Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Carrier vs IVT, erot ?  (Luettu 9818 kertaa)

Poissa Hexa

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 18
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Carrier vs IVT, erot ?
« : 05.11.07 - klo:19:13 »
Kun otsikon laitteet ilmeisesti tulee samasta tehtaasta niin mitä eroja noissa on seuraavissa asioissa Suomessa:

- tehot
- hinnat
- jälleenmyyjät
- tekniset hienoudet (esim. säätöominaisuudet)
- myynnin jälkeinen tuki (takuut, huollot jne.)
- joku muu hyvä syy ostaa Carrier

Poissa Pertti_Sivula

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: Carrier vs IVT, erot ?
« Vastaus #1 : 06.11.07 - klo:12:02 »
Tässä kaksi:
Carrierilla on 10 vuoden kompuratakuu.
Carrier on toiminut suomessa 50-luvulta, tekninen tuki pelaa, mikä auttaa jälleenmyyjiä.

Poissa Rehtori

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Re: Carrier vs IVT, erot ?
« Vastaus #2 : 30.12.08 - klo:23:19 »
Ihan pakko kommentoida hieman kun tässä mainittiin tuo tekninen tuki.

Taustana: meillä oli loppusuoralla Carrier ja IVT maalämpöpumppujen osalta - paketissa oli molemmilla Carrierin puhallinkovektori.

Itse en löytänyt varsinaisia eroja laitteiden väliltä joten hinta ratkaisi IVT:n hankintaan. Carrierin puhallinkonvektori sitten osottautui varsinaiseksi murheen kryyniksi. LVI urakoitsijani ja sähköurakoitsijani soittelivat lukuisia kertoja Carrierille ja kyselivät kunnon asennusohjeiden perään (laitteen mukana tulleet oli tosi huonot).

Asia alkoi selvitä vasta kun otin itse asiakseni selvittää homman ja aloin lähetellä valokuvia yms Carrierille ja halusin välttämättä, että siellä luetaan sähköpostini ja kuvani kun olen puhelimessa (olin myös googlaillut melkoisesti etsiessäni noita asennusohjeita). Sain viimein asian selvitettyä ja olin suorastaan järkyttynyt kun sain ne ohjeet. Luonnehtisin niitä laadultaan erinomaisiksi! Niissä selvitettiin todellakin kaikki mitä tarvittiin ja en pysty käsittämään:

a) miksi ihmeessä noita ohjeita ei tule laitteen mukana
b) miksi ihmeessä noita ohjeita ei löydy Carrierin nettisivuilta
c) miksi ihmeessä noita ohjeita ei lähetetty urakoitsijoilleni heidän soitellessaan carrierille / minäkin soitin sinne useamman kerran

Konvektorin kanssa on ihmetelty isommalla porukalla kuukausitolkulla (se on sitten aina jäänyt muiden kiireiden vuoksi pienemmällä prioriteetille) ja koko ongelmaa ei olisi ollut jos siellä laatikossa olisi ollut nuo loistavat ohjeet. En voi muuta kuin ihmetellä.

Yhdyn siis Carrierin kehuihin siinä suhteessa, että nuo ohjeet ovat laadultaan loistavat, mutta tukiprosessissa on jotain pahasti vialla.

Poissa eko

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 0
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: Carrier vs IVT, erot ?
« Vastaus #3 : 17.06.09 - klo:18:15 »
Lainaus
Kun otsikon laitteet ilmeisesti tulee samasta tehtaasta niin mitä eroja noissa on seuraavissa asioissa Suomessa:

- tehot
- hinnat
- jälleenmyyjät
- tekniset hienoudet (esim. säätöominaisuudet)
- myynnin jälkeinen tuki (takuut, huollot jne.)
- joku muu hyvä syy ostaa Carrier

Saamani manuaalien (IVT ja Carrier), valikkojen ja toimi-laitteiden sijainnin, IVT:n tarrojen (myös Carrier:n sisällä) perusteella näyttäisi tosiaan olevan täysin sama laite - ainut ero laitteen / ohjaimen ulkonäkö: REGO637/IVT vs REGO638/Carrier.

Meilla asian ratkaisi (koska muuten vaikuttivat samanarvoisilta) tässä järjestyksessä:
 1. Hintaero (avaimet käteen, omppu-vertailu)
 2. Toimittaja joustavuus / muutoskyky (mutta myös kieltäytyminen järkevästi "hulluista optioista").
 3. Suulliset vs. kirjalliset lupaukset (eli myynti lupausten vahvistaminen)

Itsellä osui valinta Carrier:iin, toisella paikkakunnalla olisi yhtä hyvin voinut olla IVT....

Minun kokemuksen mukaan sekä Carrier (Espoo, MLP) että IVT (Heinola, ILPO) tuki OK, jos jakelija asiansa osaava (avaimet käteen) toimittaja  ::)

Paljon kehuttu Thermian palasi asiaan vasta 3vkon päästä sovitusta, joten saisivat olla edes  :-[