Maalämpöfoorumi

Lämpöpumput => Nibe => Aiheen aloitti: mrjj - 14.11.16 - klo:22:09

Otsikko: Nibe uplink temppuilee
Kirjoitti: mrjj - 14.11.16 - klo:22:09
Onko muilla ongelmia uplinkin kanssa ? Se pyytää liittäämään laitetta palveluun uudelleen ja uudelleen. Alkanut näemmä tänään iltapäivällä. Laitteen tiedotkaan ei toki päivity.
Otsikko: Vs: Nibe uplink temppuilee
Kirjoitti: jusv - 14.11.16 - klo:23:36
Onko muilla ongelmia uplinkin kanssa ? Se pyytää liittäämään laitetta palveluun uudelleen ja uudelleen. Alkanut näemmä tänään iltapäivällä. Laitteen tiedotkaan ei toki päivity.

Johtuiskohan tästä...uplinkin etusivulta:

"One of our subcontractors are currently experiencing some issues that affects the NIBE Uplink communication for some of the heating systems. It does not affect the system's functionality with regards to heating and cooling. If your heating system is affected, a restart of the heating system will fix the problem. We're deeply sorry for the inconvenience. "
Otsikko: Vs: Nibe uplink temppuilee
Kirjoitti: mrjj - 15.11.16 - klo:04:43
okei, olipas huomaamaton ilmoitus. Buutti palautti yhteyden mutta tiedot ei päivity näemmä.
Kettumainen vika, näyttää ens alkuun ok mutta ei olekaan.
Otsikko: Vs: Nibe uplink temppuilee
Kirjoitti: Tonza - 15.11.16 - klo:07:04
Täällä kans lopetti uplink eilen toimimasta. Jos kone tekee töitä kokoajan, niin onko tämä buuttaus ihan turvallista?
Otsikko: Vs: Nibe uplink temppuilee
Kirjoitti: rsaarela - 15.11.16 - klo:07:11
Täällä kans lopetti uplink eilen toimimasta. Jos kone tekee töitä kokoajan, niin onko tämä buuttaus ihan turvallista?

Itse katson aina ensin senhetkiset asteminuutit, paljonko kone on ns. miinuksella.
Lukema ylös ja sitten liukukytkimestä sammuksiin. senjälkeen turvakytkimestä nollille ja odotetaan noin 2-3 minuuttia.
Turvakytkin päälle ja liusta kone käyntiin.
Senjälkeen asetan menussa asteminuutit hiukan 20-30 arvoa suuremmiksi käsin ja ei kun odottamaan, että kone alkaa käydä.
Kone ilmoittaa kauanko se haluaa odottaa, enenkuin se voi käynnistyä.

On mielestäni ihan ohjekirjan mukainen käynnistys ja myös turvallinen.
Sitävarten kone ei suostu starttaamaan koskaan heti samantien uudelleen,
vaan vasta lasketun ajan kuluttua, noin 4-15 min. tilanteesta riippuen.

Siksi on hyvä muistaa asteminuutit, kone pääsee paremmin jatkamaan edellisestä kohdasta,
kuin että se lähtisi nollasta.
Otsikko: Vs: Nibe uplink temppuilee
Kirjoitti: Tonza - 15.11.16 - klo:07:23
Itse katson aina ensin senhetkiset asteminuutit, paljonko kone on ns. miinuksella.
Lukema ylös ja sitten liukukytkimestä sammuksiin. senjälkeen turvakytkimestä nollille ja odotetaan noin 2-3 minuuttia.
Turvakytkin päälle ja liusta kone käyntiin.
Senjälkeen asetan menussa asteminuutit hiukan 20-30 arvoa suuremmiksi käsin ja ei kun odottamaan, että kone alkaa käydä.


Ok, kiitoksia ohjeista.
Otsikko: Vs: Nibe uplink temppuilee
Kirjoitti: k113635 - 15.11.16 - klo:07:44
Täällä kans lopetti uplink eilen toimimasta. Jos kone tekee töitä kokoajan, niin onko tämä buuttaus ihan turvallista?
Mä olen nostanut käsin asteminuutit nollaan jolloin kompura sammuu luonnostaan ja vasta kiertovesipumppujenkin pysähtymisen jälkeen sammuttanut koneen liukukytkimestä, tuo tuntuu vähemmän brutaalilta. Tokkopa mikään keino silloin tällöin tehtynä täysi fataali on, tuleehan sitä sähkökatkoksiakin.
Otsikko: Vs: Nibe uplink temppuilee
Kirjoitti: mrjj - 15.11.16 - klo:08:12
Konesta kun paino uudet yhteysstringit ja ne naputti niin tiedot synkkaantui. Sinänsä pelkkä uudleleen käynnistyskin teki jotain kyllä ja yhteysstatus tuli vanhoilla koneen arvoilla.

Miksi tuntuu että tekemistä tän softapäivityksen kanssa. Prkl.
Otsikko: Vs: Nibe uplink temppuilee
Kirjoitti: rsaarela - 15.11.16 - klo:08:18
Konesta kun paino uudet yhteysstringit ja ne naputti niin tiedot synkkaantui. Sinänsä pelkkä uudleleen käynnistyskin teki jotain kyllä ja yhteysstatus tuli vanhoilla koneen arvoilla.

Miksi tuntuu että tekemistä tän softapäivityksen kanssa. Prkl.

Hienoa!
Tätä pitää muistaa kokeilla seuraavan kerran.
Otsikko: Vs: Nibe uplink temppuilee
Kirjoitti: jm82 - 15.11.16 - klo:09:12
Täällä kans lopetti uplink eilen toimimasta. Jos kone tekee töitä kokoajan, niin onko tämä buuttaus ihan turvallista?
Täällä sama kuin k113635:lla. Eli säätää asteminuutit nollaan niin kone sammuttaa itsensä. Muulla konstilla ei saa sammumaan. Paitsi tietenkin jos vain kääntää virrat kokonaan pois päältä, mutta en ole sellaista tohtinut tehdä :) Kestäähän tuo sähkökatkojakin, mutta säästyy ainakin se on/off kytkin jos ei muuta.
Otsikko: Vs: Nibe uplink temppuilee
Kirjoitti: Tonza - 15.11.16 - klo:10:06
Ei auttanu buuttaus ongelmaan... yhä näyttää vanhoja arvoja.
Otsikko: Vs: Nibe uplink temppuilee
Kirjoitti: rsaarela - 15.11.16 - klo:11:03
Ei auttanu buuttaus ongelmaan... yhä näyttää vanhoja arvoja.

Tuossa nuolen kohdassa pitää olla vihreä pallero, muuten ei nettiyhteys ole kunnossa.

Tarkistappa tuo vielä.
Otsikko: Nibe uplink temppuilee
Kirjoitti: heinaaho - 15.11.16 - klo:12:52
Tuollainen tuli spostiin

Edit. En osannutkaan liittää
Edit2.

(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161115/6990c27d0b02e1d76bb1afb11eedbbc4.jpg)
Otsikko: Vs: Nibe uplink temppuilee
Kirjoitti: Nibe-F1255-16 - 22.11.16 - klo:16:11
Täällä on Nibe nyt kahdesti katkaissut uplink yhteyden ja vieläpä melkein samaan kellonaikaa. Puoli vuotta toimi ongelmitta ja nyt sitten kesän ja ohjelmistopäivityksen jälkeen on tehnyt näin jo kahdesti. Ainakin ensimmäisellä kerralla täytyi pumppu käynnistää uudelleen jotta yhteys palaisi ja toisella kerralla nyt 5pv ollut yhteys poikki eikä ole sinä aikana palannut itsestään. Johtuukohan tämä johtua tuosta alihankkijan ongelmasta vai pitäisikö ottaa yhteyttä huoltoon?

Emme ole saaneet päivityksiä laitteistollesi, F1255-16, 7.10.2016 3:53:40:n jälkeen.

Emme ole saaneet päivityksiä laitteistollesi, F1255-16, 17.11.2016 3:51:26:n jälkeen.
Otsikko: Vs: Nibe uplink temppuilee
Kirjoitti: rsaarela - 22.11.16 - klo:18:34
Täällä on Nibe nyt kahdesti katkaissut uplink yhteyden ja vieläpä melkein samaan kellonaikaa. Puoli vuotta toimi ongelmitta ja nyt sitten kesän ja ohjelmistopäivityksen jälkeen on tehnyt näin jo kahdesti. Ainakin ensimmäisellä kerralla täytyi pumppu käynnistää uudelleen jotta yhteys palaisi ja toisella kerralla nyt 5pv ollut yhteys poikki eikä ole sinä aikana palannut itsestään. Johtuukohan tämä johtua tuosta alihankkijan ongelmasta vai pitäisikö ottaa yhteyttä huoltoon?

Emme ole saaneet päivityksiä laitteistollesi, F1255-16, 7.10.2016 3:53:40:n jälkeen.

Emme ole saaneet päivityksiä laitteistollesi, F1255-16, 17.11.2016 3:51:26:n jälkeen.

Jos kaikkien pumpun sähköjen katkaiseminen Turvakytkimestä ei palauta yhteyttä, niin pitää kuulemma hakea uusi merkkijono. Koita sitä.
Otsikko: Vs: Nibe uplink temppuilee
Kirjoitti: jusv - 22.11.16 - klo:22:34
Jos kaikkien pumpun sähköjen katkaiseminen Turvakytkimestä ei palauta yhteyttä, niin pitää kuulemma hakea uusi merkkijono. Koita sitä.

Melkein kokemuksesta sanoisin, että toisin päin. Ensin kokeilet hakea uuden merkkijonon...jos se ei auta niin reboot ja haet uuden merkkijonon. Kannattaa kuitenkin huomata, että uplinkin päässä voi kestää viitisen minuuttia buutin jälkeen ennen kuin voimalaitos näkyy siellä...
Otsikko: Vs: Nibe uplink temppuilee
Kirjoitti: mrjj - 30.11.16 - klo:08:32
Tökkii tökkii taas alkoi jo eilen, tulee tyyliin puolen tunnin tunnin pätkiä.
Otsikko: Vs: Nibe uplink temppuilee
Kirjoitti: rsaarela - 30.11.16 - klo:09:38
Tökkii tökkii taas alkoi jo eilen, tulee tyyliin puolen tunnin tunnin pätkiä.

Joo, niinhän se taaaaas alkoi tökkimään ?!!?

Ei ne vaan Ruotsin poijaat osaa !

Paitsi rahastaa....;)

Otsikko: Vs: Nibe uplink temppuilee
Kirjoitti: jusv - 30.11.16 - klo:10:15
Joo, niinhän se taaaaas alkoi tökkimään ?!!?

Ei ne vaan Ruotsin poijaat osaa !

Paitsi rahastaa....;)

Jep...onneksi en maksa tuosta.
Otsikko: Vs: Nibe uplink temppuilee
Kirjoitti: mrjj - 07.12.16 - klo:08:58
Välillä on 6-8h taukoja tietojen päivittymisessä, silti sanoo että alle 1min sitten viimeksi päivitetty. Tiedoksi...


Hi Janne and thank you for contacting Team NIBE Uplink!

We've done maintenance on the last weeks on NibeUplink in order to start up a new database there can be a certain impact of the values that appear on the website, we ask you very very sorry that you have not received the information earlier.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Please feel free to contact us again if you have more questions.
Best regards Team NIBE Uplink.
Visit our supportpages at https://www.nibeuplink.com/About/FAQ/