Uutiset:

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
LämpöÄssä / Vs: Vs6 Ylävaraajan lämpö ei laske?
« Uusin viesti kirjoittanut Trakvator tänään kello 16:00 »
No niin, ja lässä painaa taas lämpöä kuin uusi pumppu ;D. Eli latauspiiri oli tukossa. En aluksi oikein edes uskonut, mutta todennäköisesti lauhduttimelta takaisin varaajalle menevä putki taisi olla tukossa. Laskin vettä molempiin suuntiin ja kyllä sieltä jonkun verran sakkaa tuli, ei kuitenkaan ihan älyttömiä määriä. Tulistinpiiri olikin puhdas kun suntti ollut auki edellisestä puhdistuksesta saakka. Nyt ylä- ja alavaraajan lämpö nousi yhtäaikaa kun tulistin ei vielä tuossa ollut käytössä. Nyt pitää vielä säädellä tulistin mieleiseksi, niin eiköhän tällä taas talvelle päästä.
2
Nibe / Vs: F1155 ei tahdo tehdä lämmintä vettä. Korkea lauhduttimen tulolämpötila
« Uusin viesti kirjoittanut Lappanen tänään kello 12:12 »
Koita vaihtaa se käyttöveden kiertovesipumpun nopeus manuaali-modeen ja nopeus 15%.

Nopea ainakin kokeilla, että josko ei repisi sitä kuumaa vettä niin paljon ja lämmitys starttaisi normaalisti.
3
Valitettavasti vanhoja logeja ei ole enempää kuin mitä ketjussa on kun niitä on alettu keräämään vasta hiljan. Nibe Uplinkin poisjäännin jälkeen ei ole tietoja kerätty kun pumpun softaa ei ole päivitetty. Sekin taitaa olla jossain kohtaa edessä että saisi dataa talteen säännöllisesti.
4
Viimeisen lokin mukaan BT6 ja BT7 näyttää lukemia 40-50C välillä.
Jostain tulee lämmin purske, joka sotkee.

Kone toimii säännöllisesti. 30 min lämmitystä ja yritys tehdä käyttövettä, joka päätyy 163:een.
Paitsi nyt yöllä kahden aikaan, jolloin se teki käyttövedet 163:sta huolimatta.

Suunnitelmat kannattaa hankkia käsiinsä ASAP.

Onko vanhoja lokeja käytettävissä?

5
Täytyy illalla kokeilla laittaa tuota kun ei ole enää suuremmin tarvetta yöllä käyttää vettä. En pysty nyt päivällä olemaan paikalla vahtimassa tilannetta ja puuttumaan jos lämmin vesi loppuu ihan totaalisesti.
6
Nibe / Vs: F1155 ei tahdo tehdä lämmintä vettä. Korkea lauhduttimen tulolämpötila
« Uusin viesti kirjoittanut seppaant tänään kello 10:56 »
Lainaus
Sähkövastusta ohjaa vain vastuksen oma termostaatti joten sitä ei ohjaa mikään äly. Tuntuu että se on vain backuppina jos pumppu ei vain riitä. Laitoin sen nyt noin 40 - 45 paikkeille aiemmasta 50 ettei ihan kylmää vettä kuitenkaan saada kun tämä nyt ei vaan tunnu pelaavan.
Edelleen sama "vika" päällä, lauhduttimelle palaava vesi BT3 nousee raketin lailla KV-jakson alussa aiheuttaen kaikenlaista harmia.
Vaikka KV-säiliön sähkövastuksen asetusarvoa on laskettu, lämmittää vastus samalla teholla kuin aiemmin mutta ehkä lyhyemmän ajan.
Eli KV-jakson aluksi lähtee liikkeelle samanlainen kuuma mälli kuten aiemmin.

Kytke vastus kokonaan pelistä pois

Kun vaikutukset on nähty pitää miettiä mitenkä vastusta tulisi käyttää

ATS
7
Thermia / Vs: Thermia Diplomat hälytys
« Uusin viesti kirjoittanut Sorvar tänään kello 10:55 »
Pehmokäynnistimen vika voisi kanssa olla mahdollinen. Omakohtaisia kokemuksia ei ole että miten tuo pehmon vikaantuminen oireilee..
8
Thermia / Vs: Thermia Atlas 3-12, kohteessa realii
« Uusin viesti kirjoittanut Sorvar tänään kello 10:52 »
Tullut tässä nyt katseltua, että keruuliuoksella dT on vakiintunut 4 asteeseen. En ole aivan varma, onko tämä seurausta uusimmasta pumpun päivityksestä.

Kuitenkin pumppu automaatilla ajaa tuolla lämpötilaerolla, niin onko tarkoituksen mukaisena? Tässä ei muita muuttuvia tekijlöitä ole ollut viime aikoina, kuin keruupiirin kalvopaisunnan yhteestä korjattiin vuotava pätkä, sekä tosiaan tullut tuo uusi päivitysversio pumpulle.

Onko muilla Atlas / Calibra käyttäjillä vastaavaa huomiota keruuliuoksessa?


17 version ohjelmistolla iso atlas pitää siinä totutussa 3,5 asteessa tuota lämpötilaeroa. Pellosta tuli +6 ja meno +2,5 astetta.
9
Käytövesimoodina on Normaali
Suunnitelmat kait on jossain, mutta ne ei ole minulla saatavissa tällä hetkellä.

Asentanut yritys kyllä kävi tutkimassa tilannetta ja poisti ilmaa tuosta varaajasta aika paljon ja Nibeen ottanut yhteyttä, mutta sieltä ei varmaan nopeaa vastausta asioihin saa. Sen takia tänne kirjoittelen josko joku olisi joskus törmännyt vastaavaan ongelmaan

EDIT: Sitten en tajua tuota ESBE latausventtiiliä että miten se toimii tuossa systeemissä kun se on kytketty tuohon pumpun ja varaajan lähelle.
10
Mikä käyttövesimoodi on valittuna?

Kyse on melko uudesta asennuksesta, niin lienee suunnitelmat tallessa?

Sivuja: [1] 2 3 ... 10