
Olen skaalannut nämä kolme trendistöä vastaamaan toisiaan.
Käynti näyttää olevan tyypillistä L-Ässän käyntiä
6.1. käynnistyy alaosan (käyrän) ohjaamana ja pysähtyy yläosan ohjaamana.
Käy tolkuttoman korkealla lautumislämpötilalla -> huono hyötysuhde
Alaero 5C ?
Trendissä näkyy L-Ässälle tyypillinen yläosan lämpötilan notkahdus muutama minuutti käynnistymisen jälkeen.
Käynti ja lepoajat OK
8.1. Alaero on nyt todennäköisesti 8 tai 9C ja ylämin pudotettu ->46
Tästä johtuen yläosan lämpötila tippuu reilusi seis-jakson lopulla.
ja lauhtumislämpötilakin on pudonnut.
Tämä ajotapa toimii talvella mutta välikeleillä ja kesällä tulee todennäköisesti pulaa lämpimästä vedestä.
Käynti ja lepoajat OK
10.1. Mitä on tehty 8.-10.1 välillä kun käynti/lepoajat ovat lyhentyneet n. kolmasosaan edellisistä.
klo 17:45 tehty tulistusventtiilin kuristuksen seurauksena käynti muuttui kokonaan alaosan (käyrän) ohjaamaksi, on hyvä asia.
Käynti ja lepoajat lyhyitä -> huono asia.
Ilmeisesti patteritalo
Menovesi aika lämmintä
Onhan kaikki patteritermostaatit täysin auki?
Mikä on kiertovesipumpun tehoasetus?
Paljonko on meno- ja paluuveden lämpötilaero?
Tälläisiä havaintoja
ATS