Minulla lisävaraaja tuli tasaamaan sisälämpötilanvaihtelua ja mahdollisuutta, joskin epätodennäköistä mahdollisuutta lisätä aurinkokennoja. Meillä varaajan viemä tila ei "maksa mitään" kuten Sailor kirjoitti. Hyötysuhde parani hieman, ainakin mitaten kwh kulutusta per käyntitunti.
Pätkäkäynti on asia mistä en halua kinata, koska siihen on jokaisella oma mielipide. Mutta sen tiedän varmasti, että jokainen käynnistyminen kuluttaa laakereita enemmän kuin tasainen käynti tai tauko. Sama, onko kyseessä lämpöpumppu, autonmoottori tai vaikka paineilmakompressori.
Hurripumpussa lisävaraaja pitää tietysti kytkeä sarjaan lämmityspiirin kanssa ilman shunttia ja vielä hullunkierron lämmitysjärjestelmän puolelle tai niin, että hullunkierto on lisävaraajassa, kuten IVT:n ohjeessa on. Minulla se on sarjassa hullunkierron jälkeen.
AAA:n kommenttiin sen verran, että mielestäni täältä saa kyllä pääasiassa oikeata tietoa, mutta maalämpöä suunnitteleva ei taatusti saa mitään siitä lapsellisesta väittelystä jota eräät täällä harrastaa...joskus siihen itsekin sortunut
Ja sen olen todennut, että IVT:n käyttämä Rego-ohjaus toimii kuin vanhanajan junanvessa, se ei bugeile..kuten eräät ohjaukset tuntuvat tekevän. Joillakin tulistinpumppu-valmistajilla suomessa ei ilmeisesti ole tarpeeksi resursseja testaamiseen tai liian kiire saada uusi ohjaus markkinoille ja sitä testataan ostavilla asiakkailla.
-Peca-