Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Greenline + C7  (Luettu 6074 kertaa)

Poissa Veijo

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Greenline + C7
« : 22.01.06 - klo:10:06 »
Tervehdys!
Käykö tällä palstalla Greenline+ C7 pumpun omistajia? Minkälaisia kokemuksia teillä on ollut kyseisestä pumpusta? Jollain palstalla olen lukenut valituksia siitä, että pumppu ei jaksa nostaa veden lämpötilaa luvattuun 65 asteeseen.
Lämpö ei kuulemma suostu virittelyistä huolimatta nousemaan, kuin jonnekkin 44 asteeseen, väitti joku.
Ja minkälaisia kokemuksia on ollut nyt kovien pakkasten aikaan?

Poissa Maalampo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 510
Re: Greenline + C7
« Vastaus #1 : 22.01.06 - klo:12:53 »
 ;D Älä huoli kyllä se pumppu tekee oikeilla säädöillä tarpeeksi kuumaa vettä, itsellä Greenline C7 vanhempi (ei HT+) versio mistä noita kirjotuksia on tullut ja mistä itsekin olen kysellyt säätöohjeita näillä palstoilla. Sekin tekee riittävän kuumaa vettä, tietenkin oloetan että puhut nyt nimen omaan lämpimästä käyttövedestä ! Pumpun valmistaja vaan neuvoo säätämään kaikki arvot alakanttiin jotta energiaa säästyy .

Poissa Veijo

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: Greenline + C7
« Vastaus #2 : 22.01.06 - klo:13:56 »
Kiitos pikaisesta vastauksestasi!
Olemme miettineet monta kuukautta rakenteilla olevan talomme lämmitystapaa ja punninneet kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja. Hirvittää nuo maalämmön perustamiskustannukset.
Greenline + C7 vaikuttaisi hyvältä ratkaisulta, mutta kun sanojia on suuntaan jos toiseenkin.
Ei oikein tiedä kehenkä uskoa. Toiset sanovat että kalleuden takia ette koskaan saa perustamiskuluja takaisin jne. jne. Jos teillä hyvät pumppuihin satsanneet ihmiset on kokemuksia, niin huonoja  kuin hyviäkin. Kirjoitelkaa  niitä.
Se auttaisi meitä mietintöjen ahdingossa.

Poissa Maalampo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 510
Re: Greenline + C7
« Vastaus #3 : 22.01.06 - klo:14:09 »
Perustamiskuluista sen verran että kannattaa kilpailuttaa tarjouksia samanmerkkisestäkin pumpusta eri puolilta Suomea , meillekin halvin löytyi 250 km päästä !  Takaisinmaksuaika on suhteellinen asia, jos vertaat suoraan sähkölämmitykseen niin hintaero on iso mutta seuraile niitä sähkölämmitteisten talojen savupiippuja ja huomaat että savu nousee joka päivä piipusta kun pitää yrittää säästää jollain. Öljylämmityksen perustamiskustannukset ovat samat kun maalämmöllä ja lämmitys paljon kalleempaa. Minulla oli edellinen talo suoralla sähkölämmityksellä ja niitä puita sai mättää uuniin reilusti, nyt minulla on kyllä tulisijat talossa mutta esim tänä talvena ei ole kertaakaan lämmitetty kun ei tarvitse !!!

Poissa Veijo

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: Greenline + C7
« Vastaus #4 : 22.01.06 - klo:14:29 »
Oletko huomannut näillä pakkasilla minkälaista muutosta lämmönsaantiin? Jotkut kun sanovat että pakkasilla tehot laskevat.
Miten pitkään sinulla on pumppu toiminut?
Jotkut kun taas väittävät sitäkin, että maalämpöpumppuja saa olla huoltamassa koko ajan. Ja etteivät ne kestä niin pitkään, että ehtisivät maksaa itsensä.

Poissa Kuumaa_kalliosta

  • Yleismoderaattori
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1 630
Re: Greenline + C7
« Vastaus #5 : 22.01.06 - klo:18:50 »
Maalämpöpumppujen laatu tuntuu tätä palstaa seuranneena hyvältä ja huollontarve vähäiseltä.

Kaikissa lämmitysmuodoissa huippupakkasilla lämmöntuotto voi olla tiukoilla, jos mitoitus on liian nafti. Silloin on erotettava lämmön tuotto ja lämmön jako. Vaikka energiaa tuotettaisiinkin tarpeeksi, se on myös pystyttävä jakamaan asuntoon. Lattialämmittäjillä on helpompaa kuin meillä patteriverkkoisilla saneeraajilla.

Poissa Maalampo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 510
Re: Greenline + C7
« Vastaus #6 : 22.01.06 - klo:21:29 »
Minulle pumppu asennettiin 12/2002 ja siintä asti sillä on talo lämminnyt , ainut huolto mitä pumpulle olen tehnyt on mutataskujen (sihtien ) puhdistus. Ensimmäisenä vuonna (vielä rakennusaikaan) pumppuun jouduttiin vaihtamaan 3 kpl lämpötila antureita kun ne näyttivät väärää tietoa, nekin meni takuuseen ja vaihto oli todella helpo. Siinä kaikki viat mitä minun pumpussa on ollut ja minulla on jo se 5 vuoden takuu pumpulla jonka IVT myöntää, eli kyllä siinä ajassa lapsenviat paljastuu. Ja pitää pitää mielessä se että meissä ihmisissä on sellanen paha vika että jokaisella se oma lämmitysjärjestelmä on tietenkin mailman paras.  Ei kannata miettiä mitä ne muut sanovat vaan tekee oman ratkasun.

Poissa hasuka

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 7
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: Greenline + C7
« Vastaus #7 : 23.01.06 - klo:08:18 »
Meillä myös uudisrakennus työn alla ko. systeemillä ja toistaiseksi kaikki toiminut ok. Systeemi herätettiin henkiin 04/05. Sisäänmuutto tapahtuu kuukauden vaihteessa. Pikkuisen itseä mietitytti käyttövesivaraajan koko ja sen riittävyys 5-hengen perheelle. Jätin kuitenkin lisävaraajan optioksi putkarin neuvosta.
Mitään lämmönsaantiongelmia tms. en ole huomannut. Meillä 400m keruuputkea maapiirissä tontilla.

Poissa Maalampo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 510
Re: Greenline + C7
« Vastaus #8 : 25.01.06 - klo:00:24 »
 ;) Minulla on se edellinen malli (ei HT) C7 ja laitoin sillon uutena (12/2002) lisäsäiliön 300 litraisen Haadon normaali varaaja (johon ei ole kytketty sähköjä)   maalämpöpumppu tekee kaiken lämpimän veden ja tällä ainakin on lämmin vesi riittänyt isommallekin porukalle, minullekin vannoteltiin että vesi riittää 5 henkiselle perheelle ilman lisävaraajia. Mutta halusin varmistaa kerralla koska ei ole mukava mennä penskojen jälkeen suihkuun ja huomata ettei olekaan lämmintä vettä. Ja minusta järjestelmän pitää olla sellainen ettei tarvitse mitään saunakytkimiä käydä painelemassa ! Mutta varmmaan tuossa HT mallissa voi laittaa veden lämpiämään kuumemmaksi ja siten sitä riittää suihkuun paremmin.