Ajatuksia noista luvuista tai asiasta yleensä?
Tässä vertailun vuoksi oman masiinan käyntiä tältä päivältä. Vähän oudolta kuulostaisi, että lepojaksolla tulisi 8C litku jos jakson alkupäässä tulee 5C. Kaivoltahan pitäisi tulla kylmempää litkua vasta kun höyrystimen jäähdyttämä litku on tehnyt kaivossa täyden kierroksen. Onko sulla lepojaksolla suht pieni virtaama? Silloin voi käydä niin, että anturit näyttää enemmän kuin todellisuudessa on jos ei ole riittävästi eristystä päällä. Toinen mikä tulee mieleen on se, että jos anturin kohdalla on lepojakson pienellä(?) virtaamalla laminaarinen virtaus ja käyntijakson aikana turbulentti niin sekin selittäisi sitä, että käyntijakson aikainen lukema on todenmukaisempi. Laminaarisen virtauksen nopeus kun on seinämän vierellä liki nolla.
Mutta tossa nyt kuitenkin vertailun vuoksi tuo oma käynti. Valitettavasti vain asteen resoluutiolla. Lauhduttimen dT sattuu tuossa olemaan noin iso kun termostaatit näköjään päättivät pätkästä piirit kiinni. Paluulämmöt ei kuitenkaan nouse kiitos tuon 400l puskurin.