Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Talologger varmuuskopiointi ja palautus?  (Luettu 1074 kertaa)

Poissa IppeÖ

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 16
  • Maalämpöfoorumi
Talologger varmuuskopiointi ja palautus?
« : 15.12.21 - klo:09:33 »
Seuraava pähkinä johon en löytänyt foorumilta apuja, ja linux taidot melko heikot...
Mitenkä saa kompakteimmin talologgerin datat talteen ja palautettua jos Raspin SD tai SSD paukahtaa?

Olen taas kymmeniä variaatioita kokeillut, ja minkä saanut pelaamaan on koko SD kortin imagen teko ja kutistus pishrinkillä, mutta tuo vielä aikaa tunnin ja tuottaa siltä 5GB paketin, ei noita kovin usein haluaisi ottaa
- ja tämäkin vain jos olen stopannut Talologgerin
sudo svc -d /etc/service/taloLogger
sudo dd if=/dev/mmcblk0 of="/media/pi/Seagate/TaloLoggerStopped_21.12.xx.img" bs=1M
sudo pishrink.sh -z TaloLoggerStopped_21.12.xx.img shrinked.img


Nyt conf:ssa valittu SQLITEDB, olen koittanut stopata Talologgeria ja kopioida talo.db ja core_TaloLoggerThreadStore.state tiedostoja varmuuskopiosta päälle mutta sen jälkeen ohjelma on kaputt ja valittaa SQL indeksoinnin tms seonneen

Toimisiko esim /home/talo hakemiston+ alihakemistot zippaus, vai kuinka olette dataa tallettaneet ilman koko järjestelmän pakettia?

Poissa Timo Karhu

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 841
  • Turisti.
    • F1145 Säädöt: käyrä 3(+2), am -180, lisäys -600, keruu AUTO, kv AUTO, lj 35%, lt-pyynti 21,5C kerroin 4
Vs: Talologger varmuuskopiointi ja palautus?
« Vastaus #1 : 15.12.21 - klo:18:36 »
Itse kohtasin SD kortin tilttaamisen 2016 ja asentelin automysqlbackupin https://github.com/karhulitos/MLPlogintutkija/blob/master/doc/Logintutkija_ohje.pdf kohta Varmistus.
En ole vielä joutunut palauttamaan, joten en kommentoi sitä. Ohje on päivettynyt, mutta pääosin sen pitäisi kait pelata myös uudemmilla versioilla.
RMT: -58/169m2/650m3/27->18,5MWh/a/4hlö/kellari 16C
MLP: 177m kaivo / F1145-10+VPB200+UKV100 / C33(1)-C22(11)-C21(2)-C11(5), Volcano Mini EC.
IV: LTR-3 EDW / Sabiana Fly 4
S: 2-aika/m.aik./s-kiuas, 29m2-latt.lämm.

Poissa Råtta

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 31
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Vs: Talologger varmuuskopiointi ja palautus?
« Vastaus #2 : 16.12.21 - klo:08:24 »
Olen luottanut siihen että kun kaikki asetukset on kunnossa ja homma rokkaa, otetaan WinDisk imagerilla https://sourceforge.net/projects/win32diskimager/ koko kortin image ja huolehditaan tallennettavat datat raspin ulkopuoliseen tietokantaan, jossa on omat varmuuskopioinnit.
Kortteja on hajonnut ja niitä joutunut palauttelemaan
Carrier C7 MLP käyttöönotto 29.10.2010.
3kWp + Fronius 3,7kW käyttöönotto 14.9.2020.
OKT Paimiossa, kerrosala 158m2, lämmin ilmatilavuus 550m3.
Sähkönkuluts 2011-2019 9100kWh/a.

Poissa jolla

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 131
  • Maalämpöfoorumi
    • mittauksia
Vs: Talologger varmuuskopiointi ja palautus?
« Vastaus #3 : 16.12.21 - klo:11:53 »
minä ole balena etcher' illä kopioinut kortin/levyn
on tosi nopea

taloLoggerissa ole vain kopioinut /home/talo hakemiston ja jos ja kun on tullut ongelmia taloLogger on niin helppo asentaa uudelleen ja sitten päälle se oma kopioitu niin kaikki pelaa taas