Tervehdys,
Uusi jäsen liittyy vasta nyt foorumille vaikka toisen käden kokemusta em. vekottimesta on kertynyt jo vähän yli 10 vuotta Paikallinen huolto on tähän saakka hoitanut normaalit(?) ongelmat (näyttökortti/relekortti/softstart ym. vaihdettu kaikki ainakin kertaalleen) mutta nyt voi olla isompi ongelma edessä:
Kiertovesi toimii normaalisti, maapiiri samoin, kompressorin käyntiin lähtiessä kestää 10-15 s ja moottorisuoja laukeaa. Kahdessa kompressorille lähtevässä vaiheessa (U ja V) virta n. 20 A, kolmannessa 0. Johdot irrotettuna tasavirtaresistanssi U ja V välillä n. 4 Ohm, W ei ole yhteydessä kumpaankaan.
Näyttää siltä että moottori olisi normaalisti kolmioon kytketty kolmivaihemoottori eli yhteys kaikkien napojen välillä pitäisi löytyä, vaikka eteen sattuneessä toisen 3x400V rinnakkaismallin kytkentäkaaviossa moottorin napamerkinnät on R,S,C joka vähän ihmetyttää.
Kysymykset:
-onhan se kolmivaihemoottori?
-onko muilta hajonnut käämityksiä? onko mennyt 2 kerralla? vai onkohan vain W tärissyt väliltä poikki?
-ratkaisu kokonaan uusi kylmäyksikkö vai onko vaihtoehtoja?