Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Valinnan vaikeus  (Luettu 29947 kertaa)

Poissa klippan

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 52
Re: Valinnan vaikeus
« Vastaus #40 : 04.06.12 - klo:22:57 »
Mulle ehdotettiin Alphan 8kW:n WZS pumppua 170m reiällä, mutta pyysin ehdottomasti 10kW:n pumpulla, jolloin sain tarjouksen 10kW + 190m reikää 15470€. Tämä oli 1100€ kalliin kuin ehdotus.
Lopullinen kauppa sinetöitiin hintaan 15800€ 10kW+210m. Isomman pumpun halusin, koska mulla on jo olemassa iso varaaja puskuroimassa lattialämmitys piirejä. Kun on iso varaaja ajattelin ettei pätkäkäyntiä tartte murehtia. Niin talo Turun nurkilla, 210m2+40m2 lattiälämmitys putkea ja puuta palanut n 25p-m3 (väittivät vastaavan n.3000l öljyä).

Eli ainakin mun tarjoukseen nähden olla samalla hehtaarilla. Jämä Star konetta tarjottiin pikkasen kalliimmalla ja muut olikin sitten aivan törkeesti kalliinpia. Tarjouksia vertailtuani huomasin, että koneiden ja reikien hinnoissa ei suuria eroja keskenään, mutta työ+osat kategoriassa toimittajat, joilla isot organisaatiot, aivan kamalat taksat. Varmaankin kun pitää maksaa monelle yhdestä kaupasta ja vieläpä telkkari mainokset.
Voin vakuttaa, notta vertailin "aukottomasti" tarjoukset.
Alpha Innotec WZS 101h

Poissa kimmo-125

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 34
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Re: Valinnan vaikeus
« Vastaus #41 : 04.06.12 - klo:23:44 »
Lainaus
Mulle ehdotettiin Alphan 8kW:n WZS pumppua 170m reiällä, mutta pyysin ehdottomasti 10kW:n pumpulla, jolloin sain tarjouksen 10kW + 190m reikää 15470€. Tämä oli 1100€ kalliin kuin ehdotus.
Lopullinen kauppa sinetöitiin hintaan 15800€ 10kW+210m. Isomman pumpun halusin, koska mulla on jo olemassa iso varaaja puskuroimassa lattialämmitys piirejä. Kun on iso varaaja ajattelin ettei pätkäkäyntiä tartte murehtia. Niin talo Turun nurkilla, 210m2+40m2 lattiälämmitys putkea ja puuta palanut n 25p-m3 (väittivät vastaavan n.3000l öljyä).

Eli ainakin mun tarjoukseen nähden olla samalla hehtaarilla. Jämä Star konetta tarjottiin pikkasen kalliimmalla ja muut olikin sitten aivan törkeesti kalliinpia. Tarjouksia vertailtuani huomasin, että koneiden ja reikien hinnoissa ei suuria eroja keskenään, mutta työ+osat kategoriassa toimittajat, joilla isot organisaatiot, aivan kamalat taksat. Varmaankin kun pitää maksaa monelle yhdestä kaupasta ja vieläpä telkkari mainokset.
Voin vakuttaa, notta vertailin "aukottomasti" tarjoukset.

Mistän firmasta pakettisi otit?

Poissa kimmo-125

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 34
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Re: Valinnan vaikeus
« Vastaus #42 : 05.06.12 - klo:00:06 »
Tolla Tomppelin uudella laskupohjalla hetken taloamme vääntelin ja 10kW pumpulla ja 190m (tällaisesta yhden tarjouksen olen saanut) reijällä olis tulis vuosisähkölaskuksi 927€. 8kW pumpulla ja 150m reijällä kustannus olis taasen 1037€, joten jotakuinkin 100€/vuosi olis käyttökulut suuremmat, jos oikein tuota tulkitsen.

Poissa klippan

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 52
Re: Valinnan vaikeus
« Vastaus #43 : 05.06.12 - klo:08:29 »
Lainaus
Lainaus
Mulle ehdotettiin Alphan 8kW:n WZS pumppua 170m reiällä, mutta pyysin ehdottomasti 10kW:n pumpulla, jolloin sain tarjouksen 10kW + 190m reikää 15470€. Tämä oli 1100€ kalliin kuin ehdotus.
Lopullinen kauppa sinetöitiin hintaan 15800€ 10kW+210m. Isomman pumpun halusin, koska mulla on jo olemassa iso varaaja puskuroimassa lattialämmitys piirejä. Kun on iso varaaja ajattelin ettei pätkäkäyntiä tartte murehtia. Niin talo Turun nurkilla, 210m2+40m2 lattiälämmitys putkea ja puuta palanut n 25p-m3 (väittivät vastaavan n.3000l öljyä).

Eli ainakin mun tarjoukseen nähden olla samalla hehtaarilla. Jämä Star konetta tarjottiin pikkasen kalliimmalla ja muut olikin sitten aivan törkeesti kalliinpia. Tarjouksia vertailtuani huomasin, että koneiden ja reikien hinnoissa ei suuria eroja keskenään, mutta työ+osat kategoriassa toimittajat, joilla isot organisaatiot, aivan kamalat taksat. Varmaankin kun pitää maksaa monelle yhdestä kaupasta ja vieläpä telkkari mainokset.
Voin vakuttaa, notta vertailin "aukottomasti" tarjoukset.

Mistän firmasta pakettisi otit?

Tämän seudun Calliduksen valtuuttamalta Alpha Innotec myynti/asennus/huolto firmalta LVI-Kivijärveltä.
Alpha Innotec WZS 101h

Poissa kimmo-125

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 34
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Re: Valinnan vaikeus
« Vastaus #44 : 05.06.12 - klo:15:27 »
Lainaus
Lainaus
Lainaus
Mulle ehdotettiin Alphan 8kW:n WZS pumppua 170m reiällä, mutta pyysin ehdottomasti 10kW:n pumpulla, jolloin sain tarjouksen 10kW + 190m reikää 15470€. Tämä oli 1100€ kalliin kuin ehdotus.
Lopullinen kauppa sinetöitiin hintaan 15800€ 10kW+210m. Isomman pumpun halusin, koska mulla on jo olemassa iso varaaja puskuroimassa lattialämmitys piirejä. Kun on iso varaaja ajattelin ettei pätkäkäyntiä tartte murehtia. Niin talo Turun nurkilla, 210m2+40m2 lattiälämmitys putkea ja puuta palanut n 25p-m3 (väittivät vastaavan n.3000l öljyä).

Eli ainakin mun tarjoukseen nähden olla samalla hehtaarilla. Jämä Star konetta tarjottiin pikkasen kalliimmalla ja muut olikin sitten aivan törkeesti kalliinpia. Tarjouksia vertailtuani huomasin, että koneiden ja reikien hinnoissa ei suuria eroja keskenään, mutta työ+osat kategoriassa toimittajat, joilla isot organisaatiot, aivan kamalat taksat. Varmaankin kun pitää maksaa monelle yhdestä kaupasta ja vieläpä telkkari mainokset.
Voin vakuttaa, notta vertailin "aukottomasti" tarjoukset.

Mistän firmasta pakettisi otit?

Tämän seudun Calliduksen valtuuttamalta Alpha Innotec myynti/asennus/huolto firmalta LVI-Kivijärveltä.

Turku ja Vantaa eivät välttämättä paljoa eroa lämpötiloiltaa, voinee Turku olla jopa lämpimämpi. Olikos sulla paljolti villaa seinissä/yläpohjassa? Meidän talo ei ole kovin vanha, mut tää Siporex ei materiaalina ole mikään säästäjän valinta  ::)

Poissa kimmo-125

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 34
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Re: Valinnan vaikeus
« Vastaus #45 : 06.06.12 - klo:22:56 »
Huomenna meinasin mennä Kesselen kanssa paprut tekemään. Vaihdoin sittenkin 10kW pumppuun ja 190m kaivoon, ettei ala jälkikäteen mietityttämään, et oliskos pitänyt...  :o
Jos toimituksen saan vielä kesäkuulle, niin olis kaikki kunnossa ennen lomille jäämistä.

Poissa Roori

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5 237
  • Maalämpo... Ollakko vai Ei....KYLLÄ
Re: Valinnan vaikeus
« Vastaus #46 : 06.06.12 - klo:23:02 »
Lainaus
Huomenna meinasin mennä Kesselen kanssa paprut tekemään. Vaihdoin sittenkin 10kW pumppuun ja 190m kaivoon, ettei ala jälkikäteen mietityttämään, et oliskos pitänyt...  :o
Jos toimituksen saan vielä kesäkuulle, niin olis kaikki kunnossa ennen lomille jäämistä.
No nyt alkaa olemaan reilusti kokoa...
Mistä pumpusta on kyse?
Miten käy kesällä kun lämmittää jotain hyvin pientä neliömäärää?

Poissa kimmo-125

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 34
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Re: Valinnan vaikeus
« Vastaus #47 : 07.06.12 - klo:16:10 »
Pumppu on nyt sitten Callidus Alpha WZS 101H 9,6kW/35ast.
Luulenpa, että jos kesällä on tarvis jollekin 0,5kW teholle, niin se on aivan se ja sama, onkos 8kW vai 10kW pumppu. Talvella sitten kun tehoa kaivataan, niin ei jää heti pieneksi, kun ei ole tuosta meidän öljyn kulutuksesta ja kattilan hyötysuhteestakaan ihan täyttä varmuutta.

Poissa Roori

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5 237
  • Maalämpo... Ollakko vai Ei....KYLLÄ
Re: Valinnan vaikeus
« Vastaus #48 : 07.06.12 - klo:17:07 »
Lainaus
Pumppu on nyt sitten Callidus Alpha WZS 101H 9,6kW/35ast.
Luulenpa, että jos kesällä on tarvis jollekin 0,5kW teholle, niin se on aivan se ja sama, onkos 8kW vai 10kW pumppu. Talvella sitten kun tehoa kaivataan, niin ei jää heti pieneksi, kun ei ole tuosta meidän öljyn kulutuksesta ja kattilan hyötysuhteestakaan ihan täyttä varmuutta.
Varmaan ihan ok valinta, isohkoja toimijoita takana...nyt pääset kohta "säästämään".
Eipä olekaan isompaa eroa (8-10), se oli lähinnä yleinen kysymys jonka heittäisin toimittajaehdokkaille "mitä tapahtuu?", oletin että on kyseessä vaihtovenakone joka ajelee suoraan lattiaan.
Jos sulla on runsaasti kivilattioita jotka tarvii mukavuuden takia pikkusen "hehkua" niin silloin lienee ihan sama onko talvi tai kesä.
Voisin vaan kuvitella omaa lattiaa kun siihen pikkuriikkiseen kivilattiaan tuuppaisin 8-10kw tehoa niin pahalta tuntuis, eli itse laittaisin omaan lattiaan (vaihtovenakoneella) pöntön väliin jolla esilämmittäisin myös käyttövettä (~LK35 kierukka).
« Viimeksi muokattu: 07.06.12 - klo:17:23 kirjoittanut Roori »

Poissa kimmo-125

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 34
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Re: Valinnan vaikeus
« Vastaus #49 : 09.06.12 - klo:22:52 »
Tekninentila tänään.... Vielä olis jotain tehtävää  8-)
http://db.tt/A2MxfrGe

Poissa Remppareiska

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 63
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Re: Valinnan vaikeus
« Vastaus #50 : 10.06.12 - klo:02:32 »
Hyvällä mallilla näyttää olevan. Tässä mun vastaava tila:





Huomaa puskurivaraajan vieressä oleva tiiliseinä, joka on tehty käytössä olleista hormitiilistä. Noet on vielä putsaamatta  :D
Nibe 1245-8, 600 m keruupiiri hiekkamaassa, Rintsikka v. 1958, 160 m3 lämmintä tilaa ja 220m3 puolilämmintä

Poissa Roori

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5 237
  • Maalämpo... Ollakko vai Ei....KYLLÄ
Re: Valinnan vaikeus
« Vastaus #51 : 10.06.12 - klo:08:47 »
Lainaus
Tekninentila tänään.... Vielä olis jotain tehtävää  8-)
http://db.tt/A2MxfrGe
On ainakin mukavasti tilaa, olisko tuosta lähteneet ö-pönäkät jo menemään ja pannu käy nyt juottosangosta.

Poissa kimmo-125

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 34
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Re: Valinnan vaikeus
« Vastaus #52 : 12.06.12 - klo:22:21 »
Lainaus
Lainaus
Tekninentila tänään.... Vielä olis jotain tehtävää  8-)
http://db.tt/A2MxfrGe
On ainakin mukavasti tilaa, olisko tuosta lähteneet ö-pönäkät jo menemään ja pannu käy nyt juottosangosta.
Jep, juurikin näin.

Poissa klippan

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 52
Re: Valinnan vaikeus
« Vastaus #53 : 15.06.12 - klo:08:12 »
Lainaus
Lainaus
Lainaus
Lainaus
Mulle ehdotettiin Alphan 8kW:n WZS pumppua 170m reiällä, mutta pyysin ehdottomasti 10kW:n pumpulla, jolloin sain tarjouksen 10kW + 190m reikää 15470€. Tämä oli 1100€ kalliin kuin ehdotus.
Lopullinen kauppa sinetöitiin hintaan 15800€ 10kW+210m. Isomman pumpun halusin, koska mulla on jo olemassa iso varaaja puskuroimassa lattialämmitys piirejä. Kun on iso varaaja ajattelin ettei pätkäkäyntiä tartte murehtia. Niin talo Turun nurkilla, 210m2+40m2 lattiälämmitys putkea ja puuta palanut n 25p-m3 (väittivät vastaavan n.3000l öljyä).

Eli ainakin mun tarjoukseen nähden olla samalla hehtaarilla. Jämä Star konetta tarjottiin pikkasen kalliimmalla ja muut olikin sitten aivan törkeesti kalliinpia. Tarjouksia vertailtuani huomasin, että koneiden ja reikien hinnoissa ei suuria eroja keskenään, mutta työ+osat kategoriassa toimittajat, joilla isot organisaatiot, aivan kamalat taksat. Varmaankin kun pitää maksaa monelle yhdestä kaupasta ja vieläpä telkkari mainokset.
Voin vakuttaa, notta vertailin "aukottomasti" tarjoukset.

Mistän firmasta pakettisi otit?

Tämän seudun Calliduksen valtuuttamalta Alpha Innotec myynti/asennus/huolto firmalta LVI-Kivijärveltä.

Turku ja Vantaa eivät välttämättä paljoa eroa lämpötiloiltaa, voinee Turku olla jopa lämpimämpi. Olikos sulla paljolti villaa seinissä/yläpohjassa? Meidän talo ei ole kovin vanha, mut tää Siporex ei materiaalina ole mikään säästäjän valinta  ::)

Talo on valmistunut -03/12 (Muutto). 400mm yläpohjassa ja seinissä 175mm. Talon on 3:ssa kerroksessa ja 4-henkeä kuluttaa lämmintä vettä.
Toimitusta odottelen vielä ja tulevaa talvea, että päsee statistiikkaa keräämään  ;)
Alpha Innotec WZS 101h

Poissa kimmo-125

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 34
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Re: Valinnan vaikeus
« Vastaus #54 : 24.06.12 - klo:10:56 »
Keskiviikkona pitäis sit porarin tulla ja torstaina pumppuäijien. Alkuviikosta pitäis noi sähköt pumpulle vetää ja konvektorille putket.

Poissa kimmo-125

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 34
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Re: Valinnan vaikeus
« Vastaus #55 : 04.07.12 - klo:15:00 »
Nyt on pumppu pöhisemässä, laittelen muutaman kuvan lähipäivinä...

Poissa kimmo-125

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 34
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Re: Valinnan vaikeus
« Vastaus #56 : 15.07.12 - klo:21:45 »
Tältähän tää tänään näyttää...


Poissa kimmo-125

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 34
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Re: Valinnan vaikeus
« Vastaus #57 : 24.09.12 - klo:14:56 »
No niin, nyt on pumppu pöhissyt jo jonkin aikaa ja tuntuu toimivan.

Tosiaan tuon "ISON" toimijan (Kessele) valitsin, että homma ainakin toimii. Kesäkuun puolella piti pikasesti saada hommat hoidettua, mut eihän se ihan noin mennyt. Heinäkuun puolessa välissä oli asentajat lopulta löytyneet ja kerkesivät muilta kiireiltää meillekin tulla. Pari kertaa yritettiin aikaa sopia, mut ei oikein meinannut onnistua. Lopulta etelä-Espoon kaverit tekivät yhden perjantain illan yöhön asti, että homma tui kuntoon.

Toimiihan toi ny, mut on työn jäljessä hieman toivomisen varaa ja projektin vetämisessä sitäkin enemmän.

Heinäkuussa kun yrittelin heppuja kiinni, niin lomilla olivat ja toimarin vaivoin puhelimeen vastaili ja ilmotti itsekin muuten lomalla olevansa  >:(

Soppari tehdessä oli puhetta sanktioista toimittajan suuntaa ja näin jälkiviisaana olis kannattanut vaikka hieman lisää maksaa, et olis kunnon sanktiolauseen soppariin saanut.

Kesselen laskuja en ole vieläkään maksanut, kun ei toi etäyhteys toimi tai  ei ainakaan mulle siitä ole mitää hiiskuttu. Ehkä hiiskuvat, kun rajojaan alkavat kaipailla.

Kivusta ja särystä, ajeluista ja soitteluista myyjä lupas hyvittää 99€, tästähän ilo irtos!

Että näin, olihan tää jotenkin arvattavissa, mut kun luottavaisena yritin luottaa, niin kynsille tuli.

justus01

  • Vieras
Re: Valinnan vaikeus
« Vastaus #58 : 24.09.12 - klo:15:07 »
Lainaus
Tosiaan tuon "ISON" toimijan (Kessele) valitsin, että homma ainakin toimii.

Taitaa olla yrityssaneerauksessa...
http://www.maalampofoorumi.fi/index.php?topic=3368.msg37844#msg37844
http://www.taloussanomat.fi/yritykset/protestit/?s=kessele&ta=&paivamaara=&tabs=protestiLista.1&submit=Hae
« Viimeksi muokattu: 16.11.12 - klo:20:47 kirjoittanut tomppeli »

Poissa UusioUnski

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 20
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Re: Valinnan vaikeus
« Vastaus #59 : 24.09.12 - klo:23:20 »
Kannattaa tosiaan tarkistaa asentavan yrityksen taustat ja taloudellinen tilanne ennen kuin lyö kaupat kiinni. Ilmeisesti tällä hetkellä on useampi asennus- ja porausyritys aika "heikossa hapessa". Nykyään nuo tiedot löytyvät aika helposti muutamalla hakusanalla netissä.

IDEA: voisikohan olla ajatusta laittaa tänne foorumille jonkinlainen seuranta näiden asennusyritysten taloudellisesta tilasta?