ollut muilla ongelmia? Keväästä lähtien toiminut ihan ok, mutta nyt viimeisen viikon aikana on ollut pumppuun yhteys ajoittain poikki. Jotkin katkot ovat kestäneet kohtuullisen lyhyen ajan, mutta nyt on jo kuudetta tuntia yhteys poikki.

Laitoin tukipyynnön kyllä liikkeelle, toivottavasti sieltä suunnalta löytyy ratkaisu.

Tähän jatkokysymyksenä ulkoisista ohjauksista. Löytyy useampi Shelly, sopiiko ne ulkoiseen ohjaukseen? Huoltovalikon kautta löytyy valinnat ulkoisille ohjauksille, on mm. kompressorin estoja, lämmityksen estoja ja lisäkäyttövettä. En löytänyt mahdollisuutta vaikuttaa lämmityskäyrään, ei taida onnistua?

Kenelläkään fyysisistä ulkoisista ohjauksista siis kokemusta? Voisi melkein varalta kytkeä, jos Shellyt sopii, kun olisi sähköasentaja tulossa piakkoin käymään.

Poissa jmaja

• Konkari
  • Maalämpöfoorumi
« Vastaus #201 : 19.09.23 - klo:16:20 »
Mulla on 7001i:ssä Husdata-pohjainen ulkoinen ohjaus. Sieltä voi varsin helposti muuttaa sisälämpötilaa, käyttöveden profiilia ja myös käyttää muistaakseeni kahta ulkoista tuloa eli saa tuon kompuraestonkin tehtyä. Itse käytän sisälämpötilaa ja käyttöveden profiiliia pörssisähköohjaukseen.
Bosch 7001i 12 kW MLP, pohjavesilämmitys (0,6 l/s porakaivosta ulkoisen levarin kautta mereen), 164 m2 Siporex 1976 Espoo, 30 m2 lattialämmitystä betoniin roilottuna + tulossa 135 m2 kattolämmitystä + vintille 22 m

Poissa Marius

• Täysjäsen
  • Maalämpöfoorumi
« Vastaus #202 : 20.09.23 - klo:09:18 »
Mulla on 7001i:ssä Husdata-pohjainen ulkoinen ohjaus. Sieltä voi varsin helposti muuttaa sisälämpötilaa, käyttöveden profiilia ja myös käyttää muistaakseeni kahta ulkoista tuloa eli saa tuon kompuraestonkin tehtyä. Itse käytän sisälämpötilaa ja käyttöveden profiiliia pörssisähköohjaukseen.

Juu, Husdata ollut täälläkin käytössä, mutta sen kanssa on ollut nyt murheita. Puoli vuotta toimi hienosti ja testailin nimenomaan huonelämpötilan asetusta, käyttöveden tilamuutosta ja myös pakotettua lämmitystilaa, että saisi kesällä edes vähän märkiin tiloihin lämpöä.

Uusi johto on tulossa ratkaisuksi, toivottavasti se korjaa ongelmat. Ja toivottavasti pumpun päässä ei ole vikaa - ainakin kaikki näyttäisi toimivan hienosti puhelinsovellusta myöten. Viimeisessä testissä Husdatan yhteys pumppuun toimi vain joidenkin minuuttien ajan.

Jos Husdata ei syystä tai toisesta lähde toimimaan, tulee fyysiset ulkoiset ohjaukset testattavaksi.

Ilmeisesti esim. Shelly Plus 1 Mini soveltuisi käyttöön: https://kb.shelly.cloud/knowledge-base/shelly-plus-1-mini ?