1
Oilon Geopro / Vs: Junior GT latauspumpun toimintalogiikka
« Uusin viesti kirjoittanut Hambula 14.11.25 - klo:22:27 »Laita lisävaraajan anturi b4 ja saat sillä ohjattua kompressoria päälle/pois. Samalla tuo 2801:rinnakkain kompressorikäyttö". Tuo lisävaraajan anturi mahdollistaa sen että kiertopumppu vois pysähtyä kun varaaja ladattu. Sille saa määriteltyä halutun hystereesin kahdella arvolla eli käynnistyslämpötilan suhteessa as.arvoon ja pysäytyslämpötilan. Pelkällä paluuvesianturilla ja tuolla asetuksella laite ei tiedä verkoston/varaajan lämpötilaa. Tulee turha käynnistys, kun kiertopumppu käynnistyy ja kone käyn minimiajan, vaikka ei ole lämmön tarvetta tai käyttää kiertopumpun päällä ja lämmityspyyntö menee samantien pois.
Muutenkin kannattaa lisätä se lauhdutin ulos anturi ja nostaa" poiskytkentä lämpötila" 52->58, koska se siirtyy silloin menovesianturille. Jos varaaja on pelkästään lämmitykseen ja sitä ajetaan lämmityskäyrällä, ei ole isoa merkitystä vaikka lauhdutinpumppu käy jatkuvasti ja lämpöpumppu lämmittää varaajaa ikäänkuin lämmitysverkostoa.
Jos 2801 kohdassa on kolmantena se automaattinen, äly on vähintään e-sarjaa.
Muutenkin kannattaa lisätä se lauhdutin ulos anturi ja nostaa" poiskytkentä lämpötila" 52->58, koska se siirtyy silloin menovesianturille. Jos varaaja on pelkästään lämmitykseen ja sitä ajetaan lämmityskäyrällä, ei ole isoa merkitystä vaikka lauhdutinpumppu käy jatkuvasti ja lämpöpumppu lämmittää varaajaa ikäänkuin lämmitysverkostoa.
Jos 2801 kohdassa on kolmantena se automaattinen, äly on vähintään e-sarjaa.

Tuoreimmat viestit











