Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: CTC egohead 306 rakenteitapitkin MELU kkh/mh onko keneläkään kokemuksia?  (Luettu 12684 kertaa)

Poissa poke

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 8
  • Maalämpöfoorumi
Moi!
Meille on tulossa ctc egohead 306 pumppu ja asennetaan kodinhoitohuoneeseen. Minua arvelutta rakenteitapitkin johtuva melu yläpuolella olevaan makuuhuoneeseen (Puutalo ja kkh:ssa puulattia). Onko kokemusta haittaaks yö unia??  Mitäs kannatas tehdä ennen pumpun asennusta paremmin että ei tarttis katua melua? Minkälaisia parannuksia olette tehneet ja mitä hyötyä olette saaneet? Lähinnä tulee mieleen paremmat kumijalat pumppuun, kumimatto paksu pumpun alle, rautalevy pumpun alle ja putkille jotai vai kannataakoo tehdä mitään ylimääräistä? Vaimo on herkkäuninen minä en kuorsaan kuulema täysillä alle minuutissa :'(  :-X :-\       

Poissa tomppeli

  • Yleismoderaattori
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 8 561
  • Vanha pieru!
Paksu kumimatto, tai riittää,
kun laitat  noin 10-20 mm paksusta kumimatosta leikatut noin 10 x 10 cm palat jokaisen jalan alle.
Liitä putket pumppuun joustavilla liitospätkillä.

Poissa VTJ

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 11
  • YaBB
joo ei ole mikään älyttömän hiljainen tuo oma 308. eipä tuo toki tuolla kuistissa ketään haittaa. koirakin saa nukuttua  :)

Poissa ttaure

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
  • Maalämpöfoorumi
Meillä seinän takana 200mm villaa välissä. Iv-kone 3/5 tai jääkaappi toisessa päässä meluaa enemmän. Meillä koteloitu koko pumpputila kyllä myös kevytseinällä.

Poissa sailor

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3 053
  • Lämpöässä V15 11/04-->
Moi!
Meille on tulossa ctc egohead 306 pumppu ja asennetaan kodinhoitohuoneeseen. Minua arvelutta rakenteitapitkin johtuva melu yläpuolella olevaan makuuhuoneeseen (Puutalo ja kkh:ssa puulattia). Onko kokemusta haittaaks yö unia??  Mitäs kannatas tehdä ennen pumpun asennusta paremmin että ei tarttis katua melua? Minkälaisia parannuksia olette tehneet ja mitä hyötyä olette saaneet? Lähinnä tulee mieleen paremmat kumijalat pumppuun, kumimatto paksu pumpun alle, rautalevy pumpun alle ja putkille jotai vai kannataakoo tehdä mitään ylimääräistä? Vaimo on herkkäuninen minä en kuorsaan kuulema täysillä alle minuutissa :'(  :-X :-\       

Eiköhän kannata vaihtaa ennemmin pumppumerkkiä. Viessman on ainakin testin mukaan hiljaisin. Korvakuulolta se pitää alle puolet pienempää meteliä kuin CTC. CTC:n lämpöhäviötkin ovat täysin käsittämättömät, joka kielii hutiloidusta eristyksestä. Lisäksi CTC:ssä on epäonnistunut ohjauslogiikka kompuran käynnistyksille, lattialämmitystaloon ei missään tapauksessa. Kysy myyjältä onko pumpussa kiinteä vai säädettävä käynnistyshystereesi, ja jos kiinteä - pura kauppa.

Katso testin tulokset: http://www.energimyndigheten.se/Templates/Public/Pages/ProductGroupPageCompare.aspx?productGroupId=144&productTypeVersionID=318&productCompareList=1072,1073,1074,1075,1077,1078,1079,1080&PageID=13233
Lämpöässä V15 Opation modaus:
http://sailor.arkku.net//trend.jpg.jpg

Poissa ttaure

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
  • Maalämpöfoorumi
Mielenkiintoista. Täällä toimii Ecoheat lattialämmityksellä mainiosti. Käyttöveden energiankulutuksen ero johtuu sen tuottamistavasta, eikä niinkään erityksistä.

Poissa poke

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 8
  • Maalämpöfoorumi
No nytten on pumppu ollut n.9 kuukautta ja ole ollut tyytyväinen. Kaksi kumimattoa tejin pumpun alle ja pelti. pumpun hurina ei kantaudu muihin huoneisiin. Tosi tarkasti lämpötila pysyy ylä ja alakerrassa tavotessa. Laitettiin kahteen lämmityspiiriin ja pumppu säätää molempia. sailor ei kannata laittaa viesmannia emali säiliö ja paritonnia kalliimpi pumppu. ctc:n pumppu on tarkotettu nimenomaan sanerauskohteeseen eikä tarvi puskurivaraajaa. :D

Poissa er58

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 36
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Olen kanssa erittäin tyytyväinen omaan CTC- pumppuuni joka on ollut nyt 1,5 vuotta käytössä. Erittäin hyvä vanhaan energiasyöppöön patteritaloon.

Minulla pumppu vanhassa pannuhuoneessa joten ääni ei olisi ongelmakaan mutta eipä tuo kauheasti itsestään meteliä pidä, hiljakseen vaan pitää kämpän lämpöisenä.

Poissa fraatti

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4 333
  • Maalämpöfoorumi
sailor ei kannata laittaa viesmannia emali säiliö ja paritonnia kalliimpi pumppu. ctc:n pumppu on tarkotettu nimenomaan sanerauskohteeseen eikä tarvi puskurivaraajaa. :D

On niissä jotain muutakin ero kuin hinta. Esim ruotsin mlp testissä ctc:ssä oli testin suurimmat käyttöveden häviöt eli 1050kWh/vuosi. Käyttöveden cop vain vaatimattomat 1,7 joka sekin on testin huonoin. Melko suuresta varaajasta huolimattaan ctc:stä tuli 40 asteista käyttövettä vähemmän kuin muista. (200l vs 240l)

Eihän puskurivaraaja patteritaloon pakko ole laittaa millään pumpulla. Se vain on usein järkevää siksi että käynti/lepoajat saadaan pidemmiksi. Liialliset käynnistymiset tappavat kompurat. Näin esimerkiksi käyntiajat 100l puskurilla 0 kelillä ~26min/krt verraten omaan lattialämmitystaloon jossa pumppu käy yhtä soittoa 1h 20min samalla kelillä ja huilii sitten vastaavasti pidempään. Jos tuota lattian oman lattiani massaa verrataan vesivaraajaan täytyisi minulla olla 4000l vesivaraaja jotta varaavuutta olisi yhtä paljon. Puskuritalossa laskeskelin että tilavuutta oli pattereineen ja puskureineen ehkä noin 250l.....

Tuosta voit käydä katsomassa millaisia tuloksia eri pumpuille on testeissä tullut.
Lainaus
http://www.energimyndigheten.se/Templates/Public/Pages/ProductGroupPageCompare.aspx?productGroupId=144&productTypeVersionID=318&productCompareList=1072,1073,1074,1075,1077,1078,1079,1080&PageID=13233

Ja tuolta voit käydä lukemassa kuinka ylivoimainen se rst varaaja onkaan... vai onko sittenkään...  :D
http://www.maalampofoorumi.fi/index.php?topic=4564.0
Viessmann Vitocal 333-G, 180m kaivo
171m2/500m3 talo + 70m2/200m3 talousrakennus
Kokonaissähkö n 10000kWh(MLP n 5500kWh, IV-kone n 700kWh)

Poissa sailor

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3 053
  • Lämpöässä V15 11/04-->
Jos CTC:ssä on edelleen 5 asteen kiinteä käynnistyshystereesi, niin sitä ei voi suositella yhtikäs mihinkään.
Lämpöässä V15 Opation modaus:
http://sailor.arkku.net//trend.jpg.jpg

Poissa er58

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 36
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Jos CTC:ssä on edelleen 5 asteen kiinteä käynnistyshystereesi, niin sitä ei voi suositella yhtikäs mihinkään.


Mitähän mutu-tietoa tuo taas on, mulla ainakin pystyy molempien säiliöiden hystereesiä säätämään ja ihan erikseen vielä.

Sailor vaikuttaa paremminkin sellaiselta suoli24-besserwisseriltä että sinne vaan kirjoittelemaan tasoistensa kanssa.  ;D

Poissa poke

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 8
  • Maalämpöfoorumi
Minä olen pitänyt 10 asteessa käynnistyshystereesiä. Sen takia että lauhemmilla ilmoilla käynnistysjaksot olisivat pitkiä ja pumppu kuluisi vähän.  :) Jokainen varmasti valitsee parhaimman pumppun omiin tarpeisiin ja koko ajan tulee uusia ja parempia malleja ::)