Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Viessmann Vitocall 333-g NC ja jäähdytys.  (Luettu 3530 kertaa)

Poissa vanniha

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 22
  • Maalämpöfoorumi
Viessmann Vitocall 333-g NC ja jäähdytys.
« : 13.12.18 - klo:15:56 »
Maalämpöpumppua hakemassa ja eteen hyppäsi Vitocalin jäähdytys. Minulla on ilmalämmitys johon kuvittelisin jäädytyksen sopivan hyvin? Onko kellään kokemusta moisesta? Hintaakaan tuolle optiolle ei tunnu netistä löytyvän. Minulla on ilmalämpöpumppu, joka kyllä viilennyksen hoitaa, mutta .... Nibe on toinen vaihtoehto maalämpöpumpuksi. Onko suosituksia suuntaan tai toiseen? Oulun seudulla 140m2, öljylämmitys ja ilmalämmitys.

Poissa fraatti

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4 333
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Viessmann Vitocall 333-g NC ja jäähdytys.
« Vastaus #1 : 13.12.18 - klo:16:18 »
Maalämpöpumppua hakemassa ja eteen hyppäsi Vitocalin jäähdytys. Minulla on ilmalämmitys johon kuvittelisin jäädytyksen sopivan hyvin? Onko kellään kokemusta moisesta? Hintaakaan tuolle optiolle ei tunnu netistä löytyvän. Minulla on ilmalämpöpumppu, joka kyllä viilennyksen hoitaa, mutta .... Nibe on toinen vaihtoehto maalämpöpumpuksi. Onko suosituksia suuntaan tai toiseen? Oulun seudulla 140m2, öljylämmitys ja ilmalämmitys.

Jos mistä tahansa kanavista jäähdytetään niin tällöin kanavat pitäisi olla kondenssieristetyt. Epäilen että tässä tapauksessa ei näin ole? Tämä on siis virallinen ohje koskien yleisesti ilmanvaihtokanavia.
Viessmann Vitocal 333-G, 180m kaivo
171m2/500m3 talo + 70m2/200m3 talousrakennus
Kokonaissähkö n 10000kWh(MLP n 5500kWh, IV-kone n 700kWh)

Poissa vanniha

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 22
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Viessmann Vitocall 333-g NC ja jäähdytys.
« Vastaus #2 : 13.12.18 - klo:18:18 »
Näin kyllä vähän pähkäilinkin. Sen lämpökennon kautta ilma lähtee kaikkiin putkiin, ja siinä kennostossa ei ole kondessiveden poistoa. Pysytäänpä perinteisessä ilmalämöpumpussa jäähdytyksen suhteen jatkossakin. NC siis ei tuo lisäpisteitä Viessmannille? Jatkan vielä pumppumerkin valintaproseduuria.  Nibe on tällä hetkellä askeleen edellä maalämpöpumpun valinnassa.