Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia Thermiasta kaivataan  (Luettu 6015 kertaa)

Poissa JKn

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 51
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Kokemuksia Thermiasta kaivataan
« : 10.03.05 - klo:11:05 »
Maalämpöpumpun hankinta alkaa olla ajankohtainen ja tällä hetkellä olen mieltynyt Thermiaan. Asuinpinta-alaa n. 190 m2 lisäksi suunnitelmissa on lämmittää myös erillistä autotallirakennusta n. 40 m2. Normaali huonekorkeus 260 cm.

Miten syvän porakaivon Thermia suunnilleen tarvitsee noille tiloille ?

Onko luotettava laite ?

Poissa Kuumaa_kalliosta

  • Yleismoderaattori
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1 630
Re: Kokemuksia Thermiasta kaivataan
« Vastaus #1 : 10.03.05 - klo:13:29 »
Kerropa enemmän: Onko uudistalo vai saneerattava? Millainen lämmönjoko? Miten talo on eristetty? Miten kaukana autotalli on? Millainen lämpö riittää siellä?

Sen pohjalta foorumilla käyvät ammatti-ihmiset osaavat kertoa sitten porakaivon pituudesta vähän paremmin.

Ainakin itse olen ollut tyytyväinen Thermian pumppuun ja sen asentajiin. Näyttää siltä, että myös ruotsalaisessa maalämpöfoorumissa Thermiaa koskevia todellisia huolia on varsin vähän.

Poissa JKn

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 51
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: Kokemuksia Thermiasta kaivataan
« Vastaus #2 : 10.03.05 - klo:16:07 »
Uudisrakennus, vesikiertoinen lattialämmitys, eristys normaali, autotalli sijaitsee n. 10 metrin päästä talon teknisestä tilasta.

Poissa vesamu

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 8
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: Kokemuksia Thermiasta kaivataan
« Vastaus #3 : 02.04.05 - klo:21:39 »
et kerro onko suunnitelmissa asentaa ko. kohteeseen poreallasta,jos on niin suosittelen
erillistä varaajaa lämpöpumpun yhteyteen esim:
MBH 300/85 tai TIV 500/300 asennuspaikasta riippuen.onko talo puu tai kivitalo?.Kuinka monta käyttäjää,montako suihkua?.Joka tapauksessa
pumppu olisi Duo 12 n.  200 m aktiivireikää +
korkeusero päälle. ;D