Maalämpöfoorumi

Tekniset kysymykset => Maaviileä, jäähdytys ja ilmanvaihto => Aiheen aloitti: litku - 17.01.19 - klo:15:33

Otsikko: MyVallox Cloud
Kirjoitti: litku - 17.01.19 - klo:15:33
Moi,

Meillä on iv-koneena vallox 110mv. Yritin sitä tuossa kytkeä myvallox cloud palveluun, mutta homma tökkäs heti ensi metreillä.

Kone on kytketty verkkokaapelilla reitittimeen, mutta valloxin ohjeita seuraamalla tietokone ei löydä verkosta valloxia. Myös ohjainpaneelista, huoltovalikosta kun etsii IP osoitteen niin se näyttää 0.0.0 .

Löytyskö täältä neuvoja miten asian kanssa lähtis eteneen?

T, Antti
Otsikko: Vs: MyVallox Cloud
Kirjoitti: v130882 - 17.01.19 - klo:16:47
Onko sulla DHCP päällä reitittimessä vai onko sisäverkossa kiinteät IP-osoitteet? Vallox ei saa IP:tä reitittimeltä jostain syystä.
Otsikko: Vs: MyVallox Cloud
Kirjoitti: litku - 18.01.19 - klo:07:08
Onko sulla DHCP päällä reitittimessä vai onko sisäverkossa kiinteät IP-osoitteet? Vallox ei saa IP:tä reitittimeltä jostain syystä.

En kyllä näihin osaa vastata. Reitittimeen pääseen tietokoneella käsiksi, pystynkö nämä tarkistamaan sieltä jostain ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Otsikko: Vs: MyVallox Cloud
Kirjoitti: rsaarela - 18.01.19 - klo:09:25
Onko sulla DHCP päällä reitittimessä vai onko sisäverkossa kiinteät IP-osoitteet? Vallox ei saa IP:tä reitittimeltä jostain syystä.

Syttyykö reitittimen porttipaikassa valo, kun laitat Valloksilta tulevan verkkokaapelin kiinni reitittimeen?
Otsikko: Vs: MyVallox Cloud
Kirjoitti: Tupi - 18.01.19 - klo:12:00
Pistä Valloxille vioestiä.
Mulla oli pari vuotta sitten kanssa jotain ongelmaa asentaessa(en muista mikä siinä lopulta oli), ne pysty sieltä Valloxin päästä jelppaa ja sain pelittää.

Otsikko: Vs: MyVallox Cloud
Kirjoitti: litku - 18.01.19 - klo:13:07
Syttyykö reitittimen porttipaikassa valo, kun laitat Valloksilta tulevan verkkokaapelin kiinni reitittimeen?

Syttyy


Sent from my iPhone using Tapatalk
Otsikko: Vs: MyVallox Cloud
Kirjoitti: v130882 - 18.01.19 - klo:14:38
En kyllä näihin osaa vastata. Reitittimeen pääseen tietokoneella käsiksi, pystynkö nämä tarkistamaan sieltä jostain ?

Sieltä jostain löytyy tuo DHCP. Jos se on päällä niin verkkoasetukset pitäisi löytyä uudelle laitteelle automaattisesti.

Jos se ei ole päällä niin silloin pitää syöttää verkkoasetukset uudelle laitteelle käsin.
Otsikko: Vs: MyVallox Cloud
Kirjoitti: CLTtalo - 29.10.21 - klo:20:08
Aika kökkö palvelu.

Toimi käyttöönoton aikana ja nätisti päivittyi uusimpaan versioon

Nyt 6kk myöhemmin ilmoittaa aina ettei IV-kone ole yhteydessä palvelimeen.
Myös päivämäärä ja kelloanaika ovat toistuvasti väärin ja vaikka ne nettisivun kautta korjaa, seuraavalla kirjautumisella ne ovat taas väärin.
Softana 2.0.10.
Otsikko: Vs: MyVallox Cloud
Kirjoitti: luu5 - 30.10.21 - klo:09:29
Aika kökkö palvelu.

Toimi käyttöönoton aikana ja nätisti päivittyi uusimpaan versioon

Nyt 6kk myöhemmin ilmoittaa aina ettei IV-kone ole yhteydessä palvelimeen.
Myös päivämäärä ja kelloanaika ovat toistuvasti väärin ja vaikka ne nettisivun kautta korjaa, seuraavalla kirjautumisella ne ovat taas väärin.
Softana 2.0.10.

Itselläni MV110 on versiolla 2.0.12 eikä tuollaisia ongelmia ole. Muuten palvelu on kyllä vähän kökkö toteutukseltaan.
Otsikko: Vs: MyVallox Cloud
Kirjoitti: Hulkki - 19.12.22 - klo:15:36
Herjaako muilla MyValloxin käyttäminen kotiverkon kautta verkkoyhteysvirhettä? Eli siis ei cloudin yli vaan otettaessa suoraan lähiverkon kautta yhteys koneen IP-osoitteeseen? Itellä tuota herjaa tulee jatkuvasti, muuten kyllä ohjaus toimii normaalisti.

Lisäksi tilastoissa ei näy päivä, kuukausi, vuosi jne nappulat jostain syystä.

Ohjelmistoversio on 2.0.14. Uudempi 2.0.16 näyttäisi olevan jaossa mutta muutoslokissa ei ole mainintaa tuon version muutoksista.
Otsikko: Vs: MyVallox Cloud
Kirjoitti: SamHoo - 04.11.23 - klo:07:59
Herjaako muilla MyValloxin käyttäminen kotiverkon kautta verkkoyhteysvirhettä? Eli siis ei cloudin yli vaan otettaessa suoraan lähiverkon kautta yhteys koneen IP-osoitteeseen? Itellä tuota herjaa tulee jatkuvasti, muuten kyllä ohjaus toimii normaalisti.

Lisäksi tilastoissa ei näy päivä, kuukausi, vuosi jne nappulat jostain syystä.

Ohjelmistoversio on 2.0.14. Uudempi 2.0.16 näyttäisi olevan jaossa mutta muutoslokissa ei ole mainintaa tuon version muutoksista.

Selvisikö tämä jotenkin? Itse sain juuri eilen uuden MV145 koneen tulille ja kytketyksi verkkoon. Liki jatkuvasti tulee tuota verkkovirheilmoitusta ja kehotusta päivittää sivu uudelleen. Myöskin tilastot näyttää tyhjää kunnes painaa Päivitä-painiketta. Ohjelmistoversio koneessani näyttäisi olevan 2.0.18
Otsikko: Vs: MyVallox Cloud
Kirjoitti: SamHoo - 06.11.23 - klo:11:13
Itse itselleni vastaten: kun laitteen rekisteröi tuonne Valloxin Cloud-palveluun ja käyttää sitä kautta niin yhteysongelmat poistuivat.
Otsikko: Vs: MyVallox Cloud
Kirjoitti: Nakke vaan - 06.11.23 - klo:12:20
Ainakin minulla toimii todella huonosti tuo valloxin cloud. Yhdeksän kertaa kymmenestä se ei toimi ja sen puuttuvan yhden kerran toimii todella hitaasti. Aloitussivun yläosa latautuu kyllä heti mutta sitä käppyräkuvaa saa odottaa luokkaa puoli minuuttia. Ja jos jotain säätöä muuttaa niin kestää myös kymmeniä sekunteja ennen kun mitään tapahtuu, jos edes tapahtuu. Tätä on nyt jatkunut ainakin puoli vuotta. Ennen toimi hyvin, nyt lähes käyttökelvoton. Netti pitäisi olla hyvä, nopeus jotain 500-600megaa
Otsikko: Vs: MyVallox Cloud
Kirjoitti: SamHoo - 09.12.23 - klo:15:45
Ainakin minulla toimii todella huonosti tuo valloxin cloud. Yhdeksän kertaa kymmenestä se ei toimi ja sen puuttuvan yhden kerran toimii todella hitaasti. Aloitussivun yläosa latautuu kyllä heti mutta sitä käppyräkuvaa saa odottaa luokkaa puoli minuuttia. Ja jos jotain säätöä muuttaa niin kestää myös kymmeniä sekunteja ennen kun mitään tapahtuu, jos edes tapahtuu. Tätä on nyt jatkunut ainakin puoli vuotta. Ennen toimi hyvin, nyt lähes käyttökelvoton. Netti pitäisi olla hyvä, nopeus jotain 500-600megaa

Tuli mieleen, käytätkö palvelua iPhonella? Apple luureissa nimittäin Safarin Suojattu lähetys-ominaisuus aiheuttaa usein samankaltaisia ongelmia....
Otsikko: Vs: MyVallox Cloud
Kirjoitti: Nakke vaan - 09.12.23 - klo:18:16
Tuli mieleen, käytätkö palvelua iPhonella? Apple luureissa nimittäin Safarin Suojattu lähetys-ominaisuus aiheuttaa usein samankaltaisia ongelmia....

Joo tai Ipadilla 99 prosenttisesti. Milläs tuon suojattu lähetys jutun saa pois?
Otsikko: Vs: MyVallox Cloud
Kirjoitti: SamHoo - 10.12.23 - klo:09:53
Joo tai Ipadilla 99 prosenttisesti. Milläs tuon suojattu lähetys jutun saa pois?

iCloudin asetuksissa löytyy ihan sillä nimellä valinta ainakin puhelimissa. Itsellä ei ole pädiä niin en voi tarkistaa, mutta luulisin että samasta paikasta löytyy. 
Otsikko: Vs: MyVallox Cloud
Kirjoitti: Nakke vaan - 10.12.23 - klo:10:20
En löydä kummastakaan tuommoista :'(

Siis joku tuommoinen
https://support.apple.com/fi-fi/guide/iphone/iph499d287c2/ios

Ei vaan ole
Otsikko: Vs: MyVallox Cloud
Kirjoitti: SamHoo - 10.12.23 - klo:14:36
Sorry, just tuo toiminne on kyseessä, mutta vaatiikin nähtävästi iCloud+ palvelun. Mulla sellainen on ja siksi ominaisuus löytyy laitteista. Mikäli et käytä ko. Apple palvelua niin silloin sitä ei ole ilmeisemmin nähtävillä laitteissa lainkaan.

Hyvänä puolena tietty se, että silloin kyse ei ole tämän aiheuttamasta ongelmasta myValloxin kanssa ;).

Voisiko kyseessä olla jokin IP-ristiriita kotiverkossasi joka aiheuttaa tuota ongelmaa? Hyvä sovellus siväverkon IP-ongelmien selvittelyyn on ilmainen Fing. Sillä äkkiseltään näkee mahdolliset päällekkäiset /IP-ristiriidat. Viisaammat tietävät asiasta varmasti enemmän....