1
Nibe / Vs: Hyödytön myUplink ja myUplink Pro
« Uusin viesti kirjoittanut JariR80 06.12.25 - klo:20:18 »Nibe näyttää tehneen asiakkailleen sellaisen tempun, että maksuton myUplink-versio on karsittu lähes hyödyttömäksi. Sillä näkee vain ulkolämpötilan ja voi ohjata käyttöveden lämmitystä. Aiemmalla versiolla näki käyntijaksot, historiatiedot ja nesteiden lämpötilat ym. ym. hyödyllistä. Nämä saa nykyisin esiin vain kalliilla myUplink Pro-versiolla. Jos pumppusi on kiinni pilvessä, Nibe kerää siitä kaiken tiedon, mutta ei anna pumpun omistajalle takaisin mitään hyödyllistä! Otinkin pumpun irti pilvestä, jos tulee toimivia ja hyödyllisiä firmispäivityksiä, niin päivitän ne jatkossa mieluummin USB-muistitikulla.
Minulla on reilu vuoden vanha Jämä Star -pumppu, johon jokunen kuukausi sitten asensin uusimman softaversion ja päivityksen myötä pumppu ei ottanut heti yhteyttä myuplinkiin, vaan se piti käyttää "virrattomana" ja käynnistää uudelleen päivityksen jälkeen. Tämä kuvattu tilanne kuulostaa vähän samalta, kuin mikä tilanne minulla oli viimeisen päivityksen jälkeen, eli puhelin- tai selainsovellus ei näyttänyt oikein mitään tietoja pumpulta, eikä ohaustoiminnot olleet saatavilla. Pumppu ei myöskään saanut haettua sähkön hintatietoja, vaikka ennen päivitystä oli SPA käytössä. SPA:ta ei löytynyt edes pumpun valikoista päivityksen jälkeen. Homma kuitenkin korjaantui pumpun uudelleenkäynnistyksen myötä ja nykyisellään anturitiedot ja ohjaukset ovat kyllä saatavilla ilman mitään pro-versioita.

Tuoreimmat viestit









