Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Valikot.  (Luettu 6392 kertaa)

Poissa Ministeri

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
  • Maalämpöfoorumi
Valikot.
« : 18.06.13 - klo:21:33 »
Moikka. täällä foorumeilla puhutaan et kuinka monta kertaa kompura on käynnistynyt ja kuinka kauan on käynyt? Mistä tällaisia tietoja voisi itsekin kurkkia? koneena IVT premiumline EQ8. Kiitos jo etukäteen. 8)

Sitten vielä jos jollain olisi jotain vinkkejä mitkä olisi hyvät ja toimivat asetukset, lämpökäyriin ja muihin systeemeihin, ja kuinka useasti pitäisi nostaa se vedenlämpö että legionella bakteeri kuolee kerran viikossa vai? :-[

Poissa peki

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2 420
  • IVT C7 168m kaivo. Maalämpöä kesäkuu 2004 alkaen
Vs: Valikot.
« Vastaus #1 : 18.06.13 - klo:23:32 »
Ministeri voisi ihan ekaksi tilata Peteriltä Husdata ohjelmiston niin säätäminenkin onnistuisi paremmin.

Poissa Ministeri

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Valikot.
« Vastaus #2 : 19.06.13 - klo:05:55 »
Jep, kiitos tuosta mutta kuinkahan se mahtaa käydä se husdatan tilaus peteriltä? mistä löytyy? ja kuinka saan yhteyden? Sori mut en ole ikinä ennen käyttänyt tätä sivustoa.  :o

Poissa peki

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2 420
  • IVT C7 168m kaivo. Maalämpöä kesäkuu 2004 alkaen
Vs: Valikot.
« Vastaus #3 : 19.06.13 - klo:06:27 »

Poissa celeste

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 15
  • taloLogger CAN!
Vs: Valikot.
« Vastaus #4 : 19.06.13 - klo:10:39 »
Asentajavalikon kautta näkee mm. käynnistyskerrat ja käyttötunnit niin lämmitys kuin lkv-puolellekin.
Asentajavalikko tupsahtaa valikkoon kun siirtyy käyttöoikeustasolle asentaja. Käyttöoikeuskoodi on nykyinen päiväys, jossa kuukausi on annettu kahdella numerolla ja päivä kahdella numerolla, esim. 0619.

Husdatassa ei minun tietääkseni ole Rego 1000 -tukea. Ilmaisessa Talologgerissa sen sijaan on. Tarvitset kuitenkin joka tapauksessa jonkun adapterin CAN-väylän ja tietokoneen USB:n tai sarjaliikenteen välille.
IVT EQ E8, Roth Quadroline TQ-TW 500 Thermocoat plus -LKV- ja Quadroline TQ-S 500 -puskurivaraaja, n. 230 m^2, lattialämmitys, kaivossa n. 155 m aktiivista, Technibel CWX 5 puhallinkonvektori

Poissa Ministeri

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Valikot.
« Vastaus #5 : 19.06.13 - klo:11:51 »
Elikkäs olisikohan mahdollista saada loggeri toimimaan ivt any wheren kautta? ::)

Poissa celeste

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 15
  • taloLogger CAN!
Vs: Valikot.
« Vastaus #6 : 26.06.13 - klo:01:06 »
Verkosta löytyvän IVT Anywhere Gateway:n asennusohjeen mukaan se liittyy CAN-väylään ja LAN-väylään (RJ45).
Lisäksi tarvitaan Android tai iPad/iPhone, jonka erillisellä sovelluksella voi sitten ohjata ja monitoroida järjestelmää.
Jos saat jostakin selville tuon palikan tarjoaman verkkorajapinnan, niin olisin myös kiinnostunut siitä. Sen kautta loggaus saattaisi onnistua, mutta vaatinee hiukan harrastuneisuutta selvittää se reverse-engineering-tekniikoilla pelkästä verkkoliikenteestä...

Minulla on käytössä Lawicelin CANUSB-adapteri TaloLoggerin kanssa ja IVT Anywherestä minulla ei ole omakohtaisia kokemuksia. Mainosbroshyyrin ja asennusohjeen olen vilkaissut netistä.

Ensimmäisessä viestissäsi mainitsemiisi lämpökäyriin ja LKV-asetuksiin on helpompi ottaa kantaa jos näkee esim. järjestelmän käyttäytymistä graafisesti lämpökäyrinä ajan suhteen.
Legionellan tappo eli KV-huippu on minulla kerran neljässä viikossa.
IVT EQ E8, Roth Quadroline TQ-TW 500 Thermocoat plus -LKV- ja Quadroline TQ-S 500 -puskurivaraaja, n. 230 m^2, lattialämmitys, kaivossa n. 155 m aktiivista, Technibel CWX 5 puhallinkonvektori