Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Maakeruupiirin neste, väkevyys ja kokonaistarve  (Luettu 2676 kertaa)

Poissa tuulen

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 87
  • Maalämpöfoorumi
Maakeruupiiri PEM Pipelife diam. 40x2,4-2x400m. Paljoko pitää ostaa keruunestettä ja mitä laatua kannattaa hankkia?

Poissa tomppeli

  • Yleismoderaattori
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 8 561
  • Vanha pieru!
Vs: Maakeruupiirin neste, väkevyys ja kokonaistarve
« Vastaus #1 : 29.06.18 - klo:13:13 »
Maakeruupiiri PEM Pipelife diam. 40x2,4-2x400m. Paljoko pitää ostaa keruunestettä ja mitä laatua kannattaa hankkia?
800 metriä PEM40x2,4 putkiin menee noin 780 litraa nestettä.
Käytännössä tarvitaan ainakin 800 litraa.
En osaa suositella ostopaikkaa.
Muilla foorumilaisilla on varmaan paremmin tietoa myyjistä.

Poissa Tipi

  • Vanha jäsen
  • ****
  • Viestejä: 437
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Maakeruupiirin neste, väkevyys ja kokonaistarve
« Vastaus #2 : 29.06.18 - klo:13:38 »
Etanolipohjainen Altian Naturet on ainakin yleisesti käytetty maalämpöneste. Sitä saa valmiina -17°C liuoksena, tai sitten vahvempana jos haluaa itse sekoitella. Valmis liuos on tietenkin turvallinen valinta.

Poissa Nopostan

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 61
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Maakeruupiirin neste, väkevyys ja kokonaistarve
« Vastaus #3 : 11.07.18 - klo:22:29 »
Altian naturettia valmiiksi lantattuna ostin, silloin kun laskeskelin niin hinta-ero jos olisi itse lantannut jäi niin pieneksi että ei napannut. 190kg tynnyri jossa on abouttia rallaa 210 litraa maksoi ahlsellillä 220ekii pönttö, viime vuoden marraskuussa.

Valmista lantrinkia oli helppo pumpata tynnyristä vesiautomaatilla ja jättää jauhaa pariksi vuorokaudeksi että tulee suurin osa ilmasta pihalle :).

Tomppelin laskelma on hyvin lähellä, mulla meni 440metriin 2 pönttöä ja jäi riittävästi vielä muuhun tarpeeseen (ei booliin :) ) eli lisäyksiin :).
Uudisrakennus 2018. Neliöitä 169 ja kuutioita 590. Lattialämmitys. Nibe 1255 invertteri 3-12kw Vallox 110mv. Vaakakeruupiiri 2X220m hienosilttimoreeni.