Maalämpöfoorumi

Lämpöpumput => IVT / Bosch => Aiheen aloitti: J.Kaija - 11.06.17 - klo:09:53

Otsikko: IVT GT3 anturin sijainti ?
Kirjoitti: J.Kaija - 11.06.17 - klo:09:53
Hei,
Mistäs löytäisin tuon GT3-anturin koneestamme (IVT C5)?
Tällähetkellä se valehtelee käyttövedenlämmön 20 astetta todellisuuttaa matalammaksi, josta johtuu toistuva korkea pressostaatti vikakoodi, kun kone yrittää tehdä yli 50 asteista käyttövettä.
Itse en sitä ole löytänyt, ilmeisesti se pitäisi olla varaajan yläosassa, mutten ihan summanmutikassa viitsisi eristettä rikkoa.
Johtokin häviää jännästi koneen syövereihin kun se tuosta alhaalla olevasta piirilevystä anturille päin lähtee.

Eli GT3 sijainti kateissa, kuvakin olisi suuri apu.
Otsikko: Vs: IVT GT3 anturin sijainti ?
Kirjoitti: J.Kaija - 12.06.17 - klo:07:52
Kun ton GT3-anturin johto katoaa tuonne varaajan taakse jonnekkin, niin eikö ole sama laittaa uusi anturi varaajan päälle eristeen alle, vai onko anturi jossain putkentapaisessa varaajan sisällä?

Kellään tietoa?
Otsikko: Vs: IVT GT3 anturin sijainti ?
Kirjoitti: peki - 20.06.17 - klo:23:36
Kun ton GT3-anturin johto katoaa tuonne varaajan taakse jonnekkin, niin eikö ole sama laittaa uusi anturi varaajan päälle eristeen alle, vai onko anturi jossain putkentapaisessa varaajan sisällä?

Kellään tietoa?
C7:saa anturi on hiukan vastaajan keskiosan alapuolella. Laita anturi alas niin alkaa käyttövesi riittämään :)
Otsikko: Vs: IVT GT3 anturin sijainti ?
Kirjoitti: J.Kaija - 21.06.17 - klo:00:30
Laitoin anturin ylös ja hyvin tuntuisi toimivan.
kyseessä kaksoisvaippavaraaja, joten keskikohdasta ei saa käyttöveden lämpöä mitattua.
Otsikko: Vs: IVT GT3 anturin sijainti ?
Kirjoitti: peki - 21.06.17 - klo:22:45
Laitoin anturin ylös ja hyvin tuntuisi toimivan.
kyseessä kaksoisvaippavaraaja, joten keskikohdasta ei saa käyttöveden lämpöä mitattua.
Joo, sama mantteli meillä. Anturi mittaa manttelin lämpöjä, ei siis suoraan käyttövettä.
Itse en ole anturin paikkaa käpälöinyt, mutta anturi alempana pytyn yläosaan tulisi
pähkäilyjeni mukaan lämpimämpää lauduttimelta ennenkuin katkaisee.
Varaaja lataisi paremmin.
Tosin häly tylee sitten liian korkeasta lämmöstä lauhduttimelle. Täytyisi siis siirtää gt 9 anturaa.
Otsikko: Vs: IVT GT3 anturin sijainti ?
Kirjoitti: J.Kaija - 21.06.17 - klo:23:29
Vitsi kun ton meidän koneen anturi on jossain sielä takana.
Mutta hyvin se tuntuu myös noin toimivan, että anturi mittaa itse käyttöveden lämpöa, jo kolmatta viikkoa noin menossa.
Otsikko: Vs: IVT GT3 anturin sijainti ?
Kirjoitti: peki - 21.06.17 - klo:23:45
Vitsi kun ton meidän koneen anturi on jossain sielä takana.
Mutta hyvin se tuntuu myös noin toimivan, että anturi mittaa itse käyttöveden lämpöa, jo kolmatta viikkoa noin menossa.
Varaajan mantteliosa alkaa pöntön olkapään kohdalta. Toisaalta ihan sama mistä mitataan, mutta
pumpun reagointi on ymmärtääkseni nopeampaa alaosasta. Jäähtyy nopeammin tuo alaosa kun uutta
kylmää vettä pukkaa sinne. Suuri hystereesi auttaa kummasti pätkäkäyntiin.
Otsikko: Vs: IVT GT3 anturin sijainti ?
Kirjoitti: Peca - 25.06.17 - klo:09:02
Tuo GT3 anturin toiminta eroaa hieman RegoXXXX ohjauksen versiosta. Rego600-ohjauksissa GT3 anturi käynnistää ja pysäyttää käyttöveden teon. 
Uudemmissa ohjauksissa esim. Rego638 ja suuremmat  GT3 ainoastaan käynnistää käyttöveden teon ja GT9 (Paluu lämmityspiiristä/KV varaajan vaipasta riippuen vaihtoventtiilin asennosta) pysäyttää käyttöveden teon. Tällä myöhemmällä softamuutoksella estettiin korkea paluu häly, jos arvot oli säädetty lähelle hälyrajaa.

 
Tosin häly tylee sitten liian korkeasta lämmöstä lauhduttimelle. Täytyisi siis siirtää gt 9 anturaa.

Anturi pitäisi minusta asentaa varaajan (manttelin) puolenvälin alapuolella. GT9 anturia ei kannata siirtää. GT3 sopivan alas. Tuo GT3:n paikka on C-koneissa etupuolella varaajan puolenvälin alapuolella. (vaipan ulkopintaan hitsattu putken pätkä.) Eristeessä on muistaakseni leikkaus sillä kohtaa anturin vaihtoa varten.

-Peca-
Otsikko: Vs: IVT GT3 anturin sijainti ?
Kirjoitti: peki - 25.06.17 - klo:22:14
Tuo GT3 anturin toiminta eroaa hieman RegoXXXX ohjauksen versiosta. Rego600-ohjauksissa GT3 anturi käynnistää ja pysäyttää käyttöveden teon. 
Uudemmissa ohjauksissa esim. Rego638 ja suuremmat  GT3 ainoastaan käynnistää käyttöveden teon ja GT9 (Paluu lämmityspiiristä/KV varaajan vaipasta riippuen vaihtoventtiilin asennosta) pysäyttää käyttöveden teon. Tällä myöhemmällä softamuutoksella estettiin korkea paluu häly, jos arvot oli säädetty lähelle hälyrajaa.

 
Anturi pitäisi minusta asentaa varaajan (manttelin) puolenvälin alapuolella. GT9 anturia ei kannata siirtää. GT3 sopivan alas. Tuo GT3:n paikka on C-koneissa etupuolella varaajan puolenvälin alapuolella. (vaipan ulkopintaan hitsattu putken pätkä.) Eristeessä on muistaakseni leikkaus sillä kohtaa anturin vaihtoa varten.

-Peca-
Tuo 600 ohjain on muuten hyvä, mutta tosiaan antaa Heinäkuussa kun keruu on lämpimillään,
näitä hälyjä aina silloin tällöin. Lasken kesäisin asteella kv-lämpötilaa, niin hälyjäkään ei tule.
Pitäisi laittaa tuohon paluuputkeen jäähdytin.... :-[
Copit paranisi kummasti.
Onko kellään kokemusta ohjaimen vaihdosta? Tekisi mieli päivittää tuo 600 sarjalainen uudempaan,
niin saisi pois nuo turhat kv-ajot lämmityskaudella.