Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Nibe F1245 kiertovesipumpun korjaus  (Luettu 2624 kertaa)

Poissa xpress67

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
  • Maalämpöfoorumi
Nibe F1245 kiertovesipumpun korjaus
« : 11.07.19 - klo:10:19 »
Tulipa tuossa taannoin häiriö F1245:n kiertovesipumppuun, eli pumppu lopetti toimintansa. Aikani asiaa tutkittuani sain sen pyörimään täydellä teholla, kun pumpun kortin ohjausjohdon irrotti. Eli vika on varmaankin kortissa. Kyselin Nibeltä uuttaa korttia, mutta kauppasivat koko kiertopumppua (yli 400e). Olisiko kellään tietoa, mistä saisi pelkän kortin tai vaikka koko pumpun vähän järkevämpään hintaan?

Poissa torakka

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 28
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Vs: Nibe F1245 kiertovesipumpun korjaus
« Vastaus #1 : 15.07.19 - klo:13:51 »
Minulla teki saman,punppu toimii kun ottaa ohjain johdon irti.
Nibe Haato toimitti minulle uuden kortin ja pumppu pelaa niinkuin pitää.Sain kortin takuuseen ja asennus onnistuu kun vahasta kortista liittää uuteen johdot samalla lailla.
« Viimeksi muokattu: 11.08.19 - klo:13:40 kirjoittanut torakka »

Poissa Henkkaua

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 221
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Nibe F1245 kiertovesipumpun korjaus
« Vastaus #2 : 06.08.19 - klo:00:13 »
Ja mulla toimii kiertovesipumppu vain jos maapiirin pumppu jatkuvalla kierrolla. Vaikka ohjausjohdon ottaa kiertovesipumpusta irti ei lähe täysillä pyöriin..
jos laittaa maapiirin pumpun ajottaiselle niinkuin se kuuluisi olla ei kiertovesipumppu pyöri tai jos pyörii niin aivan milloin sattuu.. oisko tähän mitään ratkaisua. Siellä ne nytkin hurisee molemmat pumput vaikka ei lämmitys tarvetta ole. Peruskortti vaihdettu. Ei auttanu.
Nibe F1245-8R+UKV100. tiiliverhoiltu 1 kerros talo -76 Rovaniemi. patteri lämmitys, 1 lehtiset patterit. takka. 113/138m2 . 180m porareikä

Poissa xpress67

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Nibe F1245 kiertovesipumpun korjaus
« Vastaus #3 : 15.09.19 - klo:16:58 »
Vesipumppu kortteineen vaihdettu, ei auttanut. Vika onkin ilmeisesti pwm-ohjauksessa? Olisiko kellään foorumilaisella kokemuksia moisesta?