Otin tänään kuvat kontaktorista ja lämpöreleestä tuossa isommassa kuvassa. Eikös kontaktori ole punaisella? Vaikka kone ei käy. Rikki? Aiheuttaako se sen, että tulee painehälytys ja lämpösuojahälytys?
Kontaktorin K1 asennonosoitin näyttäisi punaiselta eli ilmeisesti kontaktorin kosketin on hitsautunut kiinni eikä kontaktori avaudu kun ohjausvirta katkeaa.
Kompressori käy niin kauan kunnes moottorisuojakytkin laukaisee,kompressorin käydessä lauhduttimen lämpötila nousee ja kun ohjausvirta ei katkaise kompressorin käyntiä niin jossain vaiheessa myös painehälytys toimii mutta sekään ei pysäytä kompressoria.
Vasta kun lauhduttimen paine ja lämpötila nousevat niin korkeiksi että kompressorin ottama virta ylittää moottorisuojakytkimen laukaisuvirran moottosuojakytkin (lämpösuoja) toimii ja katkaisee päävirran jolloin kompressori pysähtyy ja tulee nuo paine-ja lämpösuojahälytykset.
Virta-asetuksia eikä muutakaan kannata muutella ennenkuin tuo jumitteleva kontaktori on uusittu,melko varmasti kaikki oireet johtuu siitä
Eipä siinä muuta kuin hanki ja vaihda(ta) kompressorin kontaktori K1.
Se on Hager ECS 425
Selkokielellä 230V kela,4 sulkeutuvaa(NO) kosketinta ja 25A virrankesto AC3 (keskytyvä käyttö).
https://verkkokauppa.slo.fi/fi/kontaktori-hurinaton-esc425s-4s-25a-k-230v-hur-3748040Kompuran alaosa puoleen väliin jäässä.
Myös tämä oire johtuu kontaktorin kiinnihitsautumisesta ja kompressorin pakkokäynnistä kunnes moottorisuoja on laukaissut,onpahan kunnolla koeponnistettu kompressori.

edit: Älä käytä kompressoria ennenkuin kontaktori on uusittu,käytä varalämmitys vastuksia