Maalämpöfoorumi

Lämpöpumput => LämpöÄssä => Aiheen aloitti: teesal - 03.03.08 - klo:08:00

Otsikko: Öljyä V10 alla!
Kirjoitti: teesal - 03.03.08 - klo:08:00
Meillä on uudiskohteessa reilun vuoden käytössä ollut V10 ja eilen kun kävin pumppua katsomassa niin huomasin öljyläikän pumpun jalan vieressä, kompuran alla. Onko kenelläkään muulle sattunut vastaavaa ko. pumpun kanssa?
Otsikko: Re: Öljyä V10 alla!
Kirjoitti: IPA - 03.03.08 - klo:14:07
Samaa "pissimistä" havaittu V15:n kanssa. Huoltomies laittoi käydessään tiivistepintaan/kierteisiin jotain lukitetta tai tiivistemömmöä. Ei ole vuotanut sen jälkeen.

Tuo operaatio tosin vaatii sitten kylmäaineiden talteenottoa ja uudelleen tankkausta.
Otsikko: Re: Öljyä V10 alla!
Kirjoitti: teesal - 03.03.08 - klo:15:21
Kuinkahan paljon tuollaisessa kompurassa on tuota voiteluöljyä? Jos kompura on vuotanut jo pitkkään ja suurin osa öljystä on imeytynyt kompuran alla olevaan äänieristys mattoon, niin kuinka kuivana kompura on käynyt? Mitä se vaikuttaa kompuran käyttöikään? Täytyy hieman kysellä huoltomieheltä kun tulee vikaa korjaamaan.
Otsikko: Re: Öljyä V10 alla!
Kirjoitti: volkkari - 03.03.08 - klo:18:42
Lainaus
Kuinkahan paljon tuollaisessa kompurassa on tuota voiteluöljyä? Jos kompura on vuotanut jo pitkkään ja suurin osa öljystä on imeytynyt kompuran alla olevaan äänieristys mattoon, niin kuinka kuivana kompura on käynyt? Mitä se vaikuttaa kompuran käyttöikään? Täytyy hieman kysellä huoltomieheltä kun tulee vikaa korjaamaan.

Siellä on öljyä  noin litra josta 5% kieretää prosessissa.
Mistähän tuo vuotaa,jos se on kierukkakone niin yleensä on juotosliitokset ja öljylasia ei ole en nyt oikein ymmärrä
Otsikko: Re: Öljyä V10 alla!
Kirjoitti: kojamo - 03.03.08 - klo:21:38
Moron!
Meidän V15:ssa öljy vuosi erittäin ohuena sumuna värinänvaimentimen (teräspunos) ja kupariputken liitoksesta ja yhdestä juotossaumasta. Kylmäasentaja vaihtoi vaimentimen ja hoiti kaasujen tyhjennyksen ja täytön. Asentajan mielestä vaimennin oli kiinnitetty toisesta päästä liian jäykästi runkoon. Juotossauman vuotokohta löytyi 'nuuskulla' eli kylmäaineen haistelijalla kuuman kupariputken putken kaariosan ja suoran putken välisestä juotoskohdasta kompressorin läheltä. Vuotoa oli kestänyt muutaman viikon ennenkuin sitten lopulta pressostaatti reagoi liian vähäiseen kylmäaineen määrään.
Asentaja sanoi myös, että kompurassa on öljyä niin paljon, että vuodoksi arvioitu puoli desiä ei merkkaa mitään.
Otsikko: Re: Öljyä V10 alla!
Kirjoitti: Tero - 22.03.08 - klo:20:11
Lainaus
Asentaja sanoi myös, että kompurassa on öljyä niin paljon, että vuodoksi arvioitu puoli desiä ei merkkaa mitään.

Mielenkiintoista......

Kai muistit pyytää lausunnon paperille ja nimen alle!
Otsikko: Re: Öljyä V10 alla!
Kirjoitti: volkkari - 23.03.08 - klo:06:00
Lainaus
Kuinkahan paljon tuollaisessa kompurassa on tuota voiteluöljyä? Jos kompura on vuotanut jo pitkkään ja suurin osa öljystä on imeytynyt kompuran alla olevaan äänieristys mattoon, niin kuinka kuivana kompura on käynyt? Mitä se vaikuttaa kompuran käyttöikään? Täytyy hieman kysellä huoltomieheltä kun tulee vikaa korjaamaan.

1,29litraa