Tässä on vanhemman version (2011 vuosimalli) kytkentäkaavio.
Tuo K9 merkitys on hieman hämärä, mutta ilmeisesti sillä valvotaan K1 ja K2 toimintaa. Vika viittaisi lähinnä noiden kolmen kontaktorin/releen toimintaan.
Tosin voi olla, että myös F2 kuumakaasun korkean paineen suoja saattaisi liittyä asiaan.
Näyttäisi että K1 ja K2 kontaktorit pitää molemmat olla auki niin niin kompressori saa käynnistyä.Käynnistyksessä on pehmon ohitus K1 sulkeuduttava tietyn ajan kuluessa että käynti saa jatkua.
Kun K9 rele vetää niin kuumakaasuanturi B5 kytkeytyy päälle K9/1-2 koskettimilla ja ilmeisesti kuumakaasun lämpötilan pitää nousta jonkin raja-arvon yli että käynti saa jatkua ja varmaankin pysyä jonkin rajan alapuolella että lämpötila pysyy turvallisella alueella
Kun pysäytyskäsky tulee niin kontaktorit K1 ja K2 pitää molemmat avautua tai tulee häiriö K9 releeltä
Vanhassa oli merkinnät A16-30-10, kun uusi on AF16-30-10-13. Käsittääkseni tehonkesto (?) uudella 7,5kw. Tuota viimeistä numeroa ei vanhassa ollut. Ellei toisen kyljen tarran R80 viittaa samaan.
Tulihan kontaktorin vaihdossa apukosketin (NC) kunnolla uuteen kontaktoriin kiinni,siis että apukosketin liikkuu kontaktorin kanssa samanaikaisesti.
Tuossa ABB AF16-30-10-13 on itsessään vain yksi apukosketin (NO) ja että toimisi oikein tarvitaan lisäksi apukosketin joka painetaan kontaktorin etuosan kiinnikkeeseen ja jos sitä ei paina pohjaan saakka niin apukosketin ei liiku kontaktorin tahdissa.
Lisäksi kannattaa tarkistaa uuden kontaktorin oikeapuoleisen (apu)koskettimen viimeinen numero ,jos yläpuolella on 13 ja alapuolella 14 numerot(NO) niin silloin apukosketin lohkossa pitää olla 21-22 (NC)
Yleensä kontaktorien apukoskettimien numerointi menee niin että esim koskettimen numero 13 luetaan siten että ensimminen numero (1) tarkoittaa kosketttimen sijaintia kontaktorissa ja toinen numero (3) koskettimen toimintaa.
Jos samassa kontaktorissa on useampi apukosketin käytössä niin seuraavat on 23-24,33-34 jne tai 21-22,31-32 jne.
Tämä systeemi sen takia että piirikaaviossa olevan apukoskettimen voi paikantaa kontaktorista jos käytössä on useampi NO tai NC kosketin
Kontaktorissa NO-apukosketin on 3-4 ja NC 1-2 numeroilla merkityt,apureleissä on sitten erilainen koodi.