Maalämpöfoorumi
Lämpöpumput => LämpöÄssä => Aiheen aloitti: tunkki - 17.10.24 - klo:18:40
-
Tuossa tosiaan tuo kompressorivikainen pumppu ja toistaiseksi mennään sähköllä.
Sanokaas nyt missä vika/miten saan tuota alaosaa kuumemmaksi? Nytkin kraanasta tulee niin kuumaa vettä että oksat pois. Pannun yläosa on nyt 51 astetta ja alaosa 23.
Märkätilat on piirissa L2 ja muu tupa piirissä L1. Itse tupa kyllä lämpenee, mutta märkätilojen laatat on melko vilpoiset.
Miten tuota pannun lämpöä saisi nyt jotenkin sekoitettua...? Alaosan pyynti menee pörssisähkön mukaan 30-40 välillä, mutta eipä tuolla pyynnillä ole mitään vaikutusta kun lämpö seilaa jokatapauksessa jossain 23-25 asteen nurkilla. Laitoin tuvan/tallin kierrot käytännössä lähes pois ja katon että alkaako alaosa yhtään nousemaan...
Olisko vinkkejä?
-
Jos pumppu on v. 2007 jälkeiseltä ajalta eli uudempaa V-mallia.
Yritä saada LJ1:n paluuvesi mahdollisimman lämpimäksi, koska se menee alavaraan alaosaan
Otto 4-tieventtiilin kautta ylävaraajasta.
Näin saa virtausta alavaraajasta ylävaraajaan
ATS
-
Onko lämmennyt?
Yksi konsti on laittaa lataus- tulistinpumppu pakko ohjauksella käyntiin
Tulistinpiirin kuumat putket menee alavaraajan vesitilan kautta ja luovuttaa lmpöä alavaraajaan
Latauspumppu sekottaa alavaraajan vettä
-
Joo, kiitos vinkistä! Sai vähän lämpenemään, mutta toisaalta nyt lämpeni kelitkin.
Hmm, tulistinpumpulle ei taida olla pakko-ohjausta, mutta latauspumpulle on. Pitääpä kokeilla tuotakin!
-
Hmm, tulistinpumpulle ei taida olla pakko-ohjausta, mutta latauspumpulle on. Pitääpä kokeilla tuotakin!
Eikö ne molemmat sekä lataus- että tulistuspumppu käynnisty samasta nappulasta.
ATS
-
Eikö ne molemmat sekä lataus- että tulistuspumppu käynnisty samasta nappulasta.
ATS
Jaa tuosta en ole varma. Muistelin vain sitä nappia, missä taitaa lukea latauspumpun pakko-ohjaus...
-
Jaa tuosta en ole varma. Muistelin vain sitä nappia, missä taitaa lukea latauspumpun pakko-ohjaus...
Vuoden 2008 v13 mallissa lataus ja tulistinpumppu käynnistyy käsin samalla (S3) kytkimellä..