Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ongelmat pumpun ja Niben asiakaspalvelun kanssa.  (Luettu 5780 kertaa)

Poissa Tollotti

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
  • Maalämpöfoorumi
Meillä pumppuna Nibe Fighter 1217-12, asennettu 2008.

Nyt syksyllä kun pumppua käynnisteltiin kesän jälkeen uudelleen, ei sitten enää pumpulta yhteistyöhaluja löytynyt. Teimme huoltopyynnön huoltokaareen sen jälkeen kun pumppua oli ilmattu ja vaikka ja mitä oli kokeiltu, niin ei mitään firmasta kuulunut. Tämän jälkeen soittoa Nibelle ja yhteydenottopyyntöä netin kautta, mutta aivan turhaan, ketään ei saanut puhelimella kiinni, eikä viesteihin yllätys yllätys vastattu.

No, joulukuussa sitten vihdoin ja viimein neljännellä yrittämällä saatiin huoltokaaresta lupaus puhelimitse että tulevat katsomaan pumppua joulun välipäivinä, vuodesta ei kyllä ollut puhetta.. Tällöin soitin itse, kun vaimokkeelle oli aikaisemmin ilmoitettu huoltokaaresta että ei pumpussa ole mitään vikaa, joten he eivät tule. No tietystihän huoltoaika meni tammikuun alkuun eikä välipäiville niinkuin oli sovittu.

Lausunto oli lyhyt ja selkeä, pumpusta oli kylmäaineet tipotiessään ja putket siinä kunnossa ettei niitä kannata korjata. Vika voi mennä takuuseen, joten saisimme lausunnon asiasta kun tällaista vikaa ei tässä sarjassa pitäisi olla.

Nyt on 23.1.2013, eli n. 4kk siitä kun eka kerran otimme yhteyttä asia tiimoilta, asia ei ole edennyt yhtään mihinkään, ei lausuntoa, ei toimivaa kylmäyksikköä eikä mitään. Kervan energialta tuli kuitenkin muistutus miksi aikanaan maalämpöön siirryimme, eli 1500euroa sähkölasku kun pumppu on lämmittänyt taloa sähköllä. No soitin Nibelle ja parin yhdistämisen ja uudelleen soiton jälkeen ei ketään huoltohenkilöä tai heidän esimiestään saatu kiinni, joten jätin soittopyynnön ja vannotin että joku soittaisi vielä samana päivänä, kun kerta nämä henkilöt olivat paikalla, mutta sopivasti varattuina. Nyt on kolme päivää mennyt soittopyynnöstä eikä edelleenkään ketään saa kiinni eikä kukaan soittele takaisinkaan.

Nyt alkaa oleen *****us  >:( nibeä kohtaan sen verran suuri että tilaamme toisen liikkeen antamaan samanlaisen lausunnon viasta ja pyrimme vakuutusyhtiötä korvaamaan meille toisen merkkisen laitteen, sillä vuoto on äkillinen eikä tyypillinen vika kyseisessä laitteessa.

Onko muilla samoja ongelmia ollut vai mistä ihmeestä tällanen voi johtua?

Toivon että joku Niben heebo lukisi tätä ja joku edes korkeempi taho heidän firmassaan ottais asian hoitoon, mutta epäilen.

Kai nyt 4kk talvella on aika pitkä aika lämmityslaitteen poissaolemiselle vaiko ihan turhaan kitisen täällä?

Jos jollaki on asiaa, minut saa numerosta 0400 915 882 kiinni  :'(

Viestiä lähetetty Niben koko henkilökunnalle 23.1.2013 klo 13.49:12, katsotaan kauanko menee ennenkuin joku vastaa - jos tälläkään kertaa.  :D saa*na

Poissa djoh

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 45
  • YaBB 1G - SP1 on Kuningas!
Vs: Ongelmat pumpun ja Niben asiakaspalvelun kanssa.
« Vastaus #1 : 23.01.13 - klo:14:36 »
Jos ei kuulu niin laita vielä viesti että laitat tämän tarinan nettiin kaikille alan foorumeille dokumentteineen sekä lähetät kopiot parillekymmenelle tiedotusvälineen edustajalle.  Vaikka siitä jutusta ei kukaan kiinnostuisikaan niin pelote on varmasti ihan hyvä. Kotivakuutus maksanee kyllä sen laitteen tässä kohtaa, laajoissa vakuutuksissahan on kait oikeusturvaosuuskin eli senkin voi hieroa Niben naamaan ja sanoa että voit jonkun kymppitonnin edestä leikkiä tän asian kanssa (häviäjähän maksaa viulut). Itsellä on kanssa uuden talon pumppuvääntö käynnissä mutta tässä kohtaa en asioi suoraan Niben kanssa vaan jälleenmyyjän, toistaiseksi olemme säilyttäneet asiallisen puheyhteyden.

Poissa Matias

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4 586
Vs: Ongelmat pumpun ja Niben asiakaspalvelun kanssa.
« Vastaus #2 : 23.01.13 - klo:15:03 »
 
Lainaus
Vika voi mennä takuuseen, joten saisimme lausunnon asiasta kun tällaista vikaa ei tässä sarjassa pitäisi olla.

Kannattaa ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen.
Osaamista tarvitaan tuollaisten tuotevirhe ja tuotevastuu ongelmien ratkaisussa.

9kw Ekowell EPT400 vuodesta 1998
Jämä Kantikas 1250l Keruu 2X200m

Poissa Tollotti

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Ongelmat pumpun ja Niben asiakaspalvelun kanssa.
« Vastaus #3 : 23.01.13 - klo:16:36 »
Laitoin kopion viestistä linkin kera Niben sivuilta löytyneisiin kaikkiin sähköpostiosoitteisiin jotta joku vastaisi.
15.27, eli vain n. 1,5h tästä sain puhelun Nibeltä että ovat kyllä yrittäneet tavoitella minua maanantaina yhden kerran, tarkistin asian puhelun jälkeen, ja kyllä vain, minun virhe kun en huomannut työpuhelimesta tarpeeksi kauas selata vastaamattomia puheluita. Ainakin itse tavoittelen soittopyynnön jättäneita asiakkaita useammin kuin kerran, mutta samapa se..

No, asiassa edettiin niin että Nibe aikoi hankkia koneesta lausunnon vielä tällä viikolla jotta saisin sen lähetettäväksi vakuutusyhtiölle korvaushakemusta varten.
Jos itse omistaisin vakuutusyhtiön, miksi korvaisin valmistajan virheitä, kun lähtökohtaisestihan vakuutusyhtiö korvaa ainoastaan vahingot, ei esim. työntekijöiden rapula-aamun huonoja juotoksia. Samapa tällekkin.. kunhan joku muu maksaa kuin minä, sillä laskeskelin uusiksi 10-15 vuoden investointikustannukset vuodelta 2008, nyt kun käytännössä viiden vuoden välein pitäisi uusia pumppu totetuneella laskukaavalla. Laskukaavassa pumppu esittää kokonaiskustannuksissa miltei puolta koko hankinnasta kaivoineen.

Nibeltä tuli ehdotus että tulevat vastaan uudessa pumpussa jotenkin, sillä vakuutusyhtiö heidän mukaansa - ja käytännössäki vähentää vuosivähennykset pumpusta.

Kulut siis toistaiseksi;
Putkimies ~500e (laskua ei vielä tullut)
Sähkölasku ~1000e (ylimääräinen osuus)
Vuosivähennys pumpusta, 5% joka vuosi, eka 2 vuotta ei vähennystä? ~1000e
yht. 2500euroa.

Investointi on ollut nyt 4,5vuodessa 18000euroa tämä viimeisin keissi mukaan lukien.. plah... pitääkö vielä kokeilla josko sais tiistai version vaiko vaihtaisko oikeesti jo merkkiä.. monestikko pitää kokeilla että polttaako kuuma kiuas  :D

Poissa Tollotti

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
  • Maalämpöfoorumi
Vs: Ongelmat pumpun ja Niben asiakaspalvelun kanssa.
« Vastaus #4 : 25.03.13 - klo:20:39 »
Nonni, asia korjattu ja vihdoin saatiin talo pois fortumin verkosta.
Laitoin linkin kirjoitukseeni niben nettisivuilta löytyneisiin sähköpostiosoitteisiin, eikä mennyt kuin 1,5h niin nibeltä otettiin yhteyttä.

Asiakaspalvelupäällikön tms mielestä tein ikävästi kirjoittaessani tänne, sillä heillä on mielenkiintoa korjata aina tällaiset ongelmat heti, vaikkakin minulla oli erilainen käsitys asioiden kulusta.

Nibe tuli loppujen lopuksi ihan kohtuudella asiassa vastan ja asia saatiin päätökseen, vaikkakin koko talvi meni sähköllä lämmittämiseksi. Toivotaan että uusi kone kestää eikä tarvi tulla tänne itkemään  :)