Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Oma ryhmä  (Luettu 17377 kertaa)

Poissa tomimjs

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 9
  • Bentone CTC 8,5 kivitalo 172m2/600m3
Oma ryhmä
« : 27.05.07 - klo:21:55 »
Moi,
saatiin näköjänsä CTC Ecoheat/Bentone-pumppujen onnellisille omistajille oma ryhmä.
Kaikki vain kertomaan kokemuksia....

Poissa Roori

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5 228
  • Maalämpo... Ollakko vai Ei....KYLLÄ
Re: Oma ryhmä
« Vastaus #1 : 31.10.07 - klo:21:21 »
Lainaus
Moi,
saatiin näköjänsä CTC Ecoheat/Bentone-pumppujen onnellisille omistajille oma ryhmä.
Kaikki vain kertomaan kokemuksia....

Oma näkyy olevan, mutta on aika hiljasta!

Onkohan syy:
   Kenelläkään ei oo moista?
   Toimivat niin hyvin ettei tarvi täällä roikkua?
   Toimivat niin huonosti ettei kehata kysellä?
   Moisen ostaneet/aikovat eivät osaa kysellä/ei tarvetta kysellä?

Kiinnostais ainakin meikkistä kuinka on saneeraukset tällä onnistuneet, miksei uudetkin?
Riittääkö lämmin käyttövesi?
 8)

Poissa Vellu65

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 20
  • Näin se homma etenee...
Re: Oma ryhmä
« Vastaus #2 : 17.11.07 - klo:18:50 »
Mulla ollut 3,5 vuotta käytössä Bentone 7,5, 250 m2
5 hlö ja vesi riittänyt aina. kysyisin että miksi ei riittäis ?

Poissa Salei

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 52
  • Tiili on rock
Re: Oma ryhmä
« Vastaus #3 : 17.11.07 - klo:22:13 »
Lainaus
Mulla ollut 3,5 vuotta käytössä Bentone 7,5, 250 m2
5 hlö ja vesi riittänyt aina. kysyisin että miksi ei riittäis ?

Kyllähän se riittää mutta tarvitaanko käyttöveden tuottoon vastuksia vai hoituuko pelkästään pumpulla?

Poissa jk

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: Oma ryhmä
« Vastaus #4 : 18.11.07 - klo:18:08 »
Hoituu pelkällä pumpulla. Ei tarvitse vastuksia.

Poissa Roori

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5 228
  • Maalämpo... Ollakko vai Ei....KYLLÄ
Re: Oma ryhmä
« Vastaus #5 : 18.11.07 - klo:22:04 »
Lainaus
Mulla ollut 3,5 vuotta käytössä Bentone 7,5, 250 m2
5 hlö ja vesi riittänyt aina. kysyisin että miksi ei riittäis ?

Onks Vellu65 tehny käyttövetensä sähköllä vai pelekällä pumpulla, ja kuinka kovia vedenkuluttajia ootte ;)
Ja entäs 250m2, onko kaikki lämmintä?
Paljonko kuutioita?

Poissa Vellu65

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 20
  • Näin se homma etenee...
Re: Oma ryhmä
« Vastaus #6 : 19.11.07 - klo:20:27 »
Morjesta vaan ! Vedet oon tehnyt sekä että.Pumpun maahantuojan antamilla säädöillä.
Jos lämmittämiseen menee vuodessa n 8000 kwh:ta niin aivan sama onko ne tehty vastuksilla vai pumpulla.Itse olen ihan tyytyväinen :D
Vettä kuluu n.8-10 kuutioo per kk.
250 m2 (talo 200 ja talli varasto 50)ja 650 m3.Kaikki lämmintä.

Poissa Rakentaja_Rami

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 8
  • Bentone CTC 5 kw 142 m2
Re: Oma ryhmä
« Vastaus #7 : 03.09.08 - klo:17:38 »
Hiljainen tuntuu tässä ryhmässä keskustelu olevan. Itsellä ollut ecoheat 5kw käytössä nyt noin 10 kuukautta. Lämmintä alaa on 143 neliötä, ja kuutioita reilu 400. Asukkaita  2. Pumppu käyttänyt noiden 10 kuukauden aikana noin 4600 kwh. Vastuksen käytön olen rajoittanut 1,5kw, jota pumppu välillä käyttää. Lämmintä vettä ja lämpöä on riittänyt. Pumpun ääni ei ole häirinnyt ollenkaan. Pumppu sijaitsee tekniikkatilassa, jossa normaalit 50 mm villaa väliseinissä eristettä. Laattaa ei ole katkaistu.

Mites teillä muilla kulutusten ja mahdollisten ongelmien suhteen? Onko tiedossa asioita tai vinkkejä joita olisi hyvä itsekkin tietää?

Itse  saan parempaa tietoa varmaan pumpun toiminnasta, kunhan kerkeää asumaan yhden "kunnollisen vuoden" talossa. Nämä alku kuukaudet eivät ole välttämättä niin luotetavia, kun on haeskellut pikkuhiljaa oikeita säätöjä, ja aivan ensimmäiset kuukaudet pumppu pyöri asentajan laittamilla perusasetuksilla. Pistäkäähän infoa, niin saahaan tämäkin ryhmä virkoamaan tulevan talven pakkasia odotellessa :D

Poissa Tero

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 722
  • Maalämpöä 6/2004 asti.
Re: Oma ryhmä
« Vastaus #8 : 03.09.08 - klo:18:21 »
Sen verran mitä olen CTC:n pumppua tutkinut niin on sitten järkevä laite.

Yläosan sähkövastuksen säätö on näppärästi säädettävissä. Kunnon nelitieventtiili ohjaus. ym.

Muuten. Veikkaanpa, että harva ammattilainen tekisi kuumaa vettä yli 40C kompuralla vaan priimaisi sen sähköllä silloin vain kun tarvitaan!

Tulistuspumput asia erikseen

Poissa jykke61

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 10
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Re: Oma ryhmä
« Vastaus #9 : 08.02.12 - klo:21:39 »
Onpa hiljaista täällä,eikö kellään ole ongelmia?Meillä kyllä tuli syksyllä yksi hälytys mutta kuittaantui.Melkein ilman vastuksia mennään kun pakkanen on -18.Käynnistyksiä 19 ja käyttötunnit 20 .

Poissa jykke61

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 10
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Re: Oma ryhmä
« Vastaus #10 : 10.07.12 - klo:10:17 »
Väärä vaihejärjestys-hälytys tuli 8.4.-12, eikä poistunut kuittaamalla.Syynä oli rikkoontunut pehmokäynnistyskortti.Huomasin palaneen vastuksen piirikortissa kun ihmettelin tapahtunutta sähkötiloissa.Soitto asentajalle ja uusi kortti tuli parin päivän päästä postilaatikkoon.Vanha kortti piti lähettää tomittajalle eli Lämpö Ässään.

Poissa antsu58

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Re: Oma ryhmä
« Vastaus #11 : 11.08.12 - klo:18:28 »
ctc 310 on pari kuukautta ollut käytössä .ilmausta liuosputkistosta kerta viikkoon.porakaivo 200m.ctc on toiminut hyvin ja pienellä kulutuksella.näyttö taulu on selkeä käyttää ja johdonmukainen näpytellä.       talvi sitte näyttää miten on hanke onnistunut.  mites kauan muut on ilmaillu keruuputkistoa.                              

Poissa antsu58

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Re: Oma ryhmä
« Vastaus #12 : 20.10.12 - klo:20:54 »
ctc 310 ilma maapiiristä pois.ilmattiin tunti täyttöyksikön pumpulla.samalla laitettiin lähdöt pienelle lämpöpatterille tekniseen tilaan.pieni peruslämpö talviaikaan .laite on pelannu hienosti ja vettä sekä lämpöä on riittänyt. huonelämpötila säätöä on pari pykälää nostettu ,sateisenjakson aikaan.

Poissa antsu58

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Vs: Oma ryhmä ctc 310
« Vastaus #13 : 03.03.13 - klo:15:07 »
talvea on takana pari pakkas kuukautta ja lämpöpumppu on toiminut hyvin.lämpökäyrä on 50 tehdassäädöllä. sisälämpötila 22 ja suihkuvettä on riittänyt.hieno juttu.

Poissa Talokas

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 11
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Oma ryhmä
« Vastaus #14 : 15.03.13 - klo:14:35 »
Olen laskenut lämpökäyrää jo monta kertaa pitkin kevättä:
Joulukuun lopussa 40
tammikuun alussa 38
tammikuun lopussa 33
helmikuun lopussa 30
maaliskussa 28

Sisälämpötila oli alimmillaan tammikuun lopussa 19,3. Viimeisen kuukauden ajan se on ollut 22-25 asteessa. Puuta (laudanpätkiä) olen polttanut takassa tai leivinuunissa n. kuukauden  ajan n. 2-5 kg päivässä. Lattiaan menee 30 asteinen vesi, ja pesuvedet ovat riittäneet mainiosti kuudellekin henkilölle, vaikka laskin jo tammikuun lopussa ylätankin lämpötilan 55:een asteeseen. Näyttää siltä, että Ctc 306:n riittää vähintäänkin hyvin reilun 120 m2:n taloon.


Poissa antsu58

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
  • Maalämpöfoorumilta tietoa
Vs: Oma ryhmä
« Vastaus #15 : 26.05.13 - klo:14:46 »
paria viikkoo vaille vuosi on ctc 310 lämmittänyt taloa,ja 6300 kw näyttäs kuluneen sähköö.ei hälytyksiä kaikki on toiminu hyvin. -74 yks kerroksinen.120lämmintä alaa. 3000l öljyä-v.puulla 40m-v.yli 20 v puulämpöä.ja ensimmäinen kevät ilman halon tekkoo.