Höyrystimelle menevän ja palaavan kylmäaineen lampötilaeron tulisi olla mahdollisimman pieni ja tasainen. Mittaa nämä lämpötilat, niin saadaan jotain osviittaa tulistuksesta.
Jos oikein putket tulkitsin, niin mittaukset ovat noin 33 ja 6 astetta.
Oliko pumppu käynnissä kun mittasit nuo arvot?Jos oli niin sitten on ilmeisesti vääristä paikoista mitattu.
Jos mahdollista niin tuo mittaus pitäisi tehdä paisuntaventtiilin höyrystimen puoleisesta putkesta ja sitten höyrystimeltä kompressorille menevästä putkesta.Molemmat pitäisi olla muutaman asteen kylmempiä kuin pumpusta kaivoon menevä liuos.
Katselin muuten trendikäyrästä kun keruunesteen lämpötila nousee melko usein heti kun kompressori on pysähtynyt.Onko siinä mittauskohdan lähellä joku ulkoinen lämmitys,patteri tms?Jos ei ole niin saattaisi johtua kompressorin pysähtymisen jälkeen tapahtuvasta kylmäaineen virtauksesta jossa höyrystimessä tapahtuisi lauhtumista ja lämpö nousisi sen takia.Onkohan tuollainen normaali ilmiö?Vai oire jostain vajaatoiminnasta?

hmm.. maapiirin paisariin ~1 bar painetta + kiertopumppu kolmoselta ykköselle tuloksena seuraavaa:

Uploaded with
ImageShack.usMuistelisin, että kekkulit asensivat kaivolta tulevat putket kellariin pumpulle päin laskien..

(ohjeessa asennus aina pumpulta laskien kaivolle/maapiirille)
Toimenpiteen jälkeen ei kuitenkaan kaivolle palaava neste enää lämpiä, kuin 5,6 pumpun ollessa seis.
Kiertopumppu kolmoselta ykköselle lämpesi jopa tulopuoli hieman..