Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Lämpötila-anturin hinta pumppuun?  (Luettu 4408 kertaa)

Poissa kkuukkeli

  • Vanha jäsen
  • ****
  • Viestejä: 265
  • Thermia Diplomat TWS 10, 175m, 139+38 m2
Lämpötila-anturin hinta pumppuun?
« : 27.11.11 - klo:09:42 »
Onko joku vaihtanut lämpötila-anturia pumppuunsa? Mitähän nuo mahtavat maksaa.

Näyttäis minulla kaivolta tulopuolen anturi horisevan mitä sattuu. Eilen näytti välillä jopa -8 astetta, ulkona oli +4 astetta...pistin sitten 1-wire lämpötila-anturin(kuparitahna+eristemöykky armaflexistä) kiinni tuohon putkeen ja kylmimmillään näkyi olevan 0.3 astetta. Yleensä tulo näyttäisi pyörivän siinä 1,5 - 2 asteen välissä käyntijakson aikana. Pitänee vielä viritellä toinen anturi paluupuolelle.

Poissa 3xJ

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 196
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Re: Lämpötila-anturin hinta pumppuun?
« Vastaus #1 : 28.11.11 - klo:07:21 »
Jos on oumanin tavaraa, muutamalla kympillä pitäisi selvitä. Myyvät postiennakolla suoraan kuluttajalle. Jos on kyse tuollaisesta putken päälle tulevasta "rannekemallista", kannattaa purkaa ja katsoa, että onko NTC vastukselle menevät karvat ehjät. Yleensä itse vastus ei hajoa, mutta pumpun tärinässä johtimet on kovilla. Vaihdoin itse yhden anturin, kun rupesi näyttämään harakoita. Avasin sitten vanhan, ja se oli helppo korjata. Joten nyt on vara-anturi olemassa.
------------------
MLP: Gebwell T20/1000l G-energy HP
Lähde: 3x400m savimaassa
Kohde: 385m2 + 50m2 puolilämmintä, v. 1963

Poissa sam68

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2 225
Re: Lämpötila-anturin hinta pumppuun?
« Vastaus #2 : 29.11.11 - klo:13:48 »
pt1000-anturit on Thermiassa. Kympin luokkaa varaosana sopivalla piirikorttiliittimellä, mutta löytyy varmasti ebaystä myös sopiva kun juottelee johdot kiinni..
* Maalämpöjä Oulusta Kalajoelle * Uusiolämpö Oy Raahe *