Maalämpöfoorumi

Lämpöpumput => Jämä => Aiheen aloitti: Jämä16 - 31.08.22 - klo:22:38

Otsikko: MyUpway alhaalla?
Kirjoitti: Jämä16 - 31.08.22 - klo:22:38
Moi,

Onko tullut muilla vastaan? Maalämpökone lakkasi tänään päivittämästä MyUpway palveluun klo 11:15. Käytin koneen verkkojohdon irti mutta ei apuja. Kone saa heti IPn nätisti kun laitain johdon kiinni. Valikosta jos menen valitsemaan kohdan "MyUpway" niin kone herjaa ettei palveluun saa yhteyttä. En keksi mikä voisi olla vikana.
Otsikko: Vs: MyUpway alhaalla?
Kirjoitti: Pende - 31.08.22 - klo:22:52
Sama vika täälläkin, yhteys hävis aamulla kol 10:57. Ihan samat oireet, saa ip-numeron, mutta ilmoittaa ei yhteyttä.
Netti toimii, kokelin päivittää Jämän toiseen versioonkin, ei apuja. Joten nyt vika pitää olla MyUpwayn päässä?
Otsikko: Vs: MyUpway alhaalla?
Kirjoitti: johannes - 31.08.22 - klo:22:52
Hei, meillä sähköpostiin tuli ilmoitus tänään noin klo 20:20 seuraava ilmoitus:

"STAR 12 RST Inverter on irtikytketty
Emme ole saaneet päivityksiä laitteistollesi, STAR 12 RST Inverter, 31.8.2022 11.36.37:n jälkeen. Tämä johtuu luultavasti häiriöistä Internet-yhteydessäsi tai sähkökatkoksesta. Kehotamme kuitenkin tarkastamaan laitteistosi.

Best regards,
myUpway".

En ole huomannut mitään häiriöita netissä tai sähkökatkoksia.
Otsikko: Vs: MyUpway alhaalla?
Kirjoitti: Jämä16 - 01.09.22 - klo:07:32
Ok kiitos päivityksistä. Hyvä tietää ettei ole ongelma omassa päässä. Toivottavasti tänään hoitavat kuntoon.
Otsikko: Vs: MyUpway alhaalla?
Kirjoitti: Jankura - 01.09.22 - klo:08:39
Sama vika täälläkin - eilen tuli sähköposti:
"Emme ole saaneet päivityksiä laitteistollesi, STAR 16 Inverter, 31.8.2022 10.52.36:n jälkeen. Tämä johtuu luultavasti häiriöistä Internet-yhteydessäsi tai sähkökatkoksesta. Kehotamme kuitenkin tarkastamaan laitteistosi."
Otsikko: Vs: MyUpway alhaalla?
Kirjoitti: Lappanen - 01.09.22 - klo:08:58
Muutaman päivän login graafit olleet oudot, sellaista kanttiaaltoa lähinnä. Eli siellä on joku ongelma taas vaihteeksi myupwayn päässä ja palvelu alhaalla korjauksen aikana.
Otsikko: Vs: MyUpway alhaalla?
Kirjoitti: johannes - 01.09.22 - klo:09:30
Hei,
tietenkin olen innokas saamaan MyUpwayn takaisin käyttöön, minusta se on oikein hyödyllinen apuvälinen.

Tartun yhteen yksityiskohtaan saamassani viestissä: "Emme ole saaneet päivityksiä laitteistollesi". Uteliaisuuteni kohdistuu sanamuotoon laitteistoLLESI. Olisko pitänyt sanoa laitteisTOLTASI?

Päivitääkö MyUpway valvonnassaan olevaa laitteistoa jotenkin vai on kyseessä väärä muotoilu?
Otsikko: Vs: MyUpway alhaalla?
Kirjoitti: Lappanen - 01.09.22 - klo:09:42
Ei päivitä, väärin kirjoitettu.
Otsikko: Vs: MyUpway alhaalla?
Kirjoitti: Jämä16 - 01.09.22 - klo:15:50
Nyt siellä etusivulla lukee:

Lainaus
Tärkeää!
We're performing some maintenance at the moment which might temporarily affect the availability and functionality of the service. This does not affect the system's functionality with regards to heating and cooling. Sorry for the inconvenience, we'll be back online shortly.

Edit: nyt muuten taas toimii.
Otsikko: Vs: MyUpway alhaalla?
Kirjoitti: Pende - 04.09.22 - klo:01:23
Nyt siellä etusivulla lukee:

Lainaus
Tärkeää!
We're performing some maintenance at the moment which might temporarily affect the availability and functionality of the service. This does not affect the system's functionality with regards to heating and cooling. Sorry for the inconvenience, we'll be back online shortly.

Tässä mielestäni nähdään palvelun "laatu", kun pienellä punaisella linkillä asia ilmaistaan etusivulla.
Vielä englannin kielellä.

Itse löysin tuon vasta jälkeenpäin, sattumalta.
Itsellä tunnus ja salasana talletettuna, kun menen ko. sivulle, tarjoaa selain heti tunnuksen ja salasanan, eli ne tulee hyväksyttyä heti, ilman etusivun katselemista. Ilmoitus huollosta oli vain etusivulla?

Koska ohjelma pystyy informoimaan minua, kun laitteeni on pudonnut pois, näkisin, jotta myös minua voitaisiin informoida suoraan sähköpostilla"huolloista, jotka saattavat aiheuttaa ongelmia"? Näin välttyisin monilta turhilta " koneeni tutkimuksilta"?
Toinen ( parempi?) tapa olisi, kun kirjaudun MyUpwayhin, siellä olisi ilmoitus, "teemme huoltoa välillä xx.xx.22-xx.xx.22 ", se saattaa aiheuttaa, että tiedot eivät näy oikein ko. aikana. Tai jotain vastaavaa.

Esim. puhelinyhtiö, josta ostan palveluni, ilmoittaa aina etukäteen huoltotöistä txt-viestillä, hyvissä ajoin. Näin olen välttänyt monia kertoja turhaa työtä, " miksi ei netti toimi kunnolla"?

Itsestäni tuntuu, jotta MyUpway on enämpi rahastus, kuin palvelutoiminto?