Uutiset:

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Nibe / Vs: Hyödytön myUplink ja myUplink Pro
« Uusin viesti kirjoittanut JariR80 06.12.25 - klo:20:18 »
Nibe näyttää tehneen asiakkailleen sellaisen tempun, että maksuton myUplink-versio on karsittu lähes hyödyttömäksi. Sillä näkee vain ulkolämpötilan ja voi ohjata käyttöveden lämmitystä. Aiemmalla versiolla näki käyntijaksot, historiatiedot ja nesteiden lämpötilat ym. ym. hyödyllistä. Nämä saa nykyisin esiin vain kalliilla myUplink Pro-versiolla. Jos pumppusi on kiinni pilvessä, Nibe kerää siitä kaiken tiedon, mutta ei anna pumpun omistajalle takaisin  mitään hyödyllistä! Otinkin pumpun irti pilvestä, jos tulee toimivia ja hyödyllisiä firmispäivityksiä, niin päivitän ne jatkossa mieluummin USB-muistitikulla.

Minulla on reilu vuoden vanha Jämä Star -pumppu, johon jokunen kuukausi sitten asensin uusimman softaversion ja päivityksen myötä pumppu ei ottanut heti yhteyttä myuplinkiin, vaan se piti käyttää "virrattomana" ja käynnistää uudelleen päivityksen jälkeen. Tämä kuvattu tilanne kuulostaa vähän samalta, kuin mikä tilanne minulla oli viimeisen päivityksen jälkeen, eli puhelin- tai selainsovellus ei näyttänyt oikein mitään tietoja pumpulta, eikä ohaustoiminnot olleet saatavilla. Pumppu ei myöskään saanut haettua sähkön hintatietoja, vaikka ennen päivitystä oli SPA käytössä. SPA:ta ei löytynyt edes pumpun valikoista päivityksen jälkeen. Homma kuitenkin korjaantui pumpun uudelleenkäynnistyksen myötä ja nykyisellään anturitiedot ja ohjaukset ovat kyllä saatavilla ilman mitään pro-versioita.
2
Nibe / Vs: Hyödytön myUplink ja myUplink Pro
« Uusin viesti kirjoittanut CLTtalo 06.12.25 - klo:16:55 »
Sähköpostiin kolahti lupailua paremmasta.

"Meille on tärkeää ymmärtää, miten käyttäjämme elävät lämpöpumppujensa kanssa päivittäin. Uuden myUplink-version julkaisun jälkeen käyttäjät ovat pyytäneet laajempaa pääsyä suorituskykytietoihin. Tämä palaute on ohjannut seuraavan päivityksemme muutoksia. Lähiviikkoina kaikille käyttäjille – tilauksesta riippumatta – on saatavilla enemmän järjestelmätietoja.

Mukautettujen laattojen käyttöönoton myötä sinulla on helppo tapa personoida aloitussivusi ja seurata tietoja, joilla on eniten merkitystä päivittäisessä käytössäsi.
Kiitos panoksestasi. Se auttaa meitä kehittämään myUplinkiä edelleen tukeaksemme arkipäivän mukavuuttasi.

Ystävällisin terveisin,
myUplink-tiimi"
3
Laitahan parilta viimepäivältä loggauksia tänne niin voisi katsella jotta keksisikö jotain uutta.
Mikä sinulla on seuraavaksi suunnitteilla?

ATS
4
Thermia / Vs: Thermia calibra 3-12 magneettisuodattimen puhdistus
« Uusin viesti kirjoittanut yllsten 06.12.25 - klo:14:06 »
Laita kuva järjestelmästäsi vähän kauempaa niin voidaan yrittää löytää se..

Tämähän sitten puuttui, oli asennuksessa unohdettu laittaa. Tulivat sitten laittamaan aikanaan. Aika paljon myöhässä (yli vuoden laitteen asennuksesta)

Kysymys. Mitä tuon roskasihdin puuttuminen voi/on voinut aiheuttaa?
5
CTC Ecoheat / Vs: CTC GSi 612 @ OKT118,5m2 + AT36m2 Kanta-Häme
« Uusin viesti kirjoittanut Alfonzo 05.12.25 - klo:20:40 »
Marraskuun lämmitystarveluku Kanta-Hämeessä 427 (vrt. 504 ), keskilämpötila +2,9°C (Netatmo)

- CTC:n kuluttama energia 322kWh (keskimäärin 10,7kWh/vrk)
- Varaajaan tuotettu energia 1193kWh (radiaattorit, lattia ja LKV esilämmitys)
- Kokonaisenergia 736kWh, käyttösähköön täten 414kWh.
- Aikaisempaan öljynkulutuksen historiaan (n.150 litraa) perustuva laskenta kuukauden säästöksi ~144€. Öljyn hinta tarkistettu aina kuun ensimmäinen päivä Nesteen sivuilta.
- Arvio lämmityksen COPista olisi 4,16 luokkaa, jos tuosta CTC:n kuluttamasta energiasta vähennetään vuorokaudessa LKV:n käyttämä energia n.1,2kWh/vrk.

Liukuva vuosi 1.12.2024 - 30.11.2025:
- CTC:n kuluttama energia 3267kWh (keskimäärin 8,95kWh/vrk)
- Varaajaan tuotettu energia 11033kWh (radiattorit, lattia ja LKV esilämmitys)
- Kokonaisenergia 7668kWh, käyttösähköön 4401kWh.
- Liukuvan vuoden varaajaan ladatun energia laskennallinen COP 3,89 kun MLP käyttämästä energiasta vähennetään päivittäin n.1,2kWh lämpimään käyttöveteen kulutettu energia
6
Ohessa viimeisin versio kytkentäkaaviosta.
Nyt löytyi tarkoitus tuolle punaiselle putkelle
KV-jakson aikana se mahdollistaa ulkoisella kiertovesipumpulla kierron lämmönjaossa.
Ja jos vielä eristysten alla piilossa on takaiskuventtiili, estää se lämmitysjakson aikana lämmityksen menon ja paluun välisen takaisinkierron.

ATS

Suunnitelma olisi hyvä saada käsiin.

Ohitusputki aiheuttaa joka KV jaksolla 50C vettä lämmityspiiriin ja se ei liene hyvä juttu putkistolle.

Kesällä menee joka KV jaksolla 50C vettä lämmityspiiriin ja saattaa tuottaa tupiin liikaa lämpöä.
7
Liuospiirin suodatinverkon puhdistus pitäisi tehdä ainakin kerran pumpun historiassa. Sihti löytyy täyttöryhmästä ja usein siinä kotelon kannessakin saattaa olla ohje sulkujen sulkemisesta ja korkin avaamisesta. Sen tarkistaminen nyt ihan ensin, eikä tarvii huoltoa tilata se tekemään.
8
Ohessa viimeisin versio kytkentäkaaviosta.
Nyt löytyi tarkoitus tuolle punaiselle putkelle
KV-jakson aikana se mahdollistaa ulkoisella kiertovesipumpulla kierron lämmönjaossa.
Ja jos vielä eristysten alla piilossa on takaiskuventtiili, estää se lämmitysjakson aikana lämmityksen menon ja paluun välisen takaisinkierron.

ATS
9
Hei! Vuosimallin 2011 pumppu (Vitocal 343-G) on nyt pari kertaa Vitodatan kautta antanut otsikon mukaisen virheen:

Koodia: [Valitse]
The control unit VT 200 (WO1A / WO1B) for the system [xxx] reports an error (error code 39 - Lead break, primary circuit return temperature sensor).

Please log in to Vitodata for more detailed information.

ja sitten muutamaa minuuttia myöhemmin kertoo että vaara ohi:

Koodia: [Valitse]
The control unit VT 200 (WO1A / WO1B) for the system [xxx] sends an OK message to the error code: 39 - Lead break, primary circuit return temperature sensor.

No further action is required.

Vitodatassa ei tuon enempää aiheesta löydy, ainakaan enää tuon OK-viestin jälkeen.

Onkohan tuo normaalia käytöstä (johon viittaisi tuo "No further action is required"), vai jotain jonka takia kannattaisi etsiä huolto paikalle? Ja jos sellaista tarvitaan, onko vinkkejä huoltoliikkeestä Tampereen seudulta?
10
Nibe / Vs: Hyödytön myUplink ja myUplink Pro
« Uusin viesti kirjoittanut rsaarela 05.12.25 - klo:07:53 »
Nibe näyttää tehneen asiakkailleen sellaisen tempun, että maksuton myUplink-versio on karsittu lähes hyödyttömäksi. Sillä näkee vain ulkolämpötilan ja voi ohjata käyttöveden lämmitystä. Aiemmalla versiolla näki käyntijaksot, historiatiedot ja nesteiden lämpötilat ym. ym. hyödyllistä. Nämä saa nykyisin esiin vain kalliilla myUplink Pro-versiolla. Jos pumppusi on kiinni pilvessä, Nibe kerää siitä kaiken tiedon, mutta ei anna pumpun omistajalle takaisin  mitään hyödyllistä! Otinkin pumpun irti pilvestä, jos tulee toimivia ja hyödyllisiä firmispäivityksiä, niin päivitän ne jatkossa mieluummin USB-muistitikulla.

No paljonko se "Kallis" pro versio maksaisi sinulla?
Sivuja: [1] 2 3 ... 10