Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: käynnistys ongelma  (Luettu 6009 kertaa)

Poissa marcus

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 21
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
käynnistys ongelma
« : 14.08.09 - klo:19:05 »
Käytin Nibe fighter 1240 pumpusta virtoja pois noin 10 minuutiksi. Kun käänsin virrat takaisin päälle laite ei enää käynnistykään.

Ruutuun jää NIben aloitusteksit "Nibe Fighter 12xx", välillä kaikki huomiomerkit palavat hetken ja sammuvat vähäksi aikaa ja syttyvät jälleen jne.. Virtavalo näyttää kuitenkin vihreätä eikä punaista eli mitään sen kummempaa hälyytystä ei näy ei kuulu?

Mistään napeista ei tapahdu mitään.

Onko kenellekään Niben omistajista käynyt vastaavaa? Mikä neuvoksi? Mistä voisi olla kyse?

Tietenkin piti mennä sitä virtakytkintä kääntelemään vielä näin perjantai iltana ;)

Poissa aky

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 40
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: käynnistys ongelma
« Vastaus #1 : 15.08.09 - klo:09:13 »
Tarkista ensin tuleeko kaikki (3) vahetta koneelle.

Poissa marcus

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 21
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: käynnistys ongelma
« Vastaus #2 : 15.08.09 - klo:09:50 »
Tarkistin ja virtaa tulee joka vaiheeseen, tai ainakin niihin näkösällä oleviin liittimiin asti,  joten siitä ei homman pitäisi olla kiini.

Yritin myös pitää laitetta pidemmän aikaa poissa päältä, ajattelin että jos siinä on joku ohjelmallinen häiriötila. Ei kuitenkaan yön aikana homma muuttunut vaan vilkuttelee edelleen.




Poissa marcus

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 21
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: käynnistys ongelma
« Vastaus #3 : 27.08.09 - klo:12:31 »
Joo laitetaanpa vähän päivitystä asiaan, josko muita niben omistajia tai niben omistajaksi harkitsevia asia sattuisi kiinnostamaan.

Eli laite on nyt ollut huomenna ollut mykkä kaksi viikkoa.

Maahantuojan tukipuhelimessa viaksi epäiltiin laitteen prosessorikorttia. Sellainen toissapäivänä vaihdettiin, sen matkattua maahantuojan ja asennusliikkeen väliä reilun viikon.  Kuitenkin  ilman toivottua tulosta. Seuraava vaihtokohde on sitten näyttö. Jännityksellä odottelen milloin moinen saapuu huoltoliikkeesseen ja onko sillä vaikutusta asiaan.

Noin yleisesti ottaen voisi kuvailla tuota maahantuojan tukea lievästikin sanottuna lepsuksi. Takuun kattavuudestakin  käytiin pientä vääntöä vaikka laite on olllut toiminnassa vasta reilun vuoden. Maahantuojan asian hoitamisen tarmoa kuvaa tietenkin myös se että laite on ollut käyttämättömänä kohta kaksi viikkoa.

Eli noin yleisesti ottaen voisi kehoittaa Nibeä harkitsevia harkitsemaan asioita myös muulta kantilta.

Kovin tehokas ei nimittäin näytä ainakaan tuo Niben maahantuojan tuki / huoltotoiminta olevan täällä suomessa.  

Kauhulla mietiskelen ( tai pitäisikö jopa odotella) tilannetta jossa sama tapahtuu tammikuun pahimmilla pakkasilla...  ::)




justus01

  • Vieras
Re: käynnistys ongelma
« Vastaus #4 : 27.08.09 - klo:15:22 »
Lainaus
....

Eli noin yleisesti ottaen voisi kehoittaa Nibeä harkitsevia harkitsemaan asioita myös muulta kantilta.

Kovin tehokas ei nimittäin näytä ainakaan tuo Niben maahantuojan tuki / huoltotoiminta olevan täällä suomessa. ....



Nibe on kuitenkin vielä maahantuojana ja valmistajana olemassa....eikä varmaan ole aivan ensimmäisten joukossa menossa konkkaan tulevaisuudessakaan. Asioita voi ajatella tältäkin kannalta....

Poissa marcus

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 21
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: käynnistys ongelma
« Vastaus #5 : 28.08.09 - klo:11:25 »
Jos sama tapahtuu pahimpien pakkasten aikaan niin käytännössä yli 2 viikon korjaus aikoja tarjoava maahantuoja ja ei maahantuojaa / ollenkaan ajaa mielestäni ihan saman asian.

Kehoittaisinkin kaikkia Niben omistajia ja Niben hankintaa harkitsevia laittamaan vakuutusasiat kuntoon ja  mahdollisimman pienellä omvastuuosuudella  ;)

Poissa Matias

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4 586
Re: käynnistys ongelma
« Vastaus #6 : 28.08.09 - klo:12:56 »
No pystyiskö Niben valmistajaan saamaan yhteyttä suoraan?Siellä luulisi olevan tietoa kaikkiin ongelmiin ja huoltoliikkeiden osaamisiin.
Tai sitten Niben käyttämän logiikan valmistajaan/huoltoon.
Tuollainen kaikkien merkkivalojen vilkkuminen kun on melko yleinen häiriön ilmaisutapa ja jonka saa resetoitua jostain.
Tuntuu uskomattomalta että tuollaisen häiriön korjaaminen vie kaksikin viikkoa nykypäivänä kun on käytettävissä nämä tietoliikennesysteemit
9kw Ekowell EPT400 vuodesta 1998
Jämä Kantikas 1250l Keruu 2X200m

Poissa eko

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 0
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: käynnistys ongelma
« Vastaus #7 : 28.08.09 - klo:13:36 »
Lainaus
No pystyiskö Niben valmistajaan saamaan yhteyttä suoraan?Siellä luulisi olevan tietoa kaikkiin ongelmiin ja huoltoliikkeiden osaamisiin.

Tuskin se valmita/maahantuoja (lue edustaja) asennusfirmoista paljon tietää? Toivottavasti ei myöskään Kulututtaja-asiamies/lautakunta :D

Aikanaan, kyn pyysin tarjouksia, yksi kysymys oli: Montako systeemia asennatte vuodessa / yhtiön liikevaihto. Kutsumani NIBE:n edustaja sattui olemaan pienimmästä päästä (2 MLP asennusta vuodessa, 2 miestä, tekivät pääasiassa muita LVI-hommia, sinänsä OK firma muuhun LVI:hin). Isot taas tuntuivat joustamattomilta / kalliilta. Otin keskikokoisen firman, joka tuntui joustavalta ja osasi ehdottaa asennuksesta "viisaita". Asennusvaiheessa huomasin, että olisi ollut sitten kenen laite tahansa, asentajan (ei myyjän) ammattitaito on kaikki kaikessa (meillä oli ++ ).

Sama lienee vika-etsinnässä - jos näkee laitteen pari kertaa vuodessa, ei korjauskaan mene otsaluulla.

Meillä ollut asentaja on tehnyt myös NIBEjä / LAta ja kertoi NIBE/IVT (Carrier) asennustavan/kontrollin eroja samalla kun asenteli meidän C9-laitetta.

Lainaus
Tuntuu uskomattomalta että tuollaisen häiriön korjaaminen vie kaksikin viikkoa nykypäivänä kun on käytettävissä nämä tietoliikennesysteemit

Ehkä juuri siksi - kaikkea ei saa s-postilla kuntoon  ;)

Tee kirjallinen valitus asennusfirmalle (kopio maahantuojalle, kuluttajalautakunnalle), johon laitat selkeän korjauksen takarajan ("riittävä aika". Sen jalkeen valita kuluttajalautakuntaan ja vaadi välitöntä korjausta. korjauta itse maahantuojan kustannuksella. Tulee säpinää....

Poissa marcus

  • Nuorempi jäsen
  • **
  • Viestejä: 21
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Re: käynnistys ongelma
« Vastaus #8 : 28.08.09 - klo:14:56 »
Lainaus
No pystyiskö Niben valmistajaan saamaan yhteyttä suoraan?Siellä luulisi olevan tietoa kaikkiin ongelmiin ja huoltoliikkeiden osaamisiin.
Tai sitten Niben käyttämän logiikan valmistajaan/huoltoon.

Kyllä maahantuojaan yhteyden saa, toiminnan nopeus tai tarmo ei vaan päätä huimaa. Vian ilmoittaminen maahantuojalle pitäisi mielestäni riittää, en katso että minun pitäisi henkilökohtaisesti lähteä maahantuojan tukipuhelimen lisäksi vielä soittelemaan ruotsinmaalle itse valmistajan tai osia toimittavien alihankkijoiden pääkonttoreihin tällaisesta asiasta.

Lainaus
Tuntuu uskomattomalta että tuollaisen häiriön korjaaminen vie kaksikin viikkoa nykypäivänä kun on käytettävissä nämä tietoliikennesysteemit

Niinpä. Kyseessä on mitä ilmeisimmin ohjemisto tai elektroniikka vika.

Luulisi laitteita olevan joilla niben sielunelämää voisi tutkailla, onhan siinä RCU:lle valmis porttikin piirikortin kyljessä, ei niitä vainlukulaitteita  kuitenkaan ole paikanpäälle vielä ilmaantunut.

Joko laitteita ei ole, tai niitten käyttäjiä ei jostain syystä haluta kouluttaa, tai jotain?.

Joka tapauksessa mielestäni aika lailla huono asia noinkin paljon logiikkaa sisältävän laitteen huoltoketjussa. Ja pistää todella miettimään tehtyä valintaa näin jälkikäteen.

Mielenkiinnolla odottelenkin miten suu pannaan jos tuo näytön vaihto ei tuo muutosta asiaan, vaihdetaanko osia yksi kerrallaan kunnes napsahtaa kohdalleen vai keksitäänkö jotakin muuta? Elämme jännittäviä aikoja :)

Kaiken kaikkiaan Niben maahantuojan toiminnasta jää joka tapauksessa tosi heikko kuva. Aikaisemmin olen kyselijöille kirkkain silmin Nibeä, pienin varauksin, voinut suositella. Tämän jälkeen se on kyllä mahdotonta.

Lainaus
Tee kirjallinen valitus asennusfirmalle (kopio maahantuojalle, kuluttajalautakunnalle), johon laitat selkeän korjauksen takarajan ("riittävä aika". Sen jalkeen valita kuluttajalautakuntaan ja vaadi välitöntä korjausta. korjauta itse maahantuojan kustannuksella. Tulee säpinää....

Joo sehän on pienmmissäkin laitteissa tuo kohtuullinen takuu korjausaika 2 viikkoa, tärkeissä laitteissa lyhyempi. Lämmityksen kun luulisi olevan ns "tärkeä" laite jota koskevat vieläkin lyhyemmät "kohtuullisen korjausajan" vaatimukset.

Ensimmäisen yhteydenoton  2 viikon päivämäärä täytyy juurikin maanataina, silloin täytynee aloittaa reklamaatiot tyylliin "tulkaa kiskomaan shit pihalle ja laittakaa toimiva paikalleen".

Vaikka asia tulisikin lähiaikoina kuntoon on jonkinlainen reklamaatio kirjelmä pakko tästä kyllä laatia. Vaikka sitten saisi asiakasrekisteriin merkinnän "asiakas on outo" :D

Asennusfirmaa sen paremmin kuin takuusta vastaavaa myyjäliikettäkään ei ole vaan olen koko ajan ollut yhteydessä ns "hevosen suuhun" eli maahantuojaan joka sitten nakittaa paikallisen huoltoliikkeen tekemään arpomiaan osien vaihto toimenpiteitä.

Eli siinä mielessä tuo homma on kyllä toiminut eikä maahantuoja ole yrittänyt luikkia omasta vastuustaan.