Maalämpöfoorumi

Ongelmia maalämmön kanssa => Yleistä => Aiheen aloitti: untuvikko - 27.01.11 - klo:11:59

Otsikko: Vaihtoventtiilin jumittaminen ja mutapussi
Kirjoitti: untuvikko - 27.01.11 - klo:11:59
Carrierin vaihtoventtiili alkoi jumittaa jälleen 3 vuotta edellisen ongelman jälkeen. GT9 anturi herjasi ylilämpöä ja vaikka näyttötaulu näytti lämmittävänsä kiertoon menevää vettä, lämmittikin käyttövettä. Pikakorjauksena vedin muutamana kertana venttiilin ulos ja alkoi pelittää, kunnes taas muutaman päivän päästä sama juttu.

Soitin Carrierille ja sitä kautta lähettivät valtuuttamastaan liikkeestä korjausmiehen katsomaan. Oli testaillut venttiiliä ja todennut ettei siinä ole mitään vikaa ja tyhjentänyt mutapussin joka oli kuulemma ollut täynnä roskaa ja miltei tukossa. Sanoi epäilevänsä että venttiilin vika johtuu siitä ettei vesi ole päässyt kunnolla kiertämään. lasku 105e. Kävi reilu viikko sitten.

Eilen venttiili jumitti jälleen ja sama vika. Soitin jälleen korjanneelle miekkoselle, joka sanoi, että johtunee edelleen siitä ettei mutapussia ollut putsattu ja että venttiilikin on nyt sitten varmaan vain likainen. Ohjeena oli, että pitää renkata sitä parikymmentä kertaa edestakaisin jotta mahdolliset roskat lähtevän liikkeelle.

Okei, kokeilen venttiilin renkuttamista tänään, mutta tulipa mieleen kysellä täällä että voiko se tosiaan olla tuossa se vika? Vai yritetäänkö naisihmistä nyt taas vedättää? Takuuta on vielä puolisen vuotta jäljellä ja jos ei ala nytkään pelittää, niin pakkohan se venttiili on sieltä vaihtaa ja mun käsittääkseni se sitten menee kyllä takuun piikkiin.

Tuo lasku mun kai nyt sitten on maksettava, vaikka vähän harmittaa kun sen samperin mutapussin olis kyllä voinut itsekin puhdistaa ja ne säädöt mitä siihen nyt sitten "tarkastettiin", olen tehnyt tähänkin asti itse. Muuta eroa entiseen verrattuna en huomannut kuin että lämpökäyrää oli laskettu 1.6:een ja sitäkin nostin jo hiukan kun alkoi talossa olla mielestäni liian viileää.  :(

Näyttää muuten olevan samanmoinen sinikuorinen mötikkä siellä koneen sisuksissa kuin tässä ketjussa... http://www.maalampofoorumi.fi/index.php?topic=1041.0 (http://www.maalampofoorumi.fi/index.php?topic=1041.0)
Otsikko: Re: Vaihtoventtiilin jumittaminen ja mutapussi
Kirjoitti: Ihanpihalla - 27.01.11 - klo:12:39
Lainaus
Soitin Carrierille ja sitä kautta lähettivät valtuuttamastaan liikkeestä korjausmiehen katsomaan. Oli testaillut venttiiliä ja todennut ettei siinä ole mitään vikaa ja tyhjentänyt mutapussin joka oli kuulemma ollut täynnä roskaa ja miltei tukossa. Sanoi epäilevänsä että venttiilin vika johtuu siitä ettei vesi ole päässyt kunnolla kiertämään. lasku 105e.

En maksaisi laskua. Jos huoltomies lähetetään oleteteun takuukorjauksen takia, ei hän saa ilman maksajan lupaa tehdä muita kuin takuukorjauksia. Ennalta hänen pitää kyetä ilmoittamaan hinta n. 15%:n tarkkuudella, jos mahdollista. Jos ei mahdollista, niin sitten pitää ilmoittaa, etteivät kykene sanomaan.

Takuu on muutekin ankaroitettua vastuuta kuluttajansuojalakiin verrattuna, että itse kyllä esittäisin, että huoltokirjassa on puutteita, jos siellä ei lue miten usin sihti on puhdistettava /asennuksessa on joku moka. Jos taas kuluttaja on käyttänyt  laitetta ohjeen mukaan, ja se ei toimi, tuotteessa on virhe, jonka KSL /takuu kattaa.
Otsikko: Re: Vaihtoventtiilin jumittaminen ja mutapussi
Kirjoitti: untuvikko - 27.01.11 - klo:12:48
Lainaus
Lainaus
Soitin Carrierille ja sitä kautta lähettivät valtuuttamastaan liikkeestä korjausmiehen katsomaan. Oli testaillut venttiiliä ja todennut ettei siinä ole mitään vikaa ja tyhjentänyt mutapussin joka oli kuulemma ollut täynnä roskaa ja miltei tukossa. Sanoi epäilevänsä että venttiilin vika johtuu siitä ettei vesi ole päässyt kunnolla kiertämään. lasku 105e.

En maksaisi laskua. Jos huoltomies lähetetään oleteteun takuukorjauksen takia, ei hän saa ilman maksajan lupaa tehdä muita kuin takuukorjauksia. Ennalta hänen pitää kyetä ilmoittamaan hinta n. 15%:n tarkkuudella, jos mahdollista. Jos ei mahdollista, niin sitten pitää ilmoittaa, etteivät kykene sanomaan.

Takuu on muutekin ankaroitettua vastuuta kuluttajansuojalakiin verrattuna, että itse kyllä esittäisin, että huoltokirjassa on puutteita, jos siellä ei lue miten usin sihti on puhdistettava /asennuksessa on joku moka. Jos taas kuluttaja on käyttänyt  laitetta ohjeen mukaan, ja se ei toimi, tuotteessa on virhe, jonka KSL /takuu kattaa.

Ohoh... Lasku on tässä vieressä vielä maksamatta... eräpäivä tosin oli eilen...  :-[ löytyykö mustaa valkoisella tuosta takuukorjausasiasta. Siinä Carrierin takuusopimuksessa ei mun muistaakseni tuollaisesta ollut mainintaa.

Tuo mutapussin puhdistaminen kyllä on siinä ohjekirjassa ja tunnustan, että kahteen viime vuoteen en ole sitä putsannut. Enpä ole yksinkertaisesti vaan tajunnut.