Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä Ekowellille kuuluu?  (Luettu 11102 kertaa)

Poissa levitaattori

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Mitä Ekowellille kuuluu?
« : 29.08.07 - klo:00:24 »
Hankin viitisen vuotta sitten Ekowell pumpun ja vikoja on ollut noin kerran puoleentoista vuoteen, joten huoltomiestä on tarvittu. Taas kerran laukesi ja katselin jälleenmyyjälistaa etsiessäni huoltoa täältä pääkaupunkiseudulta. Alkuperäinen asentajafirma on vaihtanut päämiestä enkä koskaan ollut heihin tyytyväinen, joten hain vaihtoehtoa. Huomasin että Ekowellin jakelijaverkosto on nykyään varsin Lappi-painotteinen. Onkohan tämä trendi, muutaman vuoden päästä, kuka huoltaa? :o  ???

Poissa pete

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 203
  • Ekowell ECT300 08/2003 alkaen
Re: Mitä Ekowellille kuuluu?
« Vastaus #1 : 29.08.07 - klo:10:57 »
Itse olen huoltoasioissa ottanut suoraan yhteyttä ekowelliin.
Oliko sullakin muuten lp-pumppu/re-energiset myyjänä? Tekivät kyllä esimerkillisen hyvin asennustyön. Nykyisestä etelän edustajasta (uudenmaan maalämpö) minulla ei ole kokemuksia.
Minulla oli vajaan parin ekan käyttövuoden aikana ohjausyksikön ohjelmiston ja näyttöelementin kanssa ongelmia. Logiikka on vaihdettu pariin otteeseen ja ohjelmisto päivitetty kerran.
Nyt on 2,5 vuotta ollut täysin viaton.

Poissa Info

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 40
  • Ekowell EVT752 09/05-
Re: Mitä Ekowellille kuuluu?
« Vastaus #2 : 29.08.07 - klo:15:25 »
Meillä on pumppu käyttänyt sähköä noin 20 000 kWh:ia kohta kahden vuoden aikana ja kaksi vikaa on osunut kohdalle, joita olen kuvannutkin jo jossain säikeessä:

- käynnistyksen yhteydessä kontaktori jumissa, lähti koputtelemalla käyntiin. No, tilasin kuitenkin huoltomiehen paikalle, jotta sai samalla tarkistaa säädöt, paineet jne, kun vaihtoi kontaktorin.
- näppäimistö ei reagoinut kaikkiin painalluksiin, jolloin Ekowell lähetti kokonaan uuden logiikan, jonka sähkömiehenä vaihdoin itse ja pistin vanhan tehtaalle paluupostissa.

Sittemmin homma on toiminut oikein hyvin ja näin takuuajan päätyttyä sitä tietysti toivoo, että näin on myös jatkossa.

Voi olla, että peten tilaama tehtaan oma huoltomies on aivan sama, jolle minäkin soittelin. Kyseessä on sellainen kiertävä kaveri, jota voi näköjään vaivata tarvittaessa. Jos haluat numeron, levitaattori, voin pistää sen edittinä tähän viestiin seuraavan istunnon aikana.

Poissa pete

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 203
  • Ekowell ECT300 08/2003 alkaen
Re: Mitä Ekowellille kuuluu?
« Vastaus #3 : 30.08.07 - klo:15:24 »
Vähän asian vierestä, mutta: 20000 kWh kahdessa vuodessa kuulostaa aika paljolta.
Minulla on mennyt 4ssä vuodessa alle 18000 kWh, toki mulla on vähän pienempi pumppu (ja varmaan talokin), mutta silti.

Poissa Info

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 40
  • Ekowell EVT752 09/05-
Re: Mitä Ekowellille kuuluu?
« Vastaus #4 : 14.09.07 - klo:13:42 »
770 kuutiota lämmintä ilmaa, vajaat 250 neliötä kahdessa kerroksessa. Tarjouksissa ilmoitettujen energiakulutusarvioiden mukaan tarve vuositasolla 32-37 MWh, joten tuo pumpun käyttämät vajaat 10 MWh tuntuu ihan kohtuulliselta tavoille opeteltaessa (=asetuksia haettaessa). Puhallusvillatkin saimme yläpohjaan vasta viime lokakuun lopussa, mikä sekin osaltaan vaikuttaa lämpöhukkaan ja sitä myöten kulutukseen.

Poissa LeoH

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
  • Ekowell ECT 300 300m savipellossa
Re: Mitä Ekowellille kuuluu?
« Vastaus #5 : 08.10.07 - klo:10:31 »
Itselläni on sama pumppu Espoossa kuin Petellä, joulukuussa tulee 4v. täyteen ja mittariin räpsähti viime viikolla 20000kWh, eli hiukan yli 5000kWh per vuosi. Talossa on kuutioita yhteensä kahdessa kerroksessa n. 570 ja putkea on savipellossa 300m. Ei ole ollut koko aikana mitään ongelmia mutta nyt olisi tarkoitus tilata huoltomies lisäämään liuosta ja ilmaamaan systeemiä (liuosta ei ole lisäilty asennuksen jälkeen ja nyt kesällä aloin muistelemaan, että asentajat silloin aikoinaan sanoivat, että liuosta pitää lisäillä kun pumppu on ollut käytössä jonkun aikaa, olen sen totaalisesti unohtanut kun pumppu on muten toiminut ongelmitta). Onko jollain antaa vinkkiä mistä kannattaa kysellä pumpulle huoltomiestä Espooseen?



 
Minulla on mennyt 4ssä vuodessa alle 18000 kWh, toki mulla on vähän pienempi pumppu (ja varmaan talokin), mutta silti.[/quote]

Poissa eco

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 17
  • evt400
Re: Mitä Ekowellille kuuluu?
« Vastaus #6 : 10.10.07 - klo:15:29 »
Ei paljon auta vaikka ekowellin jakeluverkosto olisi "lappi-painotteinen".

Itselläni pyörii evt400 nyt neljättä vuotta Torniossa. Onneksi mitään isompia ongelmia ei ole ollut. Miinukseksi voisi kirjata pumpun ohjelmaversion päivittämisen! (pumpussa oli jo tullessa vanhempi ohjelmaversio kuin mukana tullut käyttö-ohjekirja). Sítä päivittämistä tässä on nyt odoteltu siitä saakka kun pumppu taloomme tuotiin. Ohjelmahan sinällään toimii, mutta esim sisälämpöä kone ei huomioi.

Toinen ongelmakohta on yläsäiliön vastuksen kontaktori joka "räpättää" aina kesäaikaan lämpimillä ilmoilla, kun yläsäiliön lämpötila putoaa alle minimin. (hajonnut jo takuu-aikana, mutta ei korjattu tehtaan eikä asennusfirman puolesta)

Nestettä on lisätty maapiiriin kahdesti. Näiden lisäyksien jälkeen on paine keruupiirissä säilynyt.

Edellä mainittuja kohtia lukuunottamatta olen investointiin tyytyväinen. Meillä on lämmintä alaa 150m2 ja kokonaissähkönkulutus on ollut n 10 000kWh joka vuosi.

Eco

Poissa mururua

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: Mitä Ekowellille kuuluu?
« Vastaus #7 : 11.10.07 - klo:21:26 »
Mulla on kone ollut kesästä käynnissä. Asennus oli tolkuttoman hidasta ,mutta lasku tuli aina samoin tein.
Jos voitte asennusfirman valita niin välttäkää tekitermiä. Vain kirjoitettu sopimus pitää .Puhuvat lämpimikseen.

Poissa pete

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 203
  • Ekowell ECT300 08/2003 alkaen
Re: Mitä Ekowellille kuuluu?
« Vastaus #8 : 12.10.07 - klo:14:37 »
onko niin että uudenmaan maalämpö teettää asennuksen tekitermolla?
vrt:
http://www.uudenmaanmaalampo.fi/linkit.html
« Viimeksi muokattu: 12.10.07 - klo:14:41 kirjoittanut pete »

Poissa mururua

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: Mitä Ekowellille kuuluu?
« Vastaus #9 : 12.10.07 - klo:21:41 »
Noh ainakin meillä asennusfirma tuli tuolta en tiedä onko muitakin firmoja alihankkijoina. Taitaapi noi asennusfirmat valitettavasti olla vähissä ,kun joutuu käyttämään sellaisia jotka tulevat kun kerkiävät eikä sanaan voi luottaa. Kaveri joka teki hommat oli kyllä ok mutta samaa ei voi sanoa yhtiön johdosta ja niistä jotka muuten hommista vastaavat.

Poissa LeoH

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
  • Ekowell ECT 300 300m savipellossa
Vs: Mitä Ekowellille kuuluu?
« Vastaus #10 : 11.10.18 - klo:10:53 »
Aika hiljaista näyttää olleen tällä foorumilla viime vuosina...pikku(pakko)päivitystä nyt kuitenkin viime kuulumisten, eli kohta tulee 15 vuotta ekowellillä täyteen, mittarissa nyt 71158kWh, eli alle 5000kWh/vuosi, huoltomiehen sain silloin aikoinaan kiinni puhelimessa ja kun kerroin lukemia mitä mittarit näytti niin ei tarvinnut tulla paikalle kun kaikki näytti olevan silloin ok ja samoin on jatkunut, eli ei mitään toimenpiteitä melkein 15 vuoteen ja edelleen porskuttaa ja hyvää kuuluu...(kopkop)

Poissa pete

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 203
  • Ekowell ECT300 08/2003 alkaen
Vs: Mitä Ekowellille kuuluu?
« Vastaus #11 : 23.10.18 - klo:14:09 »
Meillä Vantaalla ECT 300:ssa on 73000 kWH kulunut 15 vuodessa ja logiikkayksikkö on kerran hajonnut (A/D muunnin)
ja korjautettu tehtaalla, korjaus maksoi muistaakseni n. 250 euroa postikuluineen. Korjaus ei mennyt takuuseen kun silloin oli jo 10v takana.
Muuten pumppu on porskuttanut moitteettomasti ja jo säästänyt hintansa sähkölaskujen pienuuden kautta.
Talon lämmityksestä säästyneitä sähköjä "tuhlailen" sitten 2:n ladattavan auton ja yhden mopon akkuihin  :)

Poissa Matias

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4 566
Vs: Mitä Ekowellille kuuluu?
« Vastaus #12 : 26.10.18 - klo:19:12 »
Meillä Ekowell EPT 400 (9kw) kuluttanut 20v:n aikana 96513 kwh,vuosikulutus 4825kwh.
Vikalistalla näkölasin tiiviste alkoi vuotaa joskus 2015,meni uusiksi.
Toistaiseksi ei muuta vikaa ole ollut eikä mitään oireita,käyntiääni ja lämmitysteho edelleen samat.
COP lukema hiukan yli 3,ottoteholla 3kw antaa 9,2kw lämpötehoa. :)
9kw Ekowell EPT400 vuodesta 1998
Jämä Kantikas 1250l Keruu 2X200m