Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Gebwell T10 temppuilee  (Luettu 2087 kertaa)

Poissa Oomala

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
  • Maalämpöfoorumi
Gebwell T10 temppuilee
« : 13.10.20 - klo:20:05 »
Taloani lämittävä Gebwell T10-lämpöpumppu käy vain hetken ja lämmittää kiertoveden vain reiluun 20 asteeseen. Varsinaista vikailmoitusta ei käyttöpäätteeseen (Siemens Albatross 2) tule, mutta  ilmoittaa lämpöpumpun tilaksi "Lähdelämp min. raja. suolavesi".

Mistähän tämä voi johtua, ja onko jotain kotikonsteja? Putkifirmaan on jo soitettu, mutta siellä kestänee hetken ennen kuin tänne ehtivät. Pumppu on toiminut täysin moitteetta 10 vuotta. Pari viikkoa sitten tällä seudulla oli sähköverkossa jännitevaihteluja, olisiko siinä voinut mennä sekaisin?

Entäs onko minulla tuo varavastus rikki kun ei rupea lämmittämään? Vai pitääkö se jotenkin itse säätää käyttöpäätteen kautta?

Poissa tomppeli

  • Yleismoderaattori
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 8 560
  • Vanha pieru!
Vs: Gebwell T10 temppuilee
« Vastaus #1 : 13.10.20 - klo:20:48 »
"Lähdelämp min. raja. suolavesi"
Voisi viitata huonoon keruupiirin kiertoon.
- tarkasta ja puhdista keruupiirin mutasihti
- tarkista, onko keruupiirissä riittävästi keruunestettä
- tarkista, pyöriikö keruupiirin liuospumppu
- kuuluuko keruupiristä keruupumpun pyöriessä lorinoita tai kohinoita, keruussa voi olla ilmaa.

Poissa Oomala

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Gebwell T10 temppuilee
« Vastaus #2 : 14.10.20 - klo:14:56 »
^Kiitos neuvoista. En noita ole vielä ehtinyt kokeilemaan, mutta eiken sain kiertoveden lämmityksen pelaamaan kun otin käyttöveden lämmityksen pois päältä. Lämpötilat nousivat aivan pyydettyihin lukemiin. Mutta kyllä kai sen kuuluisi olla päällä kun ainakin tähän saakka on myös käyttöveteni maalämmöllä lämmennyt? Vai kuuluisiko sitten käyttövesivastusten olla päällä? Ovat nyt pois kytkettyinä.

Kuten kysymyksistäni saattaa nähdä, olen täysin torvi tuon laitteen käyttämisen suhteen, mikä johtuu siitäkin ettei ole juuri tarvinnut käyttää. Värkit ovat tuolla kellarissani toimineet 10 vuotta ilman mitään ongelmia, mutta pari viikkoa sitten tosiaan nuo jännitevaihtelut taisivat pistää sekaisin.